Конспекти уроків літературного читання 4 класКонспекти уроків музичного мистецтва 4 класУсі уроки музичного мистецтваУсі уроки початкова школаФайли

Бінарний урок з літературного читання і музичного мистецтва для 4 класу: Твори сучасних авторів. Олександр Положинський “У ритмі серця”

Автор: Машталяр Тетяна Борисівна

Навчальний заклад: Гусятинська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Тема уроку: «Читання творів сучасних авторів. Олександр Положинський.  Пісня «У ритмі серця»»

Намір вчителя: познайомити учнів з віршем О. Положинського; дати поняття «пісенний текст»; продовжувати роботу над правильним, виразним та свідомим читанням; розширити коло читання; вчити визначати головну думку твору; формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, почуття за допомогою слова,  уявлення про фольклор і і професійну музику; виховувати у дітей патріотичні почуття, любов до природи рідного краю; формувати у учнів активну громадянську позицію; сприяти моральному естетичному вихованню школярів; розвивати спостережливість, увагу, критичне  мислення, музичний слух та співоцькі навички; сприяти  розвитку пізнавального інтересу, добирати найяскравіші переконливі факти для аргументації думок.

Намір учня: збагатити свої знання з літературного читання; вчитись

влучно висловлювати думки; правильно і виразно читати.

Зміст уроку

І. Організація учнів до уроку

– Доброго дня, діти!

– Прийміть, будь ласка, співочу поставу. Наше музичне вітання.

(Звучить розспівка-вітання)

  • Молодці, діти, гарно привітались і розспівались. Як ви гадаєте, що потрібно нам взяти з собою на урок?

(Відповіді дітей)

ІІ. Мотивація до уроку

  • Так, звісно, усе це потрібно, але ще ми обов’язково візьмемо з собою гарний настрій (смайл), позитивні емоції( малюнок ), уміння відчувати ритм свого серця(кардіограма).

(Прикріплюються почергово на дошці малюнки)

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • У нас сьогодні буде незвичайний урок, а чим він незвичайний, ви дізнаєтесь пізніше. Послухайте, будь ласка, музичний фрагмент.

(Звучить фрагмент пісні)

  • Чи впізнали ви пісню, яка тільки що прозвучала?

(Укр нар пісня «Несе Галя воду» у сучасній обробці)

  • Так, дійсно, це був фрагмент української народної пісні «Несе Галя воду» у сучасній обробці. Пісня зазвучала по-новому, долинувши до нас крізь віки, завдяки використанню нового сучасного стилю та сучасних інструментів. Багато митців використовують народні джерела у своїй творчості.
  1. Вивчення нового матеріалу
  2. Підготовка до вивчення
  • Ви бачите, що на дошці прикріплене дерево. Воно незвичайне. А чому, ви дізнаєтесь трохи пізніше. На уроках природознавства ми з вами вивчали будову рослин. Пригадайте, будь ласка, і назвіть органи дерева.

(Відповіді учнів)

  • Як ви думаєте, який орган є для дерева найважливішим?
  • Усі ваші думки слушні. Отже, корінь є основою дерева. Так і у всього є своя основа.
  1. Робота у групах
  • Тому зараз, об’єднавшись у групи «Весела нотка» і «Мудра книжечка» із запропонованих вам частинок складете слово, яке є основою усіх видів мистецтв. На це завдання дається вам 1 хв.

(Робота дітей в групах)

  • Молодці, правильно, це слово –« фольклор».
  • Може хтось із вас знає, що означає це слово?

(Відповіді учнів)

  • Щоб дізнатися більше про це поняття, ми попрацюємо з підручником «Музичне мистецтво»
  1. Мовна розминка
  • Але для початку зробимо мовну розминку. І допоможе нам у цьому те позитивне явище природи, якому ви посміхаєтесь щодня.
  • (Відеоролик вправи)
  1. Робота з підручником «Музичне мистецтво»
  • Отже, ви тепер готові до читання. Тому відкрийте ст. 86 нашого підручника і самостійно прочитайте два перший абзаци. На це завдання вам – 1 хв.

(Учні читають).

