ГоловнеНова українська школа (НУШ)

Як облаштувати в школі рекреаційну зону?

Шкільна перерва – особливий час для учнів: одні з них бігають чи кричать, а інші намагаються сховатись якомога далі та тихенько провести ці 10-15 хвилин. Проте цей час може бути корисним для навчання. Завдяки одному з напрямків концепції Нової української школи (НУШ), мабуть, чи не вперше перерву почали розглядати як частину освітнього процесу. Цей час рекомендують проводити у рекреаційній зоні. Що треба знати про її функції та спосіб обладнання?

Під час організації рекреаційної зони варто зважати й на безпеку. Рекреації бувають коридорного та загального типу. Коридорні рекреації – шириною від 2,8 м до 3,5 м, менші приміщення вже не вважаються рекреаційним простором. У цьому типі зони не варто ставити меблі для відпочинку та інше обладнання, оскільки сильно звужуються проходи. Загалом рекреаційні зони облаштовуються у таких приміщеннях, коли не можливо знайти інший простір. Але при організації варто зважати на правила пожежної безпеки.

Загальні рекреаційні зони шириною від 4-6 м та дозволяють більш якісно організувати дозвілля.

«Рекреаційні зони для початкових класів можна оформити більш виразно та активно. Колірна гама обирається у контрастніших поєднаннях, але без строкатості та “веселковості”. Як правило, такі приміщення мають бути більшими, ніж клас, щоб була можливість більш різноманітно оформити та розділити на різні зони», – розповідає начальниця відділу засобів навчання та обладнання ДНУ “Інститут модернізації змісту освіти” (2015-2019) Галина Наконечна.

Відпочинок між роботою важливий для всіх, школярі тут не виняток. Робити перерву рекомендують і психологи. Це важливо для продуктивності самого навчання.

«Дитина, яка втомилась, не може фокусувати свою увагу не предметі, менше засвоює матеріал та заглиблюється в роботу. Намагається “перечекати” до перерви та може відволікати однокласників. А також для засвоєння нової інформації треба час. Тому коли ми отримуємо знання, потрібна перерва, щоб мозок це обробив. Без перерви це важко зробити», – пояснює дитяча і сімейна психологиня Інна Строгова.

Крім того, на уроках розмовляти чи гратись з друзями заборонено, якщо це не передбачено темою заняття. То перерва стає місцем, де можна налагоджувати соціальні зв’язки та тренувати уміння спілкуватись. Також під час відпочинок мозок обробляє отриману перед цим інформацію. Саме тому важливо в яких умовах це буде відбуватись. І під час оформлення рекреаційної зони варто звертати уваги на кольори.

«Якщо дуже багато різних кольорів на всіх стінах, стелі, підлозі та меблях, то це все буде створювати додаткове зорове навантаження на дитину. Буде багато елементів, які привертатимуть увагу. У такому інтер’єрі важко відпочити під час перерви», – вважає Інна Строгова.

Зокрема спеціалісти рекомендують на стінах зображувати не сюжетні картинки, а абстрактні. Для початкової школи можна використовувати вільні композиції. Крім того, рекреаційні зони можна використовувати для виставки учнівських робіт.

Щоб таке приміщення було функціональним варто використовувати мобільні меблі для відпочинку та вільної діяльності. У рекреаційній зоні допускаються невеликі ємності для іграшок, ігор та інших предметів. Їх радять вбудовувати у ніші стін, щоб не зменшувати простір зони. Додатково можна поставити фізкультурно-ігрове обладнання, якщо воно не забирає багато місця і є простір для іншої діяльності.

Олександра Карабань, журналістка проєкту “Дружня школа”.

Цей матеріал створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційний погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.

НУШ-Шкільне життя

Читайте також:

Back to top button