МОН готується до запуску НУШ у 5-9 класах
Розроблення навчально-методичного та організаційно-методичного забезпечення для педагогів базової школи на засадах концепції НУШ – з-поміж пріоритетів МОН щодо впровадження реформи «Нова українська школа» у базовій освіті.
Про це йдеться у відповідному наказі МОН щодо реалізації інноваційного освітнього проєкту за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти».
Зокрема, проєкт передбачає розроблення:
- навчально-методичного забезпечення для реалізації нового Державного стандарту базової середньої освіти;
- організаційно-методичного інструментарію для педагогів базової школи на засадах концепції Нової української школи;
- Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників, дистанційних курсів підготовки педагогічних працівників;
- системи оцінювання освітніх досягнень здобувачів загальної середньої освіти, а також її експериментальну апробацію;
- виховної складової освітнього процесу, актуалізованої концепцією НУШ, та її експериментальну перевірку.
В межах проєкту також заплановано формування та навчання регіональних тренерських груп з усіх освітніх галузей, а також внесення змін до освітньо-професійних програм підготовки бакалаврів та магістрів педагогічних закладів вищої освіти щодо розвитку професійної компетентності у роботі з учнями базової школи.
Крім того, заплановано постійний моніторинг ефективності впровадження Держстандарту, моніторингові дослідження за напрямами проєкту, а також апробацію варіантів типового навчального плану відповідно до освітніх потреб учнів та можливостей учителів вносити доцільні зміни.
Наразі відпрацьовуються всі складові такого навчального курикулуму для педагогічних працівників з прогнозованим результатом – від створення рамкової програми підготовки педагогічних працівників до впровадження у повному обсязі концепції, змісту і методів НУШ у 5-9 класах.
Проєкт розраховано провести протягом 2021-2027 років у три етапи. Під час першого – організаційно-підготовчого (квітень-жовтень 2021 року) – заплановано створити робочу групу, яка здійснюватиме науково-методичний супровід експерименту, розробити необхідні навчальні та методичні матеріали, провести тренінги для регіональних тренерів і адміністрацій шкіл у регіонах та підготовку для вчителів-учасників проєкту.
Під час наступного етапу, формувального (листопад 2021 – червень 2026), відбуватиметься, зокрема, розробка, апробація та коригування навчально-методичного забезпечення, наставницька підтримка вчителів, розроблення відповідних інструктивно-методичних матеріалів щодо системи оцінювання і нових вимог до проведення ДПА, а також моніторинг досягнення очікуваних результатів навчання учнів.
Узагальнюючий етап триватиме з липня 2026 року до грудня 2027-го. Під час нього планується провести узагальнення результатів проєкту та формування висновків, коригування навчальних матеріалів, моніторингове дослідження досягнення очікуваних результатів навчання учнів 9-х класів, а також підготовку та видання навчальних і методичних матеріалів за результатами проєкту.
Читайте також:
- Мікронавчання: як застосовувати цей освітній тренд у початковій школі?
- Здоровий спосіб життя: що повинні знати учні молодших класів
- Першокласник рятує життя: правила першої допомоги для школярів
- Як працює алгоритмічне мислення: поради для педагогів та батьків
- Культура мовлення школярів: на що звернути увагу?
- Уроки на подвір’ї: як організувати та чому вони потрібні
- Пояснюємо дітям концепцію демократії: поради для вчителів і батьків