ГоловнеОсвіта і IT

Лайки як винагорода за обурення   

Гнівні пости отримують більше вподобань і реакцій та спонукають користувачів ще більше продукувати обурливий контент. Таке дослідження опублікували у серпні цього року вчені Єльського університету.

Що цікаво, алгоритми таких соцмереж, як Facebook і Twitter, самі привчають користувачів до висловлення гніву та невдоволення. За допомогою спеціального програмного забезпечення вчені дослідили 12,7 млн твітів від 7333 користувачів, щоб перевірити, чи висловлюють користувачі з часом більше обурення, і якщо так, то чому.

Команда виявила, що стимули таких соціальних мереж, як Twitter, дійсно змінюють тональність публікацій. Користувачі, які отримали більше «лайків» і «ретвітів», коли обурювались у дописі, частіше висловлювали обурення у наступних публікаціях. На підтвердження цих висновків дослідники провели контрольовані поведінкові експерименти, щоб продемонструвати, що винагорода за висловлення невдоволення з часом збільшує кількість подібного контенту.

Зростання такого обурення має позитивні сторони, наприклад, коли люди відчувають, що вони можуть впливати на певні суспільні події, шукати справедливість. Проте це також може вести й до поляризації суспільства, а також до поширення дезінформації та мови ворожнечі лише з метою збільшити популярність своїх постів, потрапляючи на гачок алгоритмів.

Місяцем раніше працівники Гарвардської бізнес-школи також представили дослідження, яке вказує на те, що поширення негативних новин у соцмережах суттєво переважає поширення позитивного чи нейтрального контенту.

І вирішальним чинником у цьому є також алгоритми, які віддають перевагу саме емоційним постам і показують їх якнайбільшій кількості користувачів. Так само, як насильство на телебаченні збільшує рейтинги переглядів, вчені виявили, що негатив охоплює більшу кількість користувачів соціальних мереж.

Це вже не перші розмови про емоційний вплив соцмереж не тільки на те, як ми себе почуваємо, а й те, який контент самі продукуємо на власних сторінках. Це, зокрема, колись показав доволі суперечливий експеримент працівників Facebook і наукових дослідників.

Компанія повідомила, що за тиждень у січні 2012 року вона змінила кількість позитивних та негативних повідомлень у стрічках новин 689 003 випадково вибраних користувачів, щоб побачити, який вплив мали ці зміни на тон повідомлень, які потім писали одержувачі. Дослідники виявили, що настрій – «заразний». Люди, які побачили більше позитивних повідомлень, у відповідь також написали більше позитивних повідомлень. Подібним чином перегляд більш негативного вмісту спонукав користувачів бути більш негативними у власних публікаціях.

Від себе додамо, що емоції залишаються потужною зброєю в маніпуляторів. А це означає, що найкраще, що ми можемо зробити – це навчитись працювати з ними, критично споживати інформацію, щоб не потрапляти на «емоційний гачок».

Матеріал розроблено IREX в рамках проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність»

Читайте також:

Back to top button