Конспекти уроків української мови 2 класУсі уроки початкова школаФайли

Поділ тексту на речення. Зв’язок слів у реченні. Перевірна робота. Контрольне списування тексту «Ліс» (2 клас. Українська мова)

Тема: Поділ тексту на речення. Зв’язок слів у реченні. Перевірна робота. Контрольне списування тексту «Ліс»

Мета:  закріпити  знання  учнів  про  речення  як  складову  частину  зв’язного  мовлення, вміння ділити текст на речення, відокремлювати речення одне від одного, встановлювати зв’язок слів у реченні; формувати орфографічну увагу; виховувати  культуру оформлення письмових робіт.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання (с. 89, вправа 226)

—  Прочитайте речення, які ви записали вдома.

—  Зачитайте речення, яке відповідає схемі в підручнику.  (Спить ліс. Спорожніло поле.)

  1. Гра «Мікрофон»

—  Що таке текст?

—  З чого складаються речення?

—  Як позначається на письмі початок і кінець речення?

—  Як пишуться слова в реченні?

—  Що виражає речення?

  1. Каліграфічна хвилинка

Урок продовжим без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

—  Запишіть каліграфічно:

К к о в рою ко ковдрою

—  Усно складіть речення з цим словом.

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні на уроці ми будемо вчитися ділити текст на речення, встановлювати зв’язок слів у реченні.

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1. Поділ тексту на речення (с. 89, вправа 227)

—  Прочитайте мовчки.

—  Установіть межі речення.

—  Прочитайте вголос, позначаючи кінець кожного речення зниженням голосу і паузою.

Учитель показує малюнок ковдри і малюнок засніженого поля.

—  Поясніть, чому сніг порівнюють з білою ковдрою.

—  Спишіть текст.

—  Перше слово в кожному реченні пишіть з великої букви. У кінці речення ставте крапку.

  1. Робота з дидактичним матеріалом. Зв’язок слів у реченні

Весело стрибає білка з гілка на гілка.

Весело стрибає білка з гілки на гілку.

—  Яку групу слів не можна назвати реченням? Чому?

  1. Ознайомлення з правилом (с. 89)
  2. Виконання тренувальної вправи 228 (с. 89)

—  Прочитайте записи. Яку групу слів не можна назвати реченням? Чому?

—  Перебудуйте їх так, щоб вийшло речення. Прочитайте речення.

  1. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  1. Робота з деформованим текстом (с. 90, вправа 229)

—  Прочитайте. Як ви гадаєте, про яку пору року йдеться? Які зміни відбулися в природі?

—  Зверніть увагу на слова в дужках.

—  Скажіть, чи пов’язані вони з іншими словами в реченні?

—  Змініть слова в дужках так, щоб утворилися речення. Запишіть текст.

Перевірка виконаної вправи.

  1. Перевірна робота. Контрольне списування

ЛІС

Чудовий ліс узимку. Виблискують пухнасті шапки на столітніх соснах. Ось і сонечко зазирнуло до лісу.  Заіскрились шишки  на гілках ялинок.  Вітерець весело грає з березами та осиками.  Білою пухнастою ковдрою вкрилися галявини. Ліс виспівує свою зимову пісню.

Пальчикова гімнастика

  1. Робота з дидактичним матеріалом. Робота в групах

Кожна  група отримує  картку із  завданням  прочитати  слова.  Із  слів  кожного рядка утворити прислів’я. Пояснити його зміст.

  • До, язик, Києва, доведе.
  • Під, камінь, лежачий, і, не тече, вода.
  • Бджола, а, мала, та, й, працює.
  • З, великий, іскри, буває, малої, вогонь.

Звітування груп.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—  Що нового дізналися на уроці? (Слова в реченні зв’язані між собою.)

—  Що навчилися робити? (Училися ділити текст на речення, встановлювати межі речення.)

Вправа «Незавершене речення»

—  На сьогоднішньому уроці я удосконалив свої знання про…

—  На сьогоднішньому уроці найважливішим відкриттям було…

—  На сьогоднішньому уроці я навчився…

—  На сьогоднішньому уроці мені запам’яталися такі види роботи…

—  Мені було цікаво, коли…

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 90, вправа 230, повторити правила (с. 88-89).

Завантажити: Поділ тексту на речення. Зв'язок слів у реченні. Перевірна робота. Контрольне списування тексту «Ліс» (2 клас. Українська мова) (Розмір: 21.9 KB, Завантажень: 37)
  
Back to top button