Осінь така мила… М. Слабошпицький «Папуга з осінньої гілки» (3 клас. Літературне читання)

Тема. Осінь така мила… М. Слабошпицький «Папуга з осінньої гілки».

Мета:   удосконалювати навички читання, зокрема виразного читання за особами; фор­мувати вміння характеризувати дійових осіб твору; розвивати мовлення, збага­чувати словниковий запас учнів, виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання:   малюнки із зображенням згаданих у казці персонажів.

Хід уроку

І. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО  ЗАВДАННЯ

Кілька учнів розповідають складені вдома розповіді.

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ.

Сьогодні ми продовжимо читати твори, у яких описується осінь, події, що відбуваються в цю пору року. Зокрема, дізнаємося про випадок, який стався з папугою.

III.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Аудіювання казки М. Слабошпицького «Папуга з осінньої гілки» (с. 45-41 під­ручника).

— Як гадаєте, ви прослухали казку чи оповідання? Чому так вважаєте?

  1. Читання казки учнями мовчки (із завданням поділити тека на частини), по­тім уголос.
  2. Бесіда за змістом прочитаного і вибіркове читання казки.

Коли відбувалася описана подія? У яких рядках тексту про це говориться? (Вже була осінь… На землі лежало жов­те листя, а між ним — яблука…)

Яка пригода сталася з папугою?

Що його зацікавило на вулиці? Прочитайте, як про це розповідає автор.

Як зустріли папугу горобці?

Хто його врятував?

Яку таємницю має папуга?

Оберіть з-поміж поданих слів ті, якими можна охарактеризувати папугу: самовпевнений, розумний, допитливий, добрий, неслухняний. Доведіть свою думку.

  1. Робота над виразним читанням казки.

Прочитайте казку. Поміркуйте, які частини казки будете читати з радісною, а які — із сумною інтонацією. Для цього потрібно простежити, як змінюється настрій папуги протягом усієї казки. Вам допоможуть це зробити вжиті у казці дієслова і словосполучення з ними, які характеризують мову папуги. Знайдіть і прочитайте їх. (Вереіцить — загукав — сумно сказав — сказав тихо й мало не плачучи відповів радісно — мало не плачучи попрохав — чітко сказав.)

Знайдіть і прочитайте епізоди казки, у яких ужиті ці слова (їх слід записати на дошці), з потрібною інтонацією.

Знайдіть у казці звуконаслідування. (Пор-ра вставати; вар-рить кашу; Пір-рат молодець; жив-жив.) Прочитайте епізоди казки, намагаючись голосом відтворити звуконаслідування.      .

  1. Робота з розвитку мовлення.

Розгляньте ілюстрації на с. 46 підручника. Перекажіть епізод, який вона ілюструє.

Складіть карту-схему розвитку подій (з ким зустрічався) папуга і в якій послідовності).

(Учитель вивішує на дошці малюнки, учні послідовно  з’єднують їх стрілочками, стисло переказують відповідні епізоди.)

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

Над яким твором працювали на уроці?

Що в ньому найбільше сподобалося?

У якому мультфільмі ви зустрічали подібного папугу?

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Перечитати текст казки; подумати, які кадри мультфільму можна за ним створити, а за бажанням — намалювати їх.

Завантажити: Осінь така мила... М. Слабошпицький «Папуга з осінньої гілки» (3 клас. Літературне читання) (Розмір: 11.4 KB, Завантажень: 51)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*