Відпрацювання вимови та написання слів із дзвінкими приголосними в кінці слова й складу (2 клас. Українська мова)

Тема: Відпрацювання вимови та написання слів із дзвінкими приголосними в кінці слова й складу

Мета: вправляти учнів у правильній чіткій вимові слів з дзвінкими приголосними; розвивати фонематичний слух; виховувати працьовитість.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання (с.44, вправа 121 )

—  Прочитайте слова парами.  Чітко вимовляйте дзвінкі приголосні в другому слові кожної пари.

  1. Гра «Добери пару»

—  Доберіть парні дзвінкі чи  глухі приголосні.  Продовжте  ряд слів,  добираючи пари, які починалися б цими приголосними. [Д]  – [ ] ,[ ] – [ш], [з]  – [ ] ,[ ] – [ч], [ґ] – [ ].

Дід — тітка…

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні ми будемо вчитися чітко вимовляти дзвінкі приголосні у кінці слова і складу.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота за підручником (с. 44-45)

Вправа 122

—  Розгляньте  малюнок  і  прочитайте  початок  прислів’я.  Поміркуйте,  як його можна закінчити.

—  Запишіть прислів’я.  Підкресліть букви,  які позначають дзвінкі приголосні звуки перед глухими.

—  Усно складіть розповідь за малюнком.

Вправа 123. Учні читають текст,  чітко вимовляючи звуки,  позначені виділеними  буквами. Списують текст. Усно виконують звуковий аналіз слова бджоли.

Вправа 124

—  Підготуйтеся до виразного читання тексту.  Поміркуйте, швидко чи повільно будете читати.  Поясніть, чому саме так.  Читаючи, дзвінко вимовляйте звуки, позначені виділеними буквами.

—  Здогадайтеся, що це за гість завітав на пасіку. Поясніть, як ви його впізнали?

—  Запишіть його назву. Розкажіть, яку ілюстрацію можна намалювати до тексту.

—  Випишіть  парами  слова  іде й  суне,  їсть і  ласує. Яка  відмінність  між ними?

Вправа 125. Учні читають і відгадують загадку.

—  Випишіть виділені слова.

—  Прочитайте  їх,  чітко  вимовляючи  дзвінкі  приголосні  звуки  в  кінці складу і слова.

—  Назвіть слова у вірші, у яких є тільки дзвінкі приголосні.

  1. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  1. Гра «Вимовляй чітко!»

—  Прочитайте, чітко вимовляючи дзвінкі приголосні звуки.

Біб степ віз вус

гриб грип гарбуз ананас

дуб стовп хмиз абрикос

зуб суп в’яз рис

хліб короп мороз ліс

 

—  До перших слів кожного рядка доберіть назви ознак.

—  Запишіть словосполучення за зразком.

Зразок. Зелений біб.

  1. Гра «Чого більше?»

—  Чого  у  кожному з наведених  слів  більше  —  звуків чи  букв?  Чи  їх  порівну? Поставте знаки  «<», «>», « =  ».

Джміль — зв.  б.;                ящик — зв.  б.;                    Київ — зв.  б.

  1. Робота над деформованими реченнями

—  Прочитайте  слова.  Складіть речення  і  запишіть їх.  Підкресліть  слова, у яких дзвінкі приголосні стоять перед глухими.

1)  В,  плавала,  акваріумі,  рибка,  золота.

2) На,  Алінці,  день,  подарували, народження, книжку.

3) Школярі, дубки, і, берізки, посадили.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—  Назвіть пари дзвінких і глухих приголосних звуків.

—  Як  в  українській  мові  вимовляються  дзвінкі  приголосні  у  кінці  слова і складу? Наведіть приклади.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 46 ,вправа 126.

Завантажити: Відпрацювання вимови та написання слів із дзвінкими приголосними в кінці слова й складу (2 клас. Українська мова) (Розмір: 11.8 KB, Завантажень: 4)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*