Дистанційне навчання додало чимало клопотів та нових викликів до звичного шкільного життя. Через два роки після початку пандемії COVID-19 у статті Проєкту “Навчаємось разом: дружня школа” педагоги та батьки діляться своїми враженнями від онлайн-освіти.

“Чула як про переваги, так і про недоліки онлайн-навчання, – розповідає вчителька початкових класів Лосятинської ЗОШ І-ІІІ ступенів Білоцерківського району Оксана П’ятківська. – Позитивом для учнів було те, що вони мали вільний режим занять і змогли опанувати принцип індивідуального підходу до навчання. Учні дізналися більше про можливості інтернет-ресурсів, попрацювали над самоорганізацією. А от основний недолік онлайн-освіти – це, звичайно, брак живого спілкування між учнями та педагогами. Попсували нерви проблеми зі зв’язком під час дистанційних уроків. Ну, й не всі учні були здатні опрацьовувати матеріал самостійно”.
Під час карантину онлайн-освіта є оптимальним варіантом освітнього процесу. Але, досвід показує, що навіть найсучасніші комп’ютерні технології не замінять живого спілкування учня з учителем. Що з цього приводу думають батьки? Ми звернулися по коментарі до однієї з популярних освітніх Facebook-спільнот.
Юля Анвар, мама двох учнів НУШ: “Минулий рік з двома дітками на дистанційному навчанні (1 і 4 клас) нагадав мені, що вчительську працю ми недооцінюємо, як мінімум. Зате мала нагоду краще познайомитися з НУШ: якщо чесно, мені дуже подобається (порівняла зі старшим, який пішов до школи за старою програмою). Сподобалися підручники і як подається матеріал. Мій молодший син має СДУГ (синдром порушення активності та уваги – авт.), і я зрозуміла, що йому було б набагато складніше вчитися за старою програмою. До того ж дистанційне навчання допомогло мені як мамі зрозуміти сильні та слабкі сторони моїх діток. Ми включилися у процес і почали допомагати, чого не відбулося б в іншому випадку. Наша вчителька (в 1 класі) гідно прийняла челендж НУШ та дистанційки та заслуговує на пам’ятник!”
Дарина Радунська, мама учениці НУШ: “Онлайн-освіта нам дається складно, адже все лягло на батьківські плечі. Проте, на мою думку, сама ідея створення НУШ хороша. Але для того, щоб дотримуватися всіх правил і вимог, потрібно вдвічі скоротити програму, бо інакше вчитель стоїть перед вибором: або, умовно кажучи, гратися, або давати знання за програмою. Такий вибір мене як маму непокоїть”.
А що кажуть педагоги?
Марина Зорька, вчителька з м. Київ: “Коли життя кинуло виклик, за тиждень весняних канікул навчилася всього з нуля сама, зорієнтувала батьків. Zoom, Classroom, клас у “Розумниках” з інтерактивними вправами, щоб дітям було цікаво. Щодня не менше двох конференцій онлайн. Дуже важко, бо до кожного уроку створюються презентації, а це займає багато часу. Постійний контроль присутності дітей на уроках, зв’язок з батьками для уточнення причини відсутності. Складно. Дуже складно всім. Але іншого виходу нема”.
Новий навчальний рік – можливість для освітян вдосконалити та покращити навчальний процес. Запорука успіху НУШ – співпраця вчителів, батьків та учнів. Саме вона допоможе втілити ідеї нової освіти в життя.
Анастасія Пасічна, журналістка Проєкту «Навчаємось разом: дружня школа»
Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Його зміст є виключною відповідальністю партнера і не обов’язково зображає позицію Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії.