Конспекти уроків музичного мистецтва 5 класКонспекти уроків музичного мистецтва 6 класКонспекти уроків музичного мистецтва 7 класКонспекти уроків музичного мистецтва 8 класУсі уроки музичного мистецтваФайли

Сценарій заходу «Чарівні звуки музики відомих європейських композиторів»

Автор: Гончарук Вікторія Богданівна

Навчальний заклад: Кам’янець-Подільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 Хмельницької області

Сценарій заходу «Чарівні звуки музики відомих європейських композиторів»

Вчитель: Доброго дня, шановні гості, вчителі та учні! Ми раді вітати Вас сьогодні на нашій подорожі по музичній Європі. Щастя Вам, добра і миру! Живімо з Європою! Запрошуємо Вас на подорож по музичній Європі.
Разом: «Європа багатолика: єдина, близька, велика»

Вчитель: Україно, моя держава!
Про тебе лине у світі слава.
Така могутня, як сила неба,
Дивись, людино, це все для тебе!

(Заходить україночка, заноситься прапор України).

Україночка: Моя країна – соборна, вільна!
Моя країна – держава вільна!
Вона у всесвіті одна така,
Вона серед усіх країн свята!
Вже колоситься і жито й пшениця,
Роса голубіє, співає дзвіниця.
І ми, твої діти, тебе величаєм,
Народи, країни, гостинно вітаєм!

(Звучить Гімн Євросоюзу)

Вчитель: Європа – наш спільний дім,
Європа – колиска усіх країн!
Шляхом єдиним, прямуй до мети,
Європа – це дім, де живем я і ти!
Усі ми різні, бо ми народ!
Усі ми рівні, шукай, знаходь!
Хай буде мир на всій землі,
Країни різні, а ми одні!

Всі: Європа багатолика: єдина, близька, велика!

(Лунає мелодія «Маленький принц»)

Вчитель: Сьогодні ми з вами вирушаємо в подорож та познайомимся з відомими європейськими композиторами. Ви згідні?
Учні: Так!
Вчитель: Бачите, яка велика і красива планета, уквітчана барвистим віночком, зеленню, квітами і вся вона людяна, чиста. Кажуть якщо у людини чиста душа, добре серце і світлий розум, значить і батьківщина, де вона проживає теж світла і прекрасна, а люди завзяті, веселі і працьовиті. Вам тут подобається чи ні?
Учні: Так, нам тут подобається!
Вчитель: А чи знаєте ви, що це за країна?
Учні: А хто ж її не знає. Це – наша Україна!

(Пісня-караоке «Україно це я»)

Вчитель: Україна – географічний центр Європи. Україна – золота країна, це наша батьківщина, тут наші мами, бабусі, тут ми навчаємся в школі, тут наші друзі. А за що ви любите свою Батьківщину?
Діти: За те, що ми – українці, за те, що мої друзі вміють гарно танцювати, знають традиції і звичаї рідного краю, тут народилося багато прекрасних композиторів. Я теж бачу, що ви любите співати, а чи любите ви подорожувати?
Учні: Так, любимо!
Вчитель: І я теж люблю, але у мене, на жаль, немає такого транспорту, щоб могла показати вам Європу за лічені хвилини. А так хочеться побачити композиторів різних країн, а потім розповісти усім про наших.
Учні: А ви не турбуйтеся, ми з вами разом будемо подорожувати.
Вчитель: Що ж, тримайся міцніше. Ось і вирушаємо разом в подорож по музичній Європі. І так в першу країну куди ми вирушимо – це Австрія. Чи знаєте ви чий це портрет?
Учні відповідають, чий це портрет.

(Портрет Моцарта)

Вчитель: Моцарт народився в Зальцбурзі. Музичні здібності у Моцарта проявилися в дуже ранньому віці, коли йому було близько трьох років. Його батько Леопольд Моцарт був одним з провідних європейських музичних педагогів. Батько навчив Вольфганга основам гри на клавесині, скрипці і органі. А його музика казково красива і витончена, в ній відбився характер композитора, який, незважаючи на життєві випробування, завжди залишався світлою людиною. Сьогодні ми познайомимося з Симфонією № 40, яка написана в розквіт його обдарування. Симфонія – це музичний твір для симфонічного оркестру, який складається з 3-4 частин об’єднаних спільною темою, але різних за звучанням.

Діти слухають 1 частину Симфонії № 40.

Вчитель: Діти, послухавши музику, скажіть який характер симфонії?
Учні: (Відповіді: задушевний, трепетний, схвильований, ліричний)
Вчитель: У якій країні ми побували, і з яким композитором познайомилися?
Учні: Австрія. В. А. Моцарт.
Вчитель: Молодці. А тепер ми вирушаємо далі – у столицю Польщі -Варшаву.

(Перегляд відео про композитора Ф. Шопена)

Вчитель: Варшаву справедливо називають «містом Шопена». Він провів тут майже 20 років свого життя. Це було місто його молодості, тут він закінчив школу, тут навчався музиці, тут були написані і видані його перші твори, створені перші шедеври. Я пропоную вам зараз послухати Вальс №7 Ф. Шопена та визначити його характер.

Учні слухають Вальс №7 Ф. Шопена

Вчитель: То який же характер у вальсу?
Учні:(романтичний, добродушний, привітний, неповний)
Вчитель: Далі ми з вами будемо споглядати краєвиди сонячної Італії. Видатна культура, мелодійна мова, надзвичайно смачна кухня. Україна і Італія підтримують дружні відносини ще з часів Стародавньої Русі. Італія — не просто Італія, Італія – країна тепла і сонця. Венеція, Флоренція, палаци, Собори, церкви, вежі, величезні плаци. І запальні танці на березі Середземного моря. Італія ще знаменита своїми композиторами, але ми познайомимося з народною музикою Італії. Текст пісні описує барвисте прибережне містечко Санта Лючія на березі Неаполітанської затоки. Давайте з вами послухаємо.

Учні слухають музику «Санта Лючія».

Вчитель: Ось ми і побували на березі затоки і я пропоную вам відправитися в Німеччину, на зустріч з Иоганом Себастьяном Бахом. Німецький композитор, органіст-віртуоз, музичний педагог. Батько Баха раптово помер, коли Йогану Себастьяну було дев’ять років. Хлопчик був відданий на виховання старшому братові, органіст – Йогану Крістофу Баху. У Крістофа був збірник творів знаменитих тоді композиторів. Цей збірник «модної» музики старший брат замикав в шафі, однак ночами юний Бах примудрявся якимось хитрим способом підчепити і витягнути з-за ґрат нотний збірник і потайки переписував його для себе. Вся складність полягала в тому, що дістати свічки було неможливо, і доводилося користуватися тільки місячним світлом. Цілих шість місяців десятирічний Йоганн Себастьян ночами переписував ноти, але – на жаль! Коли героїчну працю наближався до завершення, Йоганн Крістоф застав молодшого брата на місці злочину і відібрав у непокірного оригінал, і копію. Горе Баха не знало меж, в сльозах він закричав: – Раз так, я сам напишу таку ж музику, напишу ще краще! Брат розсміявся у відповідь і сказав: – Іди спати, болтун. Але Йоганн Себастьян не кидав слів на вітер і своє дитяче обіцянку виконав.
Давайте послухаємо один із творів цього талановитого композитора. «Токата ре мінор».

Учні слухають «Токату ре мінор». Після прослуховування їм пропонується охарактеризувати музику.

Вчитель: Молодці, дітки. Але далеко на півночі знаходиться країна Норвегія. Море порізало її берега глибокими затоками – Форда, навколо яких височіють гори, вкриті лісами. Ми з вами вирушаємо в країну, де познайомимося з музикою чудового композитора – казкаря Едварда Гріга. Вперше майбутній композитор сів за піаніно в чотири роки. А в 12 років написав власний твір, яке вразило гостя сім’ї, віртуозного скрипаля, який сказав, що Едварду неодмінно потрібно вчитися в консерваторії. Що він і в майбутньому і зробив, закінчивши її на відмінно. Ми з вами послухаємо композицію з сюїти на п’єсу Генріка Ібсена «Пер Гюнт» «У печері гірського короля».

Учні прослуховують композицію «Пер Гюнт» «У печері гірського короля»

Вчитель: «У печері гірського короля» асоціюється з тролями, а також з містикою і таємничою атмосферою взагалі. Знову музика, але це вже до болю знайома! Так це ж вітерець український заніс нашу повітряну кулю на батьківщину! Ура!Ура! Україна – країна з легендарною історією та культурою. Ми знаємо, що ви побували в деяких країнах Європи, познайомилися з різними композиторами. Що вам там сподобалося?

Відповіді учнів.

Вчитель: Що нового ви довідалися про європейських композиторів?
(Відповіді учнів)

Вчитель: Ось і підійшла наша подорож до кінця. Давайте згадаємо, де ми побували і з якими композиторами та країнами познайомилися!

(Учні заповнюють табличку, де потрібно вставити назву твору, країну або композитора).

Вчитель: Ми подорожували з вами по меридіанах і паралелях різних країн Європи, побачили все те, якими композиторами багата Європа. Ми знаємо, що найбільша цінність – це народ, який цінує і береже свої традиції. А ще бережуть мир. І нехай у світі завжди панують тепло і щирість відносин між людьми. Нехай буде злагода!

(Пісня «А ми бажаєм вам добра» всі учні з кольоровими стрічками співають пісню)

Завантажити: Сценарій заходу «Чарівні звуки музики відомих європейських композиторів» + Сертифікат (Розмір: 354.7 KB, Завантажень: 12)
  
Теґи
Back to top button
Close