ГоловнеНова українська школа (НУШ)Початкові класи

Багато руху і практичних навичок: як допомогти учням початкової школи влітку не забути вивчене

Понад половина учнів “гублять” улітку майже 40% шкільних знань. Такими є результати одного з найновіших досліджень феномену “літньої гірки” – різниці між знаннями до і після літніх канікул. Як допомогти дитині не забути вивчений матеріал і чим цікавим та корисним зайняти її влітку – у статті Проєкту “Навчаємось разом: дружня школа”.

Літні канікули, відпочинок-Шкільне життя

 Часто учні та учениці початкової школи не до кінця розуміють, навіщо їм навчатися, переконаний засновник приватної початкової школи “Future Skills” Арам Саргсян. На його думку, головне завдання оточення дитини, яка навчається у початковій школі, – надихнути досліджувати світ і пізнавати нове.

“Це не завжди просто. Педагогам часто доводиться конкурувати з ґаджетами, які пропонують швидке і просте задоволення. Тому навчання, особливо влітку, потрібно організувати так, щоб діти розуміли, навіщо їм, наприклад, математика, як практично можна застосувати ці знання. Просто сказати дитині, що це потрібно – не достатньо. Це лише обмежує її та лякає”, – пояснює Арам Саргсян.

Арам Саргсян додає, літні канікули – чудова нагода показати, як академічні знання можна застосувати в побуті. Можна попросити дитину допомогти батькам з покупками на тиждень і розрахувати витрати на продукти чи разом почитати цікаву книгу.

Ще одним способом змотивувати дитину до навчання влітку можуть стати зустрічі з цікавими експертами у різних галузях.

“Ми пробувати організовувати такі зустрічі для дітей нашої школи. На них запрошувати молодих стартаперів, які організували власні проєкти. Головна ціль зустрічей була в тому, щоб розповісти – успіх неможливий без знань”, – каже Арам Саргсян.

Педагог наголошує: батьки у жодному разі не повинні перетворювати навчання влітку на зобов’язання. Несвідоме вивчення нового лише заради того, щоб вивчити,  може вбити інтерес до школи.

“Варто пам’ятати, що учні початкової школи – насамперед діти. Вони хочуть багато рухатися, грати в ігри”, – додає Арам Саргсян.

Саме тому літні заняття не повинні бути тривалими – щонайбільше 30-хвилинними. Якщо ж дорослі бачать, що дитина втомилася, можна зробити перерву, якщо ж навпаки – маленьких учнів зацікавило нове, його варто досліджувати далі, граючись.

Головний секрет літніх занять – перетворити навчання на пригоду, спонукати дитину самостійно чи з допомогою дорослих вивчати навколишній світ – тоді у вересні повернутися за шкільну парту буде набагато легше.

Оленка Лаущенко, журналістка Проєкту «Навчаємось разом: дружня школа»

Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Його зміст є виключною відповідальністю партнера і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії.

НУШ-Шкільне життя

Читайте також: