1 клас. Тематичні тижніУсі уроки початкова школаФайли

Тиждень 1. Я – ШКОЛЯР (Ранкові зустрічі 1 клас)

Тиждень 1. Я – ШКОЛЯР

Мета: формувати уявлення учнів про школу як Країну знань; ознайомити дітей із призначенням шкільних приміщень, правилами поведінки в них; обговорити з дітьми, як вибрати безпечну дорогу до (зі) школи; розвивати спостережливість, бережливе й уважне ставлення до свого здоров’я, уміння робити правильний вибір; виховувати звичку дотримувати правил безпечного руху дорогою до (зі) школи; учити учнів поважати вчителів та одне одного; розвивати віру у свої здібності; виховувати дружні стосунки й повагу до старших.

ДЕНЬ 1. ЩО Я ОЧІКУЮ ВІД ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ?

  1. Знайомство

— Вітаю вас! Діти, сьогодні ви стали першокласниками. Завдяки нашій школі ви щодня дізнаватиметеся багато нового й цікавого. Тут ви зустрінете багато друзів, отримаєте відповіді на різні запитання. Подивіться довкола, як багато дітей у класі. Можливо, ви ще не всі одне одного знаєте. А спілкуватися з людиною, якщо ти не знаєш її імені, дуже важко. Ми разом навчатимемося, тому нам потрібно знати всіх дітей у класі. Отже, познайомимося.

— Я ваш учитель. Мене звати…

Коли я скажу: «Три-чотири!» — кожен вигукне своє ім’я. (Діти вигукують імена.)

— Ой-ой-ой! Ніби голосно кричали, а я жодного імені не розчула. А ви?

Нумо спробуємо інакше. Якщо не вийшло голосно, скажемо свої імена пошепки. (Діти шепочуть.)

— Знову щось не те… Ніхто не кричав, а все одно нічого незрозуміло. А ви багато імен почули? Теж ні?

Напевно, справа в тому, що всі говорять водночас. Разом добре працювати, весело гратися, співати пісень, а ось відповідати — не можна. Коли відразу всі говорять, то нічого незрозуміло. Отже, спробуймо називати свої імена по черзі.

  • Введення правила класу

Буду гарним слухачем.

— У мене в руках — повітряні кульки з вашими іменами. Кожен із вас, почувши своє ім’я, виходить на середину кола, щоб відрекомендуватися.

□ Хлопчики, підніміть кульки!

□ Дівчатка, підніміть кульки!

□ Підніміть кульки ті, хто сьогодні вмивався!

□ Підніміть ті, кому подобається сьогоднішня погода!

□ Підніміть кульки всі ті, хто полюбляє цукерки!

□ Підніміть кульки всі ті, хто хоче навчатися в школі!

□ Підніміть кульки ті, хто любить слухати й співати пісні!

Слухання пісні «Вчать у школі».

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Що я очікую від шкільного життя?»

— Школа — це місце, де дітей навчають читати, писати, рахувати, малювати, спілкуватися. Дуже-дуже давно, коли тільки з’явилися школи, дітей навчали інакше. Хлопчики пізнавали мистецтво полювання й ведення війни, вчилися майструвати, а дівчатка повинні були навчитися прясти, шити одяг, готувати їжу. Багато чого змінилося з тих часів.

— Як ви вважаєте, навіщо діти йдуть до школи?

— Чого б ви хотіли навчитися в школі?

  • Вправа «Обери позицію»

Я хочу ходити до школи, де:

□ малюють;

□ граються;

□ читають і пишуть;

□ рахують і розв’язують задачі;

□ у мене своя думка.

  • Гра «Хто чого хоче навчитися у школі»

Мета: підвищувати мотиваційну готовність дітей до школи, розвивати довільну сферу, вербальне мислення.

— Зараз ми вивчимо три жести. Утворіть коло.

Вказівний палець будь-якої руки витягнути (справа наліво або навпаки): «І я теж так уважаю. Згоден».

Вказівні пальчики схрестити: «Я іншої думки. Не згоден».

Вказівний пальчик — до чола або скроні: «Я подумаю. Я ще не знаю».

Ведучий починає гру: «Я — маленьке кошеня. Я прийшло до школи, щоб навчитися кусатися (писати, танцювати, дряпатися, читати, в’язати, бігати і стрибати, як спортсмен, навчитися битися, дружити). А ви?». (Діти відповідають одним із трьох жестів. «Кошеням» діти стають по черзі).

