ГоловнеОсвіта і IT

Клабхауз (Clubhouse): що треба знати про нову соцмережу?     

Останніми місяцями у світі соцмереж і медіа багато говорять про новий застосунок, його переваги, можливості і перспективи. Щоб бути у тренді технологічних новинок, ми пояснюємо, що таке Клабхауз і як він працює.

Клабхауз (Clubhouse) – це соціальна мережа, у якій користувачі спілкуються лише голосом у спеціальних аудіочатах – «кімнатах». Наразі платформа є дещо обмеженою, адже потрапити туди можна лише через запрошення від іншого користувача. Крім того, додаток доступний тільки для пристроїв, які працюють на операційній системі iOS (iPhone, iPad). Версія для Android у розробці.

Clubhouse створили навесні 2020 року. Авторами ідеї є Пол Девісон і Роен Сет. Особливої популярності соцмережа набула після реєстрації в ній відомих людей: Марка Цукерберга, Ілона Маска, Джареда Лето та інші. Станом на січень 2021 року платформу оцінюють у понад мільярд доларів США.

Як працює Clubhouse

Після одержання запрошення ви реєструєтесь у додатку. Заповнюєте профіль, до якого можна підв’язати інші соцмережі, додати людей із ваших контактів, якщо вони теж зареєстровані в Clubhouse. Коли хтось із них почне розмову в кімнаті, ви отримаєте сповіщення. Одразу зазначимо, що ажіотаж довкола запрошень скоро зникне, адже соцмережа стане загальнодоступною.

Далі ви обираєте список тем, на основі яких додаток пропонує користувачів для підписки. Кімнати у соцмережі можуть бути приватними – для підписників чи окремої групи людей, або публічними, до яких може приєднатись будь-хто. Модератори кімнат можуть додавати або видаляти людей, надавати можливість говорити тим, хто долучився. Максимальна кількість присутніх в одній кімнаті – 5 тисяч осіб. Записувати розмови не можна.

Користувачі поділяються на спікерів, які можуть розмовляти між собою, підписників, які за ними стежать, і всіх інших слухачів.

У Clubhouse не можна переписуватись, щось коментувати текстом, фото чи відео. Засновники переконані, що живий голосовий формат відкриває новий спосіб сприйняття інформації.

«Ми переконані, що голос – потужний медіум для того, щоб бути на зв’язку, ділитися, навчатися та зростати завдяки автентичним розмовам», – повідомляє речник компанії.

Що тут робити?

Clubhouse потрапив у трендову хвилю аудіо-комунікацій, подкастів, голосових чатів. А ще – у період локдаунів, коли людям бракує живого спілкування.

Чи варто реєструватися в цій соцмережі – кожен вирішує сам. Clubhouse відкриває нові можливості для знайомства, розвитку професійних навичок, навчання, обміну досвідом. Тут можна слухати лекції наживо від відомих науковців, бізнесменів, журналістів, просто цікавих для вас людей. І потенційно спілкуватися з ними напряму.

Ви також можете розвивати свої ораторські здібності, працювати над подоланням страху публічних виступів, збирати підписників, щоб обговорювати різні ідеї, брати участь у тематичних вечорах, міні-концертах, виставах тощо. Щодо використання Clubhouse в освіті – це поки що не вивчена сфера, проте ви вже можете експериментувати зі своїми учнями або колегами. Можливо, певні типи вправи або обговорень буде зручно проводити в голосовому чаті. Крім того, це гарна нагода замислитись, як змінюється наше сприйняття, коли ми сприймаємо інформацію лише на слух, проаналізувати наші емоції. Простір для аудіотворчості – великий. Усе залежить від ваших бажань та ідей.

Питання безпеки 

У той же час, питання поширення фейків і дезінформації у Clubhouse залишається відкритим. Модерація в цій соціальній мережі відсутня, оскільки штучному інтелекту важко аналізувати аудіо. Використовуючи новий застосунок, варто брати це до уваги.

Матеріал розроблено IREX в рамках проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність»

Читайте також:

Back to top button