Нова українська школа (НУШ)

Уроки на подвір’ї: як організувати та чому вони потрібні

Щороку вереснева погода манить вибігти на вулицю чи не посеред уроку. Кожен хоче поніжитись на сонечку вдосталь, поки не настали холоди. На щастя, для учнів Нової української школи (НУШ) завжди можна поєднати прогулянку на вулиці та навчальний процес. Як це реалізувати та на що звернути увагу розповідає вчитель НВК №157 м. Києва Тетяна Литвинова.

Тетяна Литвинова-Шкільне життя
Вчитель НВК №157 м. Києва Тетяна Литвинова.

Не секрет, що навчальний процес вже має певні обмеження у зв’язку з епідеміологічною ситуацією. З огляду на це перебування на вулиці має додаткові переваги. Однак, часом вчителі побоюються, що провести добре урок не вдасться через різні причини: неуважність дітей, сторонніх осіб тощо. Проте свіже повітря добре впливає на здоров’я дитини – допомагає учням заспокоїтись та налаштуватись на продуктивну роботу.

«Фізична розслабленість в природних умовах позитивно впливає на якість сприймання матеріалу. Зміна звичних стандартів, коли парти та стільці замінюються килимками на траві, розкриває кожну дитину – вони стають більш впевненими за межами класу», – вважає Тетяна Литвинова.

З досвіду експертки, на свіжому повітрі прекрасно проходять уроки читання та мови, математики, якщо не потрібно писати. Рухливі ігри та комунікативні вправи легше провести на подвір’ї, оскільки спілкування та взаємодія не обмежується стінами кабінету. Але перед виходом на вулицю варто нагадати учням про правила безпеки та умови проведення уроку. Діти мають чітко розуміти, що зараз буде відбуватись.

Звичайно, на вулиці приємно займатись, коли тепла погода. Проте й в інші сезони можна організувати навчальний процес.

«Взимку чи восени швидкість та ясність розуму падає через фізичну некомфортність, коли переживаєш за пориви вітру чи сніговій. Але у цей період року прекрасно проходять уроки з дослідження навколишнього світу: погодних явищ, поведінки птахів та тварин, вивчення місцевості з метою креслення карти, навіть під дощем для дітей є захопливою діяльністю», – уточнює вчителька Тетяна Литвинова.

Важливою частиною для вчителя є планування таких уроків. Дійсно, щодня проводити уроки на вулиці може бути важко, зокрема й через погоду. Можна запланувати собі кілька уроків на тиждень, коли клас буде навчатись на подвір’ї, а також продумати тематику таких занять. Попередньо прогляньте прогноз погоди на ці дні. Також оцініть, як налаштовані учні: якщо перший урок пройшов мляво і без настрою, можливо варто вийти на подвір’я і зарядитись енергією. Якщо навпаки, ви знаєте, що така активність занадто збудить дітей, то варто перенести все на останній урок.

Ідеї, як провести навчання на подвір’ї:

  1. Вивчаємо 2D та 3D фігури. Створювати фігури можна з підручного матеріалу: палички, листочки тощо.
  2. Спостереження за хмарами. У процесі цього заняття ви можете обговорити, як швидко хмари рухаються, яка у них форма, колір тощо. Таку вправу можна застосовувати на різні тематики, наприклад, для дослідження погоди чи обігу води у природі.
  3. «Мисливець за скарбами». Складіть контрольний список речей, які діти повинні знайти (наприклад щось жовте, щось, що має запах тощо). Можна підготувати спеціальний робочий аркуш з п’ятьма типами відчуттів і використати під час виконання завдання.

Олександра Карабань, журналістка проєкту “Дружня школа”.

Цей матеріал створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційний погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.

НУШ-Шкільне життя

  
Back to top button