  • Гра «Будуємо школу»

— Збудуймо нашу школу! Для цього маємо цеглинки. Кожна цеглинка означає дію, що ми будемо виконувати. І ви мені допоможете вибрати необхідні у школі.

На дошці цеглинки зі словами:

СпіватиВередуватиРахувати
ЧитатиСердитисяОбражати
КрутитисяГратисяФантазувати
МислитиРадітиСпілкуватися
ДружитиДопомагатиПоважати
  1. Теми для щоденника вражень

□ Школа, що мені подобається.

□ Мені сподобалося (не сподобалося) в школі…

□ Мій перший день у школі.

День 2. ХТО Я? ХТО МОЇ ОДНОКЛАСНИКИ?

  1. Вітання
  • Привітання

Діти утворюють коло.

— Доброго ранку, діти! Я рада вас бачити. Із яким настроєм ви прийшли сьогодні до школи? Покажіть.

— А тепер я всім пропоную ласкаво привітати одне одного хором, називаючи ім’я. Почнемо ліворуч від мене за годинниковою стрілкою:

«Доброго ранку, Максимку!»

«Доброго ранку, …»

«Доброго ранку, наш клас!»

«Доброго ранку всім нам!»

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Хто я? Хто мої однокласники?»
  • Робота в парах. Вправа «Розкажи про себе»

□ У дитячому садку я цікавився(лася) …, а тепер…

□ У мене добре виходить…

□ У дитсадку я хотів(ла) стати…, а тепер…

□ Я вже вмію…

  • Гра «Поміняйтеся місцями ті, у кого…»

Учитель пропонує помінятися місцями дітям, у яких:

□ є старший брат;

□ є молодша сестричка;

□ є молодший брат;

□ є старша сестра;

□ є домашня тваринка;

□ день народження влітку (взимку, восени, навесні).

  1. Групове заняття
  • Робота в групах. Вправа «Найкращий першокласник»

— Ясного вересневого ранку звірята прийшли до лісової школи. На вулиці світило яскраве сонечко, вітерець грався золотими осінніми листочками. Дзвінок ще не пролунав, тому звірята сиділи за своїми партами і розмовляли. Їм дуже подобалося ходити до школи. Кожен із них хотів стати найкращим першокласником.

— Спробуймо допомогти звірятам! Кожна група отримає малюнок тваринки. Ви маєте довести, чому саме ваш першокласник — найкращий.

  1. Теми для щоденника вражень

□ Мені подобається разом…

□ Я у колі однокласників.

□ Мої однокласники.

День 3. ЯК МЕНІ БЕЗПЕЧНО ДІСТАТИСЯ ШКОЛИ Й ПОВЕРНУТИСЯ ДОДОМУ?

  1. Вітання
  • Гра «М’ячик-світлофор»

Мета: повторити основні правила пішоходів; сприяти розвитку навичок поведінки на дорозі.

Правила гри: ведучий кидає м’яч, називаючи кольори сигналу світлофора: «Зелений», «Червоний», «Жовтий». Діти ловлять м’яч, називають своє ім’я і, відповідно до зазначеного кольору, відповідають: «Я стою», «Я іду», «Я чекаю».

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Як мені безпечно дістатися школи й повернутися додому?»

Найкраща у світі — дорога до школи,

Бо ти у дитинстві простуєш по ній.

Її не забудеш ніколи-ніколи,

Вона, наче сонце, у долі твоїй.

Вона тебе кличе, як сонечко встане,

І співом пташиним вітає тебе,

І радістю щиро на тебе погляне,

Там небо всміхнеться тобі голубе.

— Діти, у нашому місті багато вулиць і маленьких провулків. Ними рухається безліч машин, автобусів. Ідуть люди. Ніхто нікому не заважає. Це тому, що всі знають чіткі правила для водіїв і пішоходів. Дотримання правил дорожнього руху необхідне. Не знаючи, як і де перейти вулицю, ви можете потрапити в біду. Щоб із вами не трапилося нещастя, правила дорожнього руху необхідно вивчати і виконувати.

— Де слід переходити вулицю?

— Як потрібно переходити дорогу?

— Які дорожні знаки ви знаєте? (За опорною таблицею.)

— Яке значення має світлофор на дорогах?

— До чого може призвести порушення правил дорожнього руху?

— Про що потрібно пам’ятати, щоб убезпечити себе?

