Хрящові риби. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування (7 клас. Біологія)

Тема: Хрящові риби. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування

Мета : розкрити особливості зовнішньої будови та процесів життєдіяльності хрящових риб у зв’язку з водним середовищем життя; розвивати вміння порівнювати біологічні об’єкти, аналізувати та формулювати висновки; виховувати ціннісні орієнтації на збереження природи.

Обладнання: зошит, підручник, таблиці, кросворд, комп’ютер

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І.    Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Створення робочого настрою.

ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда

  1. Яких тварин ми вивчили в цьому навчальному році?
  2. Як ви гадаєте, чому цих тварин Ж.-Б. Ламарк на початку ХІХ ст. виділив в окрему групу — безхребетні?
  3. Яких тварин відносять до групи безхребетні?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Послухайте монолог однієї з хребетних тварин:

«Моє прекрасне тіло, схоже на корпус надзвукового лайнера, покрите тисячами ледве видимих вашому оку зубів. Кожен з них — маленька копія тих, яких сотні в моїй пащі. Не раджу вам торкатися мого тіла голими руками: на них тут же з’явиться безліч порізів.

Не намагайтеся у воді ударити мене в бік або спину ножем — це марно. Вразливі місця на моєму пружному тілі — це моє рило і живіт. Мене може вбити лише кинутий досвідченою рукою гарпун або кулеметна черга, та й то лише тоді, коли я опинюся за метр від поверхні води. Я не відчуваю болю і не боюся перелому кісток, оскільки в мене їх просто немає.

Я пливу, і моя голова неквапливо повертається то в один, то в інший бік у такт рухам хвоста. Мої очі невпинно вишукують жертву. Я описую коло за колом, немов у ритуальному танці. У моїх плавних рухах немає агресії, та все ж я наганяю страх.

Сіро-блакитне забарвлення мого тіла, зуби і серпоподібний хвіст служать одній меті — убивству. Завдовжки я можу бути кілька сантиметрів, а можу сягати понад 20 м.

Кожна з моїх щелеп озброєна шістьма рядами гострих зубів, і якщо раптом один з них ламається, то на його місце стає інший. От чому ви називаєте мою пащу «револьверною».

Я можу розвинути швидкість до 30 вузлів. Словом, я якнайкраще пристосована до життя в океані».

— Монолог якої тварини ви почули? (Акули.)

— До якої групи тварин вона належить?

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

Завантажити: Хрящові риби. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування (7 клас. Біологія) (Розмір: 59.4 KB, Завантажень: 546)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*