Осінь така мила… М. Слабошпицький «Папуга з осінньої гілки» (3 клас. Літературне читання)
Тема. Осінь така мила… М. Слабошпицький «Папуга з осінньої гілки».
Мета: удосконалювати навички читання, зокрема виразного читання за особами; формувати вміння характеризувати дійових осіб твору; розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: малюнки із зображенням згаданих у казці персонажів.
Хід уроку
І. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Кілька учнів розповідають складені вдома розповіді.
- ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ.
Сьогодні ми продовжимо читати твори, у яких описується осінь, події, що відбуваються в цю пору року. Зокрема, дізнаємося про випадок, який стався з папугою.
III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
- Аудіювання казки М. Слабошпицького «Папуга з осінньої гілки» (с. 45-41 підручника).
— Як гадаєте, ви прослухали казку чи оповідання? Чому так вважаєте?
- Читання казки учнями мовчки (із завданням поділити тека на частини), потім уголос.
- Бесіда за змістом прочитаного і вибіркове читання казки.
Коли відбувалася описана подія? У яких рядках тексту про це говориться? (Вже була осінь… На землі лежало жовте листя, а між ним — яблука…)
Яка пригода сталася з папугою?
Що його зацікавило на вулиці? Прочитайте, як про це розповідає автор.
Як зустріли папугу горобці?
Хто його врятував?
Яку таємницю має папуга?
Оберіть з-поміж поданих слів ті, якими можна охарактеризувати папугу: самовпевнений, розумний, допитливий, добрий, неслухняний. Доведіть свою думку.
- Робота над виразним читанням казки.
Прочитайте казку. Поміркуйте, які частини казки будете читати з радісною, а які — із сумною інтонацією. Для цього потрібно простежити, як змінюється настрій папуги протягом усієї казки. Вам допоможуть це зробити вжиті у казці дієслова і словосполучення з ними, які характеризують мову папуги. Знайдіть і прочитайте їх. (Вереіцить — загукав — сумно сказав — сказав тихо й мало не плачучи відповів радісно — мало не плачучи попрохав — чітко сказав.)
Знайдіть і прочитайте епізоди казки, у яких ужиті ці слова (їх слід записати на дошці), з потрібною інтонацією.
Знайдіть у казці звуконаслідування. (Пор-ра вставати; вар-рить кашу; Пір-рат молодець; жив-жив.) Прочитайте епізоди казки, намагаючись голосом відтворити звуконаслідування. .
- Робота з розвитку мовлення.
Розгляньте ілюстрації на с. 46 підручника. Перекажіть епізод, який вона ілюструє.
Складіть карту-схему розвитку подій (з ким зустрічався) папуга і в якій послідовності).
(Учитель вивішує на дошці малюнки, учні послідовно з’єднують їх стрілочками, стисло переказують відповідні епізоди.)
ІV. ПІДСУМОК УРОКУ
Над яким твором працювали на уроці?
Що в ньому найбільше сподобалося?
У якому мультфільмі ви зустрічали подібного папугу?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Перечитати текст казки; подумати, які кадри мультфільму можна за ним створити, а за бажанням — намалювати їх.
Завантажити: Осінь така мила... М. Слабошпицький «Папуга з осінньої гілки» (3 клас. Літературне читання) (Розмір: 11.4 KB, Завантажень: 256)