ГоловнеНова українська школа (НУШ)

Повага до вчителя: як здобути авторитет серед учнів та батьків?

Принцип педагогіки партнерства в Новій українській школі передбачає пошук ефективних способів взаємодії між учнями, педагогами та батьками. Як стати авторитетом без авторитарності, дізнавалися журналісти проєкту «Навчаємось разом: дружня школа».

Нова українська школа (НУШ)- Шкільне життя

Педагогіка партнерства об’єднує всіх учасників навчального процесу. В рамках цього принципу вчителі, учні та батьки мають рівні права, і від їхньої співпраці залежить ефективність навчання в цілому. Важливу роль в побудові діалогу грає доброзичливість, взаємоповага і довіра.

Оскільки діти наслідують поведінку дорослих, принципи педагогіки партнерства дозволять їм сформувати відповідні цінності, картину світу та своє місце в ньому, перейняти повагу, доброзичливе спілкування, позитивне ставлення одне до одного.

Крім цього, педагогіка партнерства активніше залучає батьків до шкільного життя. Розуміння того, чим живуть їхні діти у школі, дозволяє дорослим краще зчитувати поведінку школярів удома, вчасно реагувати на проблеми в навчанні або стосунках з однолітками, чіткіше розставляти пріоритети щодо подальшої освіти. Чим менше стресу виникатиме у процесі спілкування зі школою, тим більше якісної уваги зможуть приділити батьки своїм дітям.

Що ж до вчителів Нової української школи, вони не лише забезпечують створення сприятливого безпечного освітнього середовища, а й допомагають родині стимулювати інтереси та можливості дітей.

«Однією з найважливіших рис сучасного педагога я бачу здатність навчатись протягом життя, — каже вчителька вищої категорії, вчителька-методист, викладачка НВК «Ерудит» Солом’янського району Києва Олена Маркелова. Зберегти баланс між роллю наставника і друга допомагає любов: якщо ти любиш дітей, то намагаєшся зробити для них якнайкраще і правильне рішення одразу з’являється».

Спеціально для проєкту «Навчаємось разом: дружня школа» Олена Маркелова поділилася власними лайфхаками педагогіки партнерства:

  1. Авторитет не залежить від віку чи професії, потрібно мати бажання його напрацювати: якщо ти чесний з людьми, сумлінно виконуєш свою роботу, зробити це буде нескладно.
  2. Ставте перед собою мету, якої хочете досягти в роботі вчителем, і аналізуйте свої дії: сприятимуть вони її досягненню чи ні?
  3. Не варто бачити в батьках ворогів, адже вони довіряють педагогам найцінніше: коли це усвідомлюєш, будувати дружні стосунки стає простіше. Наша загальна мета — благо дітей: ефективніше працювати над нею разом.
  4. Розуміння проблем та переживань інших — ключ для плідної співпраці.

Педагогіка партнерства в Новій українській школі передбачає новий рівень побудови взаємодії між учасниками освітнього процесу. А це, своєю чергою, матиме позитивний вплив на щоденне життя, роботу та навчання учнів і педагогів.

Ярослава Кобинець, журналістка проєкту «Навчаємось разом: дружня школа»

Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерство закордонних справ Фінляндії. Зміст публікації є виключно відповідальністю автора і необов’язково відображає погляди Європейського Союзу, Міністерства закордонних справ Фінляндії.

НУШ-Шкільне життя

Читайте також:

Back to top button