Зв’язок слів у реченні (2 клас. Українська мова)
Тема: Зв’язок слів у реченні
Мета: навчати учнів встановлювати зв’язок слів у реченні за допомогою питань; закріплювати знання про головні члени речення; розвивати вміння добирати влучні слова для побудови висловлювань; виховувати старанність.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
- Перевірка домашнього завдання (с. 102, вправа 265)
— Прочитайте записані речення.
— Поясніть, чому саме ці слова ви вставили замість крапок.
- Творче завдання
— Спишіть речення, розкриваючи дужки.
— Знайдіть головні слова. Усно поставте до них питання.
Білочка виглядає з (дупло).
Дятел шукав комаху в (кора).
Мишка сховалась у (нірка).
- Каліграфічна хвилинка
Тт Тт Тт Ти Тв Тя Тх ат ст ят ти ть те
— Запишіть каліграфічно.
Тихесенький вечір заходить до хати.
Засвічує в вікнах веселі вогні.
Нас кличе до столу вечеряти мати,
І гріють теплом її очі ясні.
— Назвіть у першому реченні головні слова, поставте до них питання. ((Що?) Вечір(що робить?) заходить.)
— Поставте питання від слова вечір до слова заходить. (Вечір (що робить?) заходить.)
— Поставте питання від слова заходить до слова до хати. (Заходить (куди?) до хати.)
— Поставте питання від слова вечір до слова тихесенький. (Вечір (який?) тихесенький.)
— Чи можете ви зробити певний висновок? (У реченні слова зв’язані між собою. Установити між ними зв’язок допомагають поставлені питання.)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми з’ясуємо, як зв’язуються слова в реченні. Будемо вчитися встановлювати ці зв’язки.
ІV.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
- Колективна пошукова діяльність (с. 102, вправа 266)
— Прочитайте і спишіть речення.
— Підкресліть головні слова в реченні.
— Назвіть цю пару слів. (Морози (що зробили?) скували.)
— Що сказано в реченні про морози? (Морози міцні.)
— На яке питання відповідає слово міцні? (Які?)
— Назвіть пару слів. (Морози (які?) міцні.)
— Чи сказано в реченні, що скували морози? (Землю)
— Від якого слова ставимо питання до слова землю? (Скували)
— Яке питання ставимо? (Що?)
— Назвіть цю пару слів. (Скували (що?) землю.)
— Запишіть парами слова, зв’язані між собою.
- Гра «Знайди “зайве” слово» (с. 102, вправа 267)
— У кожному рядку знайдіть «зайве» слово. (Книжка, серветка, чаю)
— Поясніть свій вибір.
— Поставте питання від слова до слова.
— Усно складіть спонукальне речення зі словосполученням відчинити двері.
- Фізкультхвилинка
V.ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
- Робота над загадкою
Речення записане на дошці.
- Біла морква зимою росте. (Буруля)
— Яке слово є відгадкою?
— Назвіть кількість букв і звуків у цьому слові.
— Чим цікава буква я?
— Знайдіть головні слова в цьому реченні.
— Установіть зв’язок слів у ньому.
Морква (що робить?) росте;
росте (коли?) зимою;
морква (яка?) біла.
- Робота над віршем-нісенітницею (с. 102, вправа 268)
— Прочитайте вірш.
— Чому цей вірш називається нісенітницею?
Нісенітниця — це дурниця, щось нерозумне.
— До слів копати, косити, будувати доберіть з вірша слова, які б пов’язувалися із ними за змістом.
- Самостійна робота
— Запишіть речення.
— Знайдіть головні слова в цьому реченні.
— Установіть зв’язок слів у ньому.
1 варіант
Марійка гарно танцює.
Марійка (що робить?) …
танцює (як?) …
2 варіант
Зимове сонечко блищить.
Сонечко (що робить?) …
сонечко (яке?) …
VI.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що нового навчилися робити на уроці?
— За допомогою чого ми встановлюємо зв’язок слів у реченні?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 103, вправа 269.
Завантажити: Зв’язок слів у реченні (2 клас. Українська мова) (Розмір: 19.8 KB, Завантажень: 230)