ГоловнеОсвіта і IT

Онлайн-навчання: Як застосовувати TikTok у школі?

Китайський застосунок коротких відеороликів ТікТок вийшов на міжнародний ринок у 2018 році. З того часу він підкорює серця покоління Z, стаючи два роки поспіль одним з найбільш активно завантажуваних у світі мобільних застосунків. За даними компанії Morning Consult, 42% його користувачів — це особи від 13 до 16 років.

Ідея TikTok — створення коротких відео з музичним супроводом. Спочатку їх тривалість була 15 секунд, пізніше додали опцію зйомки відео без музики до 60 секунд. Записувати відео можна в самому застосунку, а функція паузи дає можливість зняти його за один раз без монтування.

Популярність платформи можна пояснити тим, що вона поєднує такі функції улюблених застосунків підлітків  Snapchat та Instagram, як фільтри та різноманітні ефекти, а ще тут мало змістовності та багато емоцій.

Як зізнаються самі учні, соціальна мережа забирає в них багато часу. Деякі учителі вирішили не боротися з соціальною мережею, забороняючи учням користуватися нею в школі, а використати її переваги в навчанні.

Як це можна зробити?

Давати завдання із застосуванням TikTok. Наприклад, учні працюють індивідуально або в командах, щоб створити відеоконтент, який демонструє їхнє розуміння вивченої теми. Розміщують такі завдання в закритій групі класу, а бонусом є те, що їх переглянуть також й інші учні. Результати можна обговорити офлайн або в коментарях під відео. Важливо переконатися, що учні на занятті не відволікаються на перегляд сторонніх відео.

Створювати освітній контент. Простіший варіант застосування TikTok учителем  – зйомка відео з короткими поясненнями ключових моментів тем. Учні можуть переглянути відео необмежену кількість разів і добре запам’ятати інформацію. Ось так може виглядати відео про РНК і ДНК (біологія) або про різницю між словами «mug» та «cup» в англійській мові. А ось вчителька польської використовує TikTok для пояснення слів та їхньої вимови.

Знімати розважальний контент. Американський вчитель Крейг Сміт виклав у Тік Ток свій танок, щоб налагодити відносини з класом.  Він вважає, що вчитель має цікавитися захопленнями учнів. Відео стало вірусним, а самого педагога показали в сюжеті CNN. А ось таке або таке розважальне відео створює українська вчителька Стелла Гарнеда.

Важливо пам’ятати:
•            веселі відео можуть легко перетворитися на булінг, тому варто бути уважними, про кого або про що будете жартувати;
•            треба пояснювати учням небезпеки, пов’язані з порушенням приватності. Наприклад, не знімати і не викладати відео, де присутні інші учні, без їхньої згоди;
•            у застосунку дуже популярними є флешмоби та челенджі (змагання-виклики), тому необхідно пояснювати учням, що деякі з них можуть бути небезпечними, перш ніж взяти участь, потрібно замислитись про ймовірні ризики;
•            алгоритми застосунку, як і інших соціальних мереж, побудовані таким чином, щоб якомога довше утримувати вашу увагу, тому варто стежити за витраченим на нього часом;
•            оскільки учні є неповнолітніми, вчителі не мають права їх знімати/викладати відео в соціальні мережі без дозволу батьків.

Матеріал розроблено IREX в рамках проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність»

Читайте також: Інформаційна бульбашка: як в еру відкритості не потрапити в пастку «правильних» новин

Back to top button