Конспекти уроків природознавства 3 класУсі уроки початкова школаФайли

Як людина рухається. Чому необхідно тренувати м’язи (3 клас. Природознавство)

Тема. Як людина рухається. Чому необхідно тренувати м’язи

Мета: формувати уявлення про м’язи організму людини, елементарні поняття: робота м’язів (розслаблення і скорочення), тренування м’язів; учити знаходити м’язи у своєму тілі, правильно сидіти за партою або за столом, стежити за своєю поставою; формувати вміння виконувати практичну роботу, пояснювати отримані результати, логічно міркувати, правильно висловлюватися; виховувати бажання піклуватися про своє здоров’я, тобто бажання правильно сидіти, ходити, займатися фізичною працею і спортом.

Обладнання: муляж м’язів людини; таблиці «М’язи», «Скелет»; роздавальні картки.

ХІД УРОКУ

І. Підсумок фенологічних спостережень
— Який зараз місяць?
— Що ви можете сказати про тривалість дня? Ночі?
— Як змінився колір неба?
— Чи йшов дощ?

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Використання технології «Мікрофон»
— Яке значення має скелет для людини?
— Що потрібно робити, щоб вирости струнким?

2. Запитання для створення проблемної ситуації (використання технології «Мозковий штурм»)
— Що забезпечує певне положення нашого тіла в просторі?
— Які органи працюють, коли людина усміхається, сердиться, дивується?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Повідомлення вчителя
— На перший погляд, кістки, як зуби, не схожі на живу тканину. Але кістки складаються з таких самих живих клітин. Як і все тіло, ці клітини харчуються, дихають і розмножуються. Скелет є опорою тіла, захищає внутрішні органи від пошкоджень. До нього прикріплюються м’язи.
Помацайте на своїх руках і ногах потовщення під шкірою. Що це? Так, це м’язи, які прикріплюються до кісток. М’язи становлять майже половину тіла людини.

2. Робота з підручником (диференційовані завдання)

Фізкультхвилинка

3. Гра «Телепередача»

К о р е с п о н д е н т. На березі нашого сільського ставка танцювала весела стонога. Стара жаба дивилась на неї, заздрячи її легким і граційним рухам. І раптом запитала:
— Чи не скажеш, дорога, як тобі вдається так вправно керувати всіма своїми ніжками? Звідки ти знаєш, яка ніжка піднімається першою, яка — двадцять восьмою? Яка з них опускається, коли піднімається одинадцята і сьома?

Стонога зупинилася і замислилась. Ти ніколи не спадало таке на думку. А зараз зацікавило — як це насправді вона робить? Яку, наприклад, ніжку їй слід підняти, щоб продовжити танок?

Та цього вона не знала. І чим більше над цим розмірковувала, тим більше плуталась.

Так вона і залишилась нерухомою з усіма своїми ніжками, на радість зловтішній жабі.

Е к с п е р т. Ви могли б опинитись у скрутному становищі, якби щоразу, перш ніж ступити крок чи підняти руку, починали розмірковувати, як це робити. Що ж тягне нашу руку, коли ми її піднімаємо? Це роблять м’язи. Ще їх називають «мускулами», що в перекладі з латини означає «мишата». Кожний м’яз прикріплений одним кінцем до однієї кістки скелета, а другим — до другої. За наказом мозку м’язи можуть чи скорочуватись чи довшати. Коли м’яз плеча скорочується, він піднімає руку, а коли розслабляється — опускає. У нашому тілі є майже 500 великих і малих м’язів. Щоб ступити лише крок, працює близько двадцяти м’язів.

Організм людини побудований так мудро, що всі звичайні рухи ми робимо автоматично, не засмислюючись над тим, який рух виконуватимемо наступним.

У ч и т е л ь. Отже, щоб не опинитись на місці нещасної стоноги, нам не потрібно замислюватись над кожним наступним рухом. За нас це зробить сигнал з мозку. Серед таких малих учнів, як ви, вже є «бабусі» й «дідусі». Як це може бути? На зв’язку — кореспондент.

К о р е с п о н д е н т. До нашої студії приходив хлопчик Микола. Коли він ішов по коридору, я завжди могла здогадатись, хто йде, хоч двері були зачинені: тільки він човгав ногами, як старезний дід.

А коли він сідав за парту, то не міг сидіти прямо й десяти хвилин. То підіпре голову однією рукою, то другою, то ляже грудьми на стіл. Така в нього була  слабка спина. «Чому?» — запитаєте ви.

Е к с п е р т. Організм людини надсилає більше крові тим м’язам, які цієї миті працюють. Клітини працюючих м’язів краще харчуються, а отже, швидше ростуть. У нашому випадку Миколчина спина слабка тому, що він не любив працювати і цим самим не давав роботу своїм м’язам. Діти взимку розчищали сніг, навесні — саджали дерева, квіти, восени — збирали врожай. А цей хлопчик щоразу знаходив причину, щоб не працювати. Так і став молодим «дідусем».

У ч и т е л ь. Отже, недаремно я наголошую, щоб ви тримали спинку рівно, коли ходите, і не згинали її, коли сидите.

К о м е н т а т о р. У нашій школі було оголошено підготовку до весняної спартакіади. У першому турі — два змагання з бігу. Двоє приятелів — Сергійко і Василько, які до цього ніколи не брали участь у змаганнях,— вирішили підготуватись по-своєму. Весь останній тиждень вони за обідом та вечерею з’їдали по дві порції й намагались якомога більше лежати.
— Слід набиратися сили,— казали вони,— а не витрачати її даремно.

Та наслідки виявилися зовсім не тими, на які вони сподівались. Обоє так розповніли та обважніли, що захекались і зійшли з доріжки вже на середині дистанції. Ось чому спортсмени набираються сили, не вилежуючись у ліжку, а тренуючись.

Е к с п е р т. Під час тренувань спортсмен завжди ставить перед собою завдання складніше, ніж вимагають змагання. Гарних наслідків досягає той, у кого розвинені всі м’язи тіла, добре працюють легені, серце.

А наші хлопчики, Сергійко і Василько, спортом не займалися, мало працювали фізично. Тому у них слабкі не тільки м’язи, а й легені й серце. А отже, через своїм лінощі, вони програли змагання з бігу.

IV. Закріплення вивченого матеріалу (метод «Інтерв’ю»)

V. Підсумок уроку
— Про що ви дізнались на уроці?
— Як слід зміцнювати м’язи?
— Як можна подолати втому м’язів?

VI. Домашнє завдання
1) Опрацювати статті: «Як людина рухається», «Чому необхідно тренувати м’язи».
2) Скласти розповідь «Як я дбаю про свою поставу».

Завантажити: Як людина рухається. Чому необхідно тренувати м’язи (3 клас. Природознавство) (Розмір: 21.3 KB, Завантажень: 15)
  
Теґи
Back to top button
Close