день вчителя сценарій смішний, жартівливий сценарій до дня вчителя, сценарій до дня вчителя для старшокласників, оригінальний сценарій до дня вчителя, сценарій до дня вчителя 2018

Осінь така мила… М. Слабошпицький «Папуга з осінньої гілки» (3 клас. Літературне читання)

Тема. Осінь така мила… М. Слабошпицький «Папуга з осінньої гілки».

Мета:   удосконалювати навички читання, зокрема виразного читання за особами; фор­мувати вміння характеризувати дійових осіб твору; розвивати мовлення, збага­чувати словниковий запас учнів, виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання:   малюнки із зображенням згаданих у казці персонажів.

Хід уроку

І. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО  ЗАВДАННЯ

Кілька учнів розповідають складені вдома розповіді.

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ.

Сьогодні ми продовжимо читати твори, у яких описується осінь, події, що відбуваються в цю пору року. Зокрема, дізнаємося про випадок, який стався з папугою.

III.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Аудіювання казки М. Слабошпицького «Папуга з осінньої гілки» (с. 45-41 під­ручника).

— Як гадаєте, ви прослухали казку чи оповідання? Чому так вважаєте?

  1. Читання казки учнями мовчки (із завданням поділити тека на частини), по­тім уголос.
  2. Бесіда за змістом прочитаного і вибіркове читання казки.

Коли відбувалася описана подія? У яких рядках тексту про це говориться? (Вже була осінь… На землі лежало жов­те листя, а між ним — яблука…)

Яка пригода сталася з папугою?

Що його зацікавило на вулиці? Прочитайте, як про це розповідає автор.

Як зустріли папугу горобці?

Хто його врятував?

Яку таємницю має папуга?

Оберіть з-поміж поданих слів ті, якими можна охарактеризувати папугу: самовпевнений, розумний, допитливий, добрий, неслухняний. Доведіть свою думку.

  1. Робота над виразним читанням казки.

Прочитайте казку. Поміркуйте, які частини казки будете читати з радісною, а які — із сумною інтонацією. Для цього потрібно простежити, як змінюється настрій папуги протягом усієї казки. Вам допоможуть це зробити вжиті у казці дієслова і словосполучення з ними, які характеризують мову папуги. Знайдіть і прочитайте їх. (Вереіцить — загукав — сумно сказав — сказав тихо й мало не плачучи відповів радісно — мало не плачучи попрохав — чітко сказав.)

Знайдіть і прочитайте епізоди казки, у яких ужиті ці слова (їх слід записати на дошці), з потрібною інтонацією.

Знайдіть у казці звуконаслідування. (Пор-ра вставати; вар-рить кашу; Пір-рат молодець; жив-жив.) Прочитайте епізоди казки, намагаючись голосом відтворити звуконаслідування.      .

  1. Робота з розвитку мовлення.

Розгляньте ілюстрації на с. 46 підручника. Перекажіть епізод, який вона ілюструє.

Складіть карту-схему розвитку подій (з ким зустрічався) папуга і в якій послідовності).

(Учитель вивішує на дошці малюнки, учні послідовно  з’єднують їх стрілочками, стисло переказують відповідні епізоди.)

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

Над яким твором працювали на уроці?

Що в ньому найбільше сподобалося?

У якому мультфільмі ви зустрічали подібного папугу?

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Перечитати текст казки; подумати, які кадри мультфільму можна за ним створити, а за бажанням — намалювати їх.

Завантажити: Осінь така мила... М. Слабошпицький «Папуга з осінньої гілки» (3 клас. Літературне читання) (Розмір: 11.4 KB, Завантажень: 122)