□ Йдучи до школи, чи повертаючись додому, йдіть із друзями або дорослими. Це, по-перше, цікавіше, є з ким поспілкуватись, а, по-друге, безпечніше, бо гуртом завжди легше.

□ Ходіть такими стежками та дорогами, де є люди, бо зустрівши людину чи тварину, яка становить небезпеку, за вас нікому буде заступитися. Ви опинитися з бідою віч-на-віч.

□ У гурті легше уникнути нападу безхатніх тварин, вони теж, як правило, на групу людей не нападають.

  • Гра «Моя вулиця»

— Кожна людина має житло, живе на певній вулиці.

А як називається вулиця, на якій мешкаєте ви?

— Уявімо, що наш клас — це місто з вулицями, на яких ви живете. (У класі визначені місця для кожної вулиці.)

— Я називатиму вулицю, а всі, хто живе на ній, мають зібратися разом у визначеному місці.

— Як називаються люди, які живуть на одній вулиці, близько один від одного? (Сусіди.)

— На якій вулиці живе найбільше дітей? Порахуйте їх.

— А на якій вулиці живе найменше дітей?

— Порадьтеся і розкажіть, які перешкоди можуть зустрітися на вашому шляху до школи і назад.

  • Перегляд мультфільму «Неслуха на прогулянці»

— Найкращий спосіб зберегти своє життя на дорозі — дотримувати правил дорожнього руху.

  1. Групове заняття

— Світлофорові дуже сподобався наш клас. Він вирішив подарувати вам свої фотографії. Тільки вони чорно-білі, а ми зараз зробимо їх кольоровими завдяки кружечкам. Будьте дуже уважними й розташуйте кольорові кружечки у правильному порядку.

(Підказка в розташуванні порядку кольорів — на дошці.) (Учитель роздає заготовки світлофора, на які діти вклеюють відповідні кружечки.)

  1. Теми для щоденника вражень

□ Ідучи додому, я…

□ Я знаю такі дорожні знаки…

□ Моя дорога додому.

День 4. ЩО ПОКЛАСТИ У ШКІЛЬНИЙ ПОРТФЕЛЬ?

  1. Вітання

Діти — в колі. Учитель пропонує привітатися віршем. (Інсценізація вірша.)

Я всміхаюсь сонечку:

— Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці:

— Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику:

— Лийся, мов з відра!

Усміхаюсь людям,

Зичу їм добра!

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Що покласти у шкільний портфель?»
  • Складання казки за асоціативними малюнками

— Жив-був портфелик. (Малюнок портфелика.) Він був схожий на маленький будиночок. Мабуть, саме тому в ньому оселилися…

— Як ви вважаєте, хто оселився у портфелику?

— Усі вони були новенькими, красивими і дуже пишалися собою. Кожен із них уважав, що він найпотрібніший.

— А як уважаєте ви, без кого з них не можна обійтися у школі?

— А чи всі ви знаєте, як потрібно збирати портфель до школи?

  1. Групове заняття
  • Тренувально-практична вправа «Як правильно зібрати портфель»

Мета: закріпити знання дітей про те, що повинно лежати в портфелі; розвивати мислення, виховувати охайність.

Завдання. У кожної групи є свій портфелик і предмети. Потрібно швидко й охайно зібратися до школи. (Яблуко, Буквар, зошит, ручка, машинка, лялька, настільна гра, фарби, указка, розмальовка, м’яч.)

— Молодці! Ви вже знаєте, як потрібно збиратися до школи. Увечері завжди перевіряйте, чи все на місці у ваших портфелях, чи в порядку ваше шкільне приладдя, дістаньте речі, що вам на уроках не знадобляться.

  • Введення правила класу

Буду організованим.

  • Вправа «Подарунок»

Мета: налагодити доброзичливі взаємини з оточуючими; формувати навички рефлексії.

ХІД ВПРАВИ

Усі учасники по колу висловлюються: «Що я хотів би подарувати тому, хто поруч, для того, аби він охоче ходив до школи». Називають те, що, на думку мовця, могло б по-справжньому потішити людину. Це може бути предмет, риса характеру, настрій. Подарунок може бути й незвичайним.

  1. Теми для щоденника вражень

□ Мій друг Портфелик.

□ Мої помічники у школі.

□ Хто живе в моєму портфелику?

Завантажити: Тиждень 1. Я - ШКОЛЯР (Ранкові зустрічі 1 клас) (Розмір: 25.3 KB, Завантажень: 12)
  
Теґи
Back to top button
Close