Конспекти уроків української мови 2 класУсі уроки початкова школаФайли

Зв’язок слів у реченні (2 клас. Українська мова)

Тема: Зв’язок слів у реченні

Мета: навчати  учнів  встановлювати  зв’язок  слів  у  реченні  за  допомогою  питань;  закріплювати знання про головні члени речення; розвивати вміння добирати влучні слова для побудови висловлювань; виховувати старанність.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання (с. 102, вправа 265)

— Прочитайте записані речення.

— Поясніть, чому саме ці слова ви вставили замість крапок.

  1. Творче завдання

— Спишіть речення, розкриваючи дужки.

— Знайдіть головні слова. Усно поставте до них питання.

Білочка виглядає з (дупло).

Дятел шукав комаху в (кора).

Мишка сховалась у (нірка).

  1. Каліграфічна хвилинка

Тт Тт Тт Ти Тв Тя Тх ат ст ят ти ть те

— Запишіть каліграфічно.

Тихесенький вечір заходить до хати.

Засвічує в вікнах веселі вогні.

Нас кличе до столу вечеряти мати,

І гріють теплом її очі ясні.

— Назвіть у першому реченні головні слова, поставте до них питання. ((Що?) Вечір(що робить?) заходить.)

— Поставте питання від слова вечір до слова заходить. (Вечір (що робить?) заходить.)

— Поставте питання від слова заходить до слова до хати. (Заходить (куди?) до хати.)

— Поставте питання від слова вечір до слова тихесенький. (Вечір (який?) тихесенький.)

— Чи можете ви зробити певний висновок? (У реченні слова зв’язані між собою. Установити між ними зв’язок допомагають поставлені питання.)

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні  ми  з’ясуємо,  як  зв’язуються  слова  в  реченні.  Будемо  вчитися встановлювати ці зв’язки.

ІV.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Колективна пошукова діяльність (с. 102, вправа 266)

— Прочитайте і спишіть речення.

— Підкресліть головні слова в реченні.

— Назвіть цю пару слів. (Морози (що зробили?) скували.)

— Що сказано в реченні про морози? (Морози міцні.)

— На яке питання відповідає слово міцні? (Які?)

— Назвіть пару слів. (Морози (які?) міцні.)

— Чи сказано в реченні, що скували морози? (Землю)

— Від якого слова ставимо питання до слова землю? (Скували)

— Яке питання ставимо? (Що?)

— Назвіть цю пару слів. (Скували (що?) землю.)

— Запишіть парами слова, зв’язані між собою.

  1. Гра «Знайди “зайве” слово» (с. 102, вправа 267)

— У кожному рядку знайдіть «зайве» слово. (Книжка, серветка, чаю)

— Поясніть свій вибір.

— Поставте питання від слова до слова.

— Усно  складіть  спонукальне  речення  зі  словосполученням відчинити двері.

  1. Фізкультхвилинка

V.ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота над загадкою

Речення записане на дошці.

  • Біла морква зимою росте. (Буруля)

— Яке слово є відгадкою?

— Назвіть кількість букв і звуків у цьому слові.

— Чим цікава буква я?

— Знайдіть головні слова в цьому реченні.

— Установіть зв’язок слів у ньому.

Морква (що робить?) росте;

росте (коли?) зимою;

морква (яка?) біла.

  1. Робота над віршем-нісенітницею (с. 102, вправа 268)

— Прочитайте вірш.

— Чому цей вірш називається нісенітницею?

Нісенітниця — це дурниця, щось нерозумне.

— До  слів копати,  косити,  будувати доберіть  з  вірша  слова,  які  б пов’язувалися із ними за змістом.

  1. Самостійна робота

— Запишіть речення.

— Знайдіть головні слова в цьому реченні.

— Установіть зв’язок слів у ньому.

1 варіант

Марійка гарно танцює.

Марійка (що робить?) …

танцює (як?) …

2 варіант

Зимове сонечко блищить.

Сонечко (що робить?) …

сонечко (яке?) …

VI.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового навчилися робити на уроці?

— За допомогою чого ми встановлюємо зв’язок слів у реченні?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 103, вправа 269.

Завантажити: Зв’язок слів у реченні (2 клас. Українська мова) (Розмір: 19.8 KB, Завантажень: 167)
  
Back to top button