Поділ тексту на речення. Зв’язок слів у реченні. Перевірна робота. Контрольне списування тексту «Ліс» (2 клас. Українська мова)
Тема: Поділ тексту на речення. Зв’язок слів у реченні. Перевірна робота. Контрольне списування тексту «Ліс»
Мета: закріпити знання учнів про речення як складову частину зв’язного мовлення, вміння ділити текст на речення, відокремлювати речення одне від одного, встановлювати зв’язок слів у реченні; формувати орфографічну увагу; виховувати культуру оформлення письмових робіт.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
- Перевірка домашнього завдання (с. 89, вправа 226)
— Прочитайте речення, які ви записали вдома.
— Зачитайте речення, яке відповідає схемі в підручнику. (Спить ліс. Спорожніло поле.)
- Гра «Мікрофон»
— Що таке текст?
— З чого складаються речення?
— Як позначається на письмі початок і кінець речення?
— Як пишуться слова в реченні?
— Що виражає речення?
- Каліграфічна хвилинка
Урок продовжим без зупинки
З каліграфічної хвилинки.
— Запишіть каліграфічно:
К к о в рою ко ковдрою
— Усно складіть речення з цим словом.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися ділити текст на речення, встановлювати зв’язок слів у реченні.
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- Поділ тексту на речення (с. 89, вправа 227)
— Прочитайте мовчки.
— Установіть межі речення.
— Прочитайте вголос, позначаючи кінець кожного речення зниженням голосу і паузою.
Учитель показує малюнок ковдри і малюнок засніженого поля.
— Поясніть, чому сніг порівнюють з білою ковдрою.
— Спишіть текст.
— Перше слово в кожному реченні пишіть з великої букви. У кінці речення ставте крапку.
- Робота з дидактичним матеріалом. Зв’язок слів у реченні
Весело стрибає білка з гілка на гілка.
Весело стрибає білка з гілки на гілку.
— Яку групу слів не можна назвати реченням? Чому?
- Ознайомлення з правилом (с. 89)
- Виконання тренувальної вправи 228 (с. 89)
— Прочитайте записи. Яку групу слів не можна назвати реченням? Чому?
— Перебудуйте їх так, щоб вийшло речення. Прочитайте речення.
- Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
- Робота з деформованим текстом (с. 90, вправа 229)
— Прочитайте. Як ви гадаєте, про яку пору року йдеться? Які зміни відбулися в природі?
— Зверніть увагу на слова в дужках.
— Скажіть, чи пов’язані вони з іншими словами в реченні?
— Змініть слова в дужках так, щоб утворилися речення. Запишіть текст.
Перевірка виконаної вправи.
- Перевірна робота. Контрольне списування
ЛІС
Чудовий ліс узимку. Виблискують пухнасті шапки на столітніх соснах. Ось і сонечко зазирнуло до лісу. Заіскрились шишки на гілках ялинок. Вітерець весело грає з березами та осиками. Білою пухнастою ковдрою вкрилися галявини. Ліс виспівує свою зимову пісню.
Пальчикова гімнастика
- Робота з дидактичним матеріалом. Робота в групах
Кожна група отримує картку із завданням прочитати слова. Із слів кожного рядка утворити прислів’я. Пояснити його зміст.
- До, язик, Києва, доведе.
- Під, камінь, лежачий, і, не тече, вода.
- Бджола, а, мала, та, й, працює.
- З, великий, іскри, буває, малої, вогонь.
Звітування груп.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що нового дізналися на уроці? (Слова в реченні зв’язані між собою.)
— Що навчилися робити? (Училися ділити текст на речення, встановлювати межі речення.)
Вправа «Незавершене речення»
— На сьогоднішньому уроці я удосконалив свої знання про…
— На сьогоднішньому уроці найважливішим відкриттям було…
— На сьогоднішньому уроці я навчився…
— На сьогоднішньому уроці мені запам’яталися такі види роботи…
— Мені було цікаво, коли…
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 90, вправа 230, повторити правила (с. 88-89).
Завантажити: Поділ тексту на речення. Зв'язок слів у реченні. Перевірна робота. Контрольне списування тексту «Ліс» (2 клас. Українська мова) (Розмір: 21.9 KB, Завантажень: 58)