Як дикі тварини захищаються. Охорона тварин (3 клас. Природознавство)

Тема. Як дикі тварини захищаються. Охорона тварин

Мета: формувати уявлення про ознаки пристосування тварин до захисту від ворогів у природі, причини зникнення тварин, про шляхи охорони і збереження тварин у природі; виробляти вміння розрізняти ознаки пристосування окремих тварин до захисту від ворогів, самостійно встановлювати зв’язки в природі; формулювати пізнавальні запитання; виховувати впевненість кожного учня у своїх діях під час пізнавальної діяльності, здатність співпрацювати, сприймати об’єкти природи, тобто бачити їх цінність, прагнення охороняти тваринний світ.

Обладнання: Червона книга, малюнки із зображенням тварин.

ХІД УРОКУ

І. «Бюро погоди»
Повідомлення та записування результатів спостережень у зошити.

ІІ. Перевірка домашнього завдання
Тест
1) Тваринам для життя необхідні:
а) сонце, повітря, рослини, тварини;
б) тепло, вода, повітря;
в) ґрунт, корисні копалини, сонце.
2) Хто зайвий у кожному рядку? Чому? Підкресліть це слово.
а) Собака, білка, корова, кріль, кіт;
б) вовк, олень, кінь, лисиця, лось;
в) щука, карась, ведмідь, лящ;
г) кропив’янка, яблунева плодожерка, сонечко, синиця, попелиця.
3) Що змушує водоплавних птахів восени залишати наші водойми?
а) Голод;
б) холод;
в) голод і холод;
г) мрії побачити далекі краї.
4) Установіть ланцюжок живлення.
а) Водорості → риба → лисиця;
б) риба → лисиця → водорості;
в) лисиця → водорості → риба.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні ви дізнаєтесь, як дикі тварини захищаються від ворогів, а також що повинна робити людина, щоб зберегти тваринний світ.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Прес-конференція
З о о л о г. Сьогодні до нас на урок завітали їжачок, зайчик, гадюка, сонечко, які розкажуть, як вони захищаються від ворогів.
Ї ж а ч о к. Привіт, друзі! Ми сьогодні недарма до вас завітали. Послухайте. Моя спина вкрита міцними колючими голками. Вони надійно захищають мене від ворогів. У випадку небезпеки я швидко згортаюсь у колючий клубок
із 6–8 тисяч голок.
З а й ч и к. А я, друзі, змінюю свою шубку двічі на рік: бурувато-сірий колір робить мене непомітним улітку серед зелених рослин, світліший — узимку на снігу. А ще мене рятують ноги. Я вмію прудко пересуватися й заплутувати сліди.

Г а д ю к а. Якщо мені хтось загрожує, я піднімаю високо голову, шиплю і висовую роздвоєний язик. Він не отруйний. Отрута потрапляє до жертви через мої отруйні зуби.
С о н е ч к о. А мене природа наділила яскравим червоно-оранжевим забарвленням, яке видно здалеку. Птахи обминають мене, бо я виділяю не приємну на смак рідину.
З о о л о г. Отже, основні ознаки, завдяки яким тварини захищаються від ворогів,— це здатність швидко пересуватися, змінювати забарвлення в різні пори року, наявність голок, яскравого забарвлення.

2. Виступ агітбригади «Сполох»
1 – й у ч е н ь. Усе частіше ми чуємо повідомлення про те, що деякі види тварин зникають або їм загрожує небезпека.
2 – й у ч е н ь. У наш час з усіх кінців земної кулі лунають голоси охоронців природи, які з тривогою повідомляють про значне зменшення кількості тварин у природі. Багато тварин занесені до Червоної книги. Ця книга називається так тому, що червоний — колір небезпеки.
3 – й у ч е н ь. У 1980 р. вперше була надрукована Червона книга України. Зараз в нашій країні понад 130 видів тварин занесено до Червоної книги.
4 – й у ч е н ь. Надмірне і хижацьке полювання спричинило загибель та зменшення кількості таких диких тварин, як зубр, кіт лісовий, хохуля, тхір степовий. А дикий бик (тур) та дикий кінь (тарпан) зовсім зникли на Землі. А ще 200–400 років тому вони жили на території України.

V. Закріплення вивченого матеріалу
Кросворд

По горизонталі:
2. Найбільша у природі кицька. (Тигр)
5. Жук, який має таку саму назву, що й тварина. (Носоріг)
8. Стародавні греки називали цю тварину «водяним конем». (Бегемот)
9. Морський родич рака. (Краб)
11. Тварина, яка харчується евкаліптом. (Коала)
12. Найшвидший із ссавців. (Гепард)
По вертикалі:
1. Пташка, яка низько літає перед дощем над землею. (Ластівка)
3. Птах миру. (Голуб)
4. Зображення цього птаха є на гербах багатьох країн світу. (Орел)
6. Батьківщина цієї тварини — Австралія. (Кенгуру)
10. Хижак морів та океанів. (Акула)

VI. Підсумок уроку
— Чи сподобався вам цей урок? Чим саме?

VII. Домашнє завдання
Опрацювати статті: «Як тварини захищаються», «Охорона тварин».

Завантажити: Як дикі тварини захищаються. Охорона тварин (3 клас. Природознавство) (Розмір: 35.9 KB, Завантажень: 2)
  

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*