ГоловнеНова українська школа (НУШ)

Малюємо емоції: як ефективно поєднати творчість та навчання для молодших школярів

Мистецтво – художнє відображення дійсності. Науковці Ешвордського університету довели – малювання дуже сильно впливає на мозок людини, допомагає ще раз прожити позитивний чи негативний досвід, висловити власні емоції в безпечний спосіб та осмислити нову інформацію. Чому цей процес важливий для дітей, особливо – для учнів початкової школи, дізнавалися журналісти проєкту “Навчаємось разом: дружня школа”. 

Малювання-Шкільне життя

За даними науковця Роберта Мендріка, навіть коли людина не створює картини самостійно, а лише взаємодіє (милується, спостерігає) з полотнами відомих художників чи витворами скульпторів – приплив крові до її мозку збільшується на 10%. Схожий ефект помічають, коли ми дивимось на коханих людей.

Дослідники-когнітивісти з Німеччини виявили, що взаємодія з мистецтвом створює для організму ефект тренування – як м’язи розвиваються завдяки фізичним вправам, мозок “тренується” через взаємодію із творами візуального мистецтва.

А ще – взаємодія з мистецтвом допомагає краще запам’ятовувати і опановувати інформацію. Саме тому поєднання творчості та навчання важливо для учнів початкової школи.

“Власне, поєднання творчості та навчання у початковій школі є актуальним для всіх без винятку уроків. Десь вони більш органічно поєднуються, а десь – менше,  з огляду на акценти та вимоги. Якщо ми говоримо про сучасну початкову школу, яка працює за системою НУШ, то тут можна виділити інтегрований курс «Я досліджую світ», який надає найбільше можливостей для творчої та дослідницької діяльності”, – пояснює головна редакторка освітнього проєкту “На урок” Любов Цукор.

Вона додає:  активне використання малювання на різних уроках закладає для дитини розуміння основ дизайну, вміння проєктувати, будувати перспективу. У подальшому це може допомогти у професійній діяльності та сформувати відчуття естетичного смаку.

Малювання може допомогти і педагогам. Часто на папері учні зображують те, що не можуть висловити вербально, у чому бояться зізнатися. Завдяки малюнкам дітей (через кольори та форми) вчитель(ка) може відслідкувати, хто з дітей потребує психологічного супроводу чи консультації.

Водночас варто пам’ятати: не завжди малювання може виявитися чарівною пігулкою.

“У початковій школі діти можуть не мати відповідних навичок, щоб точно відображати свій стан. Ба більше, може бути, що малювання не подобається і навіть викликає відразу у дитини. У такому разі залучати малювання в роботу з конкретною дитиною не варто”, – каже Любов Цукор.

Такому учню чи учениці варто запропонувати інший альтернативний спосіб творчості у школі – запропонувати більш цікаву активність, яку можна поєднати з навчанням.

Олена Лаущенко, журналістка проєкту «Навчаємось разом: дружня школа»

Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерство закордонних справ Фінляндії. Зміст публікації є виключно відповідальністю автора і необов’язково відображає погляди Європейського Союзу, Міністерства закордонних справ Фінляндії.

НУШ-Шкільне життя

Читайте також:

Back to top button