ГоловнеНова українська школа (НУШ)Початкові класи

Мікронавчання: як застосовувати цей освітній тренд у початковій школі?

З початку локдауну школярі стали більш втомленими і менш зацікавленими в навчанні. Особливо страждають учні початкової школи, свідчить опитування Gradus Research. Тож для вчителів постав новий виклик: робити інформацію для уроків інтерактивною та лаконічною. Яка роль у цьому процесі належить мікронавчанню, дізнавалися журналісти проєкту “Навчаємось разом: дружня школа”.

 “COVID-19 призвів до переналаштування системи освіти та впровадження нового тренду – мікронавчання. За цією методикою учні вивчають не одну велику тему, а невеликі блоки інформації, які засвоюються упродовж 2-7 хвилин”, – розповідає експертка з новітніх технологій та глобальної освіти Оксана Чмихало.

Оксана Чмихало-Шкільне життя

Для мікронавчання можна використовувати різні матеріали: навчальні фото та відео, подкасти та ігри, тести та вікторини. Важливо, аби всі ці форми демонстрували, чи засвоїла дитина певну тему, і зрозуміло оцінювали учнів.

Діти покоління Z (так називають людей, які народилися з 1997 по 2010 рік – авт.)  краще сприймають неформальну освіту, використання цифрових технологій для них звичне. У такому форматі мікронавчання стає на 17% ефективнішим, ніж звичайна робота у класі.

Інтерактив дозволяє впроваджувати принципи мікронавчання і в очній, і в онлайн освіті. Найкраще, коли матеріали курсу адаптовані для різних ґаджетів, щоб дитина не залежала лише від комп’ютера, а могла подивитися матеріали навіть на своєму смартфоні чи планшеті.

Експертка з новітніх технологій та глобальної освіти Оксана Чмихало каже:  завдяки короткому, але динамічному викладу новий матеріал може надовго запам’ятатися маленьким учням. Водночас вони не встигають нудьгувати, поки слухають пояснення педагога.

Сучасна людина не здатна довго утримувати концентрацію. Під впливом соціальних мереж вона стає розфокусованою і може зосереджуватися на певному матеріалі лише протягом 8 секунд.

Алгоритм мікронавчання, в якому застосовують відео, подкасти, ілюстрації,  не “ламає” дитину, а побудований, згідно з її потребами. Тому діти зможуть сприймати інформацію в комфортному для себе ритмі.

А ще мікронавчання дозволяє формувати у маленьких учнів та учениць самомотивацію до навчання. Навчальні матеріали повинні спонукати школярів дізнатися більше, поставити додаткові запитання педагогам чи батькам, дослідити тему за підручниками тощо.

Експертка Оксана Чмихало каже: мікронавчання варто вбудовувати у роботу початкової школи. Найкраще, щоб пояснити короткі нескладні теми чи окремі навчальні курси.  Тоді короткі форми навчання допоможуть дітям краще і швидше зрозуміти нову інформацію. До того ж мікронавчання передбачає швидкий зворотний зв’язок між учителями та дітьми, що, своєю чергою, поглиблює принцип педагогіки партнерства в Новій українській школі.

Олена Лаущенко, журналістка проєкту «Навчаємось разом: дружня школа»

Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерство закордонних справ Фінляндії. Зміст публікації є виключно відповідальністю автора і необов’язково відображає погляди Європейського Союзу, Міністерства закордонних справ Фінляндії.

НУШ-Шкільне життя

Читайте також:

Back to top button