  • То що ж таке фольклор?
  • З якої мови походить це слово?
  • Як ви думаєте, яке місце на нашому незвичайному дереві займає фольклор?
  • Вірно, адже він є основою усіх видів мистецтв, так як і корінь є основою дерева. Пропоную вам прикріпити це слово на ньому.

(Учні прикріплюють слово «фольклор» на корінні дерева)

  • Які види мистецтв ви знаєте?

(образотворче, музичне, літературне, хореографічне…)

  • Де, на вашу думку, усі ці види мистецтв, мали б зайняти місце на нашому дивовижному дереві?

(На гілках дерева)

  • Правильно, на гілках дерева. Кожна гілочка – це окремий вид мистецтва.

(Прикріплюються назви видів мистецтв на гілках дерева)

  1. Підготовка до роботи з літературним твором
  • Сьогодні на нашому уроці перетнуться лише дві гілки мистецтв – літературне і музичне, адже і у житті вони часто знаходяться поруч. Поет і композитор створюють нові пісні.
  1. Пошуки інформації про авторів
  • Знаю, що ви дуже любите дізнаватись нове і цікаве. Пропоную учасникам груп ознайомитись з інформацією, яка лежить у вас на партах. Модератор спробує розставити її у хронологічному порядку, і ви поділитесь нею з усіма нами. На це завдання вам 3 хвилини.

(Робота учнів у групах)

  • Час вичерпано. Яка з груп уже готова виступити? Добре, просимо до слова групу «…».

(Виступ дітей)

  • Дякую, молодці діти. А тепер до слова запрошуємо групу «…».

(Виступ дітей)

  • Дуже вичерпний виступ. Дякую. Але чи ви здогадались, чому саме про цих двох людей ви читали?

(Відповіді учнів)

  1. Робота з літературним твором
  • Дійсно, ми не випадково взяли цих двох артистів. Адже разом вони створили дуже чудову пісню. Яку саме, ви дізнаєтесь трохи пізніше.

Олександр Положинський дійсно дивовижний рок-музикант та лідер групи «Тартак», неймовірний співак, але разом з тим він ще й чудовий поет. Зараз ви у цьому переконаєтесь, коли ми читатимемо його твір.

  • Відкрийте, будь ласка, підручник Хрестоматії сучасної української дитячої літератури на с. 7.
  • Послухайте уважно текст пісні Сашка Положинського « У ритмі серця» і подумайте, які мрії дітей висловив у своєму творі автор.
  1. Читання твору одним із учнів
  2. Аналіз твору
  • Дякую!
  • Які бажання дітей висловив автор у своєму творі?

(Відповіді учнів)

  • Від чийого імені веде розповідь автор у творі?

(Від імені дітей)

  • Зі скількох частин складається твір?

(3 частини)

  • Яка з цих частин повторюється? Чому?

(Це особливий вид поезії – пісенний текст)

  • Які слова у тексті повторюються найбільше?

(Я хочу…)

  • А яке бажання вас найближче? Чому?
  • Впевнена, що й у вас є мрії. Чи могли б ви нам їх озвучити?

Давайте послухаємо ваших  кілька думок, закінчивши фразу «Я хочу…

(Думки учнів)

Я рада, що у вас такі чудові бажання. Впевнена, що вони обов’язково збудуться!

  1. Читання учнями твору
  • Давайте ж з вами ще раз прочитаємо цей текст. Спробуйте робити це інтонаційно правильно, виразно, чітко. Зверніть увагу на слова у другій частині тексту із дужками. Хлопчики читатимуть «готовий», а дівчатка – «готова».

(Діти читають текст)

  1. Слухання музики
  • Молодці, діти, гарно прочитали пісенний текст, тому тепер ми можемо ще й послухати цю пісню. Музику на ці слова написала Руслана, яка у 2004 році була переможницею пісенного конкурсу «Євробачення». Саме ця пісня стала символом цього конкурсу вже в Україні у 2005 році. Будь ласка, подумайте під час слухання, який настрій у вас викликав цей музичний твір.

(Слухання музики)

  • Який настрій викликала у вас ця пісня?

(Веселий, життєрадісний)

  • Може хтось із вас знає, у якому стилі була виконана ця пісня?

