Конспекти уроків української мови 2 класУсі уроки початкова школаФайли

Закріплення знань про голосні звуки. Звуко-буквений аналіз слів. Добір слів, близьких за значенням і протилежних за значенням (2 клас. Українська мова)

Тема: Закріплення знань про голосні звуки. Звуко-буквений аналіз слів. Добір слів, близьких за значенням і протилежних за значенням (впр. 1-3, с. 11-13).

Мета: закріпити вміння учнів перелічувати голосні звуки і називати букви та їх позначення; розвивати логічне мислення; збагачувати мовлення; формувати вміння висловлювати власні думки; виховувати мовленнєву культуру.

Наочність: підручник, зошит, українська абетка.

Тип уроку: комбінований.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Хвилинка каліграфії

Нн на ну ні ен Но Не ин ун он

Неділя новий насіння

Народитися в сорочці — бути щасливим.

— Вимовте голосні звуки у складах.

— Вимовте голосні звуки у словах.

— Який голосний звук найчастіше вживається у сталому звороті?

  1. Словникова робота

Горизонт — 1) частина земної поверхні, яку можна бачити на відкритій місцевості; видноколо; 2) видима межа між землею і небом; обрій, виднокруг, виднокрай; 3) частина неба, яка ніби схиляється до землі; небосхил, кругозір, (прилягає до землі) крайнебо, небосхил, небокрай.

— Запишіть слова: горизонт, обрій, виднокруг. Складіть речення з одним зі слів.

  1. Вправи на повторення

1) Прочитати вірш уголос.

Один осел в гніздо осине

оберемок сіна кинув.

От оказія була —

оси жалили осла!

— Який звук найчастіше зустрічався?

— Який він: голосний чи приголосний?

— Якою буквою він позначається?

— Випишіть з вірша слова, у яких є буква о. Підкресліть у цих словах букви, що позначають голосні звуки.

2) Поділити слова для переносу. Назвати голосні звуки.

Пенал, жолудь, журавель, олень.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Тема нашого уроку «Букви, що позначають голосні звуки».

  1. Вивчення нового матеріалу
  2. Пояснення вчителя

— Скільки голосних звуків в українській мові?

— В українській мові шість голосних звуків. Вони позначаються на письмі десятьма буквами.

Звуки: [а] [о] [у] [е] [и] [і] — 6

Букви: а я о у ю е є и і ї — 10

  1. Робота за підручником (с. 11–13)

Вправа 1, стор 11.

  1. Прочитайте вірш.

Мати доні молодій

Огородик наділила.

Розкошує доня мила,

Каже неньці — тісно їй:

В земляній сиджу коморі,

А коса моя надворі.

Леонід Глібов

— Прочитайте акровірш Леоніда Глібова.

— «Зберіть» слово з підкреслених букв. Поділіть його на склади. Вимовте наголошений склад.

— Спишіть перше речення акровірша. Доберіть до слова молодій слово, протилежне за значенням.

— У якому значенні використано виділене слово? Доберіть до нього слова, близькі за значенням. Запишіть.

— Зробіть звуко-буквений аналіз цього слова за зразком.

Зразок

неньці — [– ● =|= ●] [нен’ц’і]

пр. [н, н’, ц’]

гол. [е, і]

Вправа2, стор.12

— Прочитайте текст.

— Випишіть за зразком із тексту назви країн та їх громадян.

Зразок: Америка — американці.

  • З якої букви пишуться назви країн? А з якої — назви громадян?

— Спишіть перший абзац. Поділіть підкреслені слова на склади для переносу. Визначте наголошені склади.

МАЙЖЕ КАЗКА

А чи знаєте ви, що картопелька, яку ми всі любимо, прийшла до нас з Америки? Вона полюбила українські землі, а ми її. Помідори в Італії називають «золотими яблуками». Спочатку цей овоч потрапив у Росію, а потім прижився й в Україні.

А як багато сестричок має капуста! Найвідоміші — брюссельська, цвітна й броколі. А сама вона родом з Іспанії. Я подумав: «Яка щедра українська земля».

За Віталієм Тумановим

Вправа 3, стор,13.

— Поясніть, як ви розумієте подані словосполучення.

— Складіть речення з цими словосполученнями. Запишіть.

На нашій землі; наша земля; наші землі.

  • Вимовте звуки в підкресленому слові.
  • Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

  1. Гра «За абеткою»

— Запишіть слова в алфавітному порядку. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки.  Олень, дідусь, театр, льон, вуж, метро, диван.

  1. Робота в парах

1) Гра «Розгубилися склади».

— Запишіть утворені слова. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки.

Вед лиця ве мідь ву сло

2) Гра «Шифрувальник».

— Розшифруйте слова і запишіть їх. Назвіть одним словом. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки.

ПАВМА КАБІЛ СУКБОР  КАЛАСТІВ ЛЕКАЛЕ РОКАСО

  1. Творче списування

— Спишіть речення. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки.

Збудувала хатку, піч і поличку.   Запрошу я в гості хитру лисичку.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Як поділяються всі звуки української мови?

— Скільки голосних звуків є в українській мові? Назвіть їх.

— Скількома буквами вони позначаються на письмі? Назвіть їх.

VII. Домашнє завдання

С. 12, вправа 2.

— Спишіть останній абзац вправи 2. Зробіть звуко-буквений аналіз виділених слів.

Завантажити: Закріплення знань про голосні звуки. Звуко-буквений аналіз слів. Добір слів, близьких за значенням і протилежних за значенням (2 клас. Українська мова) (Розмір: 27.1 KB, Завантажень: 28)
  
Back to top button