ГоловнеУчительська

Нацрада реформ при Президентові рекомендуватиме Верховній Раді прийняти Закон “Про освіту” не пізніше кінця липня 2017 року

Національна рада реформ при Президентові України ухвалила рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти Закон «Про освіту» до кінця 6-ї сесії VIII скликання – не пізніше кінця липня 2017 року. Про це йшлося під час брифінгу за результатами засідання Національної ради реформ на тему «Освіта, безпека та благополуччя дітей як пріоритет розвитку країни» сьогодні, 3 квітня 2017 року.

«Саме в цьому законопроекті закладено основні зміни, необхідні для повноцінного запровадження освітньої реформи. Ми вже й так сильно запізнилися, адже зміни назріли давно», – наголосила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Вона підкреслила, що, за останніми соціологічними опитуваннями, 75,6% українців розуміють, що сьогодні Україні необхідна реформа середньої освіти. При цьому в найбільшому в історії світовому рейтингузагальноосвітніх шкіл Україна з 76 країн посідає лише 38 місце. Це суттєво гірша позиція, ніж у колишніхпострадянських країн – Польщі і Естонії, які свого часу спромоглися провести докорінну реформу школи і запровадити як новий зміст освіти, так і нову структуру школи.

Нова українська школа передбачає перехід від школи, де дають лише знання, до школи, де діти отримують компетентності 21 століття. Компетентності включають знання, уміння їх застосовувати на практиці, а також цінності і ставлення, які допоможуть дітям навчитися критично ставитися до інформації.

Посилаючись на висновки World Economic Forum, Лілія Гриневич зазначила, що 35% ключових компетентностей, необхідних на ринку праці у 2020 році, зміняться.

«Головними стануть м’які вміння, такі як критичне мислення, креативність, емоційний інтелект тауміння вирішувати складні завдання. Тобто усе те, що можуть робити люди і не можуть машини», – пояснилаМіністр.

Мета усіх цих змін, за словами Лілії Гриневич, – випускник Нової школи. Він має бути цілісною особистістю, патріотом та інноватором, здатним змінювати навколишній світ, конкурувати на ринку праці таучитися впродовж життя.

«Для цього школа має дати дитині 10 ключових компетентностей, серед яких не лише володіння мовами, математична грамотність, компетентність у природничих науках, які наша школа хоч посередньо, але дає. Школа також повинна навчитись розвивати такі компетентності як: уміння вчитися впродовж життя, соціальні і громадянські компетентності, підприємливість і фінансова грамотність, загальнокультурна грамотність, екологічна грамотність і здорове життя», – додала Міністр.

Структура школи поділятиметься на три рівні. 4 роки початкової школи, 5 років – базової та 3 роки профільної старшої школи, де діти зможуть повноцінно підготуватися як до вступу до ВНЗ, так і до самостійного життя в реальному світі.

Нагадуємо, що під час Національної ради реформ на тему «Освіта, безпека та благополуччя дітей як пріоритет розвитку країни» Президент України Петро Порошено наголосив на тому, що питання освіти – перший пріоритет для реформування держави. Україна успадкувала від радянського періоду розгалужену мережу загальноосвітніх закладів, яка потребує оновлення, аби відповідати сучасним нормам.

Учасники засідання зійшлися на тому, що в суспільстві накопичився значний попит на реформування саме середньої освіти. Окремої уваги потребує забезпечення рівного доступу до навчання усім, незалежно від соціального статусу, статі, стартових можливостей та індивідуальних особливостей.

Back to top button