(Реп)

  • Скажіть, будь ласка, цей музичний твір належить до фольклору чи професійної музики? Чому?
  • Правильно, кожна пісня, яка належить до професійної музики, написана поетом і композитором, як ось у нашому випадку, на відміну від фольклорної, яку створили прості люди – народ.
  1. Виконання пісні учнями
  • На попередньому уроці ми з вами вивчили пісню «Дударики», яка теж належить до професійної музики. ЇЇ написав поет і композитор.

Прийміть, будь ласка,  співочу поставу і заспіваємо хором цю пісню.

(Діти співають хором)

  1. Закріплення вивченого матеріалу
  • Молодці, діти! Чудово співали. У тексті пісні нам зустрічалися старовинні слова. Як ви думаєте, чому їх у своїй пісні використав автор?

(Професійна музика часто пов’язана з фольклорною)

  • Правильно, сучасні митці часто використовують у своїй музиці елементи фольклору. Минуле і сучасне завжди переплітається, бо фольклор – це основа усіх видів мистецтв, про що ми говорили на початку уроку, коли створювали  наше незвичайне дерево.
  • Як ви думаєте, чого на ньому не вистачає?

(Листочків)

  • Вірно, листочків.

(Діти отримують листочки із зображенням авторів пісні та інших видатних діячів літературного і музичного жанру)

  • Поміркуйте, які саме листочки і на яку гілочку потрібно прикріпити.

(Діти обмірковують)

  • Чи готові ви прикріпити наші листочки? Добре, прошу вийти по черзі і прикрасити наше чудове деревце листочками.

(Діти виходять і прикріплюють)

  • А чому саме так ви прикріпили листочки?

(На окремій гілочці видатні музиканти, а на іншій – письменники)

  1. Підсумок уроку
  • Інші гілочки, які ще залишились без листочків, ми з вами обов’язково на наших уроках розглянемо, і наше дивовижне деревце стане ще прекраснішим, а ваші знання збагатяться новими та цікавими поняттями. От і сьогодні для себе ви дізналися багато корисного. Ці знання та вміння неодмінно стануть вам у пригоді в майбутньому.

Тож давайте перевіримо, наскільки ви були на уроці уважними.

Зараз ви отримаєте аркуші із тестовими завданнями.  Виконайте їх і заповніть табличку відповідей. На виконання тесту вам дається дві хвилини.

Тест

  1. Олександр Положинський написав:

а) оповідання

б) пісенний текст

в) вірш

  1. Від імені кого веде мову у творі автор?

а)  дітей

б) дорослих

в) звіряток

  1. Хто став автором музики до пісенного тексту «У ритмі серця»?

а) Джамала

б) Тіна Кароль

в) Руслана

  1. Чим професійна музика відрізняється від фольклору?

а) вона має веселий характер

б) вона написана поетом і композитором

в) її пишуть люди різноманітних професій

Перевірка тесту

  • А зараз відкладіть олівці в сторону і порівняйте відповіді на дошці з тими, які ви записали у тестову табличку.

б, а, в, б

  • Підніміть руки, у кого 4 правильні відповіді. Молодці! Ви були дуже уважними на уроці.
  • У кого 3 відповіді правильні? Добре, ви теж непогано попрацювали.
  • А чи є серед вас такі, хто виконав правильно лише 2 або 1 запитання?

Бажаю вам бути більш уважними і зосередженими на наступних уроках.

VII. Домашнє завдання

З літературного читання вдома потренуєтесь у правильному, виразному читанні пісенного тексту «У ритмі серця».

А ті діти, які матимуть бажання, спробуйте себе у ролі поета і напишіть 4 рядочки тексту, починаючи словами: «Я хочу, щоб…»

З музичного мистецтва …

Квиток для виходу із класу – під кінець кожного заняття замотивуйте учнів подумати над пройденим уроком і завершити такі речення:

-Сьогодні я навчився (-лася)…
-Я був здивований(-на), коли…
-Тепер я розумію…

Завантажити: Бінарний урок з літературного читання і музичного мистецтва для 4 класу: Твори сучасних авторів. Олександр Положинський "У ритмі серця" + Сертифікат (Розмір: 344.0 KB, Завантажень: 10)
  
Теґи
Back to top button
Close