Конспекти уроків “Я досліджую світ” 3 класУсі уроки початкова школаФайли

З чого складається повітря. Збережемо повітря чистим (3 клас. Природознавство)

Тема. З чого складається повітря. Збережемо повітря чистим

Мета: формувати уявлення про склад повітря (азот, кисень, вуглекислий газ), про домішки в повітрі; джерела забруднення повітря та шляхи збереження його чистоти; продовжувати формувати вміння порівнювати, робити висновки, складати план тексту; застосовувати знання у новій ситуації; виховувати обережність у поводженні з вогнем у природі, прагнення охороняти чистоту повітря і зберігати власне здоров’я та навколишню природу.

Обладнання: вірші про природу, підручник, зошит.

ХІД УРОКУ

І. Хвилинка спостережень
— Яке сьогодні небо?
— Чи були зранку опади?
— Чи є сьогодні вітер?
— Надворі світить сонце чи холодно?
— Якою є температура повітря?
— Як поводяться звірі, птахи?
— Порівняємо сьогоднішню погоду з погодою попереднього тижня. Що ви помітили?

ІІ. Перевірка домашнього завдання
— Що ви знаєте про повітря?
— Як довести, що повітря оточує нас?
— Чому без повітря неможливе життя на Землі?
— Що таке атмосфера?
— Які властивості має повітря?
— За допомогою яких дослідів можна довести, що під час нагрівання повітря розширюється, а під час охолодження — стискається?
— Чому в морозну погоду люди одягають речі зі штучного або натурального хутра?

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
— На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтесь, з чого складається повітря, про домішки в повітрі, джерела забруднення повітря та шляхи збереження його чистоти, продовжуватимемо формувати вміння порівнювати, робити висновки, складати план тексту, виховувати прагнення охороняти чистоту повітря.

IV. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь з елементами бесіди про склад повітря

Повітря складається з різних газоподібних речовин: азоту, кисню, вуглекислого газу та інших газів. Найбільше в повітрі міститься азоту. Він не придатний для дихання. 1/5 частину повітря становить кисень, його виділяють зелені рослини.

Як ви гадаєте, чому люди насаджують дерева, квіти? Чому в класі є кімнатні рослини? (Бо вони виділяють кисень.)

Люди, тварини дихають киснем. Рослини і тварини, які живуть у воді, дихають розчиненим киснем.

Третьою складовою частиною повітря є вуглекислий газ. Він потрапляє у повітря під час перегнивання решток рослин і тварин, під час горіння будьяких предметів, під час виверження вулканів. Вуглекислий газ видихають і люди. Повітря ще містить водяну пару. Проведемо кілька дослідів, щоб виявити пару в повітрі.

Дослід 1. Візьмемо невеличке скельце, піднесемо його до рота і подихаємо на
нього. Що ми помітили? (На скельці з’явилися крапельки води.)
— Це підтверджує, що під час дихання людини виділяється водяна пара.
Дослід 2. Візьмемо мокру грудочку ґрунту, покладемо у коробочку і накриємо її скельцем, поставимо цю коробочку на сонечку. Що утворилося під час нагрівання? (На скельці з’явилися крапельки води.)
— Це означає, що з ґрунту виділяється водяна пара.
Водяна пара також виділяється з поверхні озер, морів і океанів.
Повітря сухе, якщо в ньому мало водяної пари, і, навпаки,— вологе, якщо водяної пари багато.

У повітрі ще міститься пил, сажа, дим та інші шкідливі речовини. Вони забруднюють повітря.
2. Робота з підручником
1) Опрацювання статті підручника «З чого складається повітря».
2) Складання плану статті.
3. Закріплення матеріалу
Карусель (інтерактивна технологія)
Діти сідають у два кола обличчям одне до одного. Внутрішнє коло нерухоме, зовнішнє — рухливе. Один сидить навпроти одного. За сигналом ведучого всі учасники рухомого кола пересуваються на один стілець праворуч і опиняються перед новим партнером.
Мета: пройти все коло, відповідаючи на поставлені питання.
Учні заздалегідь готують запитання або поняття й записують їх на маленьких аркушах, а на звороті пишуть своє ім’я. Під час роботи партнери ставлять одне одному запитання, і в разі правильної відповіді учень отримує від автора запитання цю картку. Наприкінці підраховується кількість зароблених карток,
і визначається переможець.
Запитання:
1) З яких газоподібних речовин складається повітря?
2) Яке значення в природі має кисень?
3) Звідки в повітря потрапляє кисень?
4) Які речовини забруднюють повітря?
5) Яке повітря корисне для здоров’я?
4. Самостійна робота
Опрацювання статті підручника «Збережемо повітря чистим».
Відповіді на запитання.
1) Які речовини забруднюють повітря?
2) Звідки в повітрі беруться шкідливі речовини?
3) Як наша держава дбає про чистоту повітря?
4) Яке повітря корисне для здоров’я? Чому?

V. Підсумок уроку
— Яку тему ми вивчили на уроці?
— Із чого складається повітря?
— Чому рослини є помічниками людини в очищенні повітря?
— Як ви дбаєте про чистоту повітря своєї місцевості?
— Чому потрібно бути обережним із вогнем у природі?

VI. Домашнє завдання
Читати і переказувати статті підручника: «З чого складається повітря», «Збережемо повітря чистим», дати відповіді на запитання до них.

Завантажити: З чого складається повітря. Збережемо повітря чистим (3 клас. Природознавство) (Розмір: 19.4 KB, Завантажень: 48)
  
Теґи
Back to top button
Close