Конспекти уроків “Я досліджую світ” 3 класУсі уроки початкова школаФайли

Що таке гірські породи. Що таке корисні копалини. Гірські породи потребують охорони (3 клас. Природознавство)

Тема. Що таке гірські породи. Що таке корисні копалини. Гірські породи потребують охорони

Мета: сформувати елементарні поняття гірські породи, корисні копалини (горючі, рудні, нерудні); виробити уявлення про значення гірських порід у природі і цінність для людей, про участь учнів у збереженні й охороні корисних копалин; уміння розрізняти тверді, рідкі й газоподібні гірські породи, окремі горючі, рудні й нерудні корисні копалини; формувати вміння підводити окремий предмет під поняття; виховувати естетичне сприймання об’єктів природи (краси гірських порід), прагнення до збереження корисних копалин та усвідомлену потребу робити це, гордість за природні багатства своєї країни.

Обладнання: ілюстрації гірських пейзажів, виробів з різних корисних копалин, зразки гірських порід, колекції корисних копалин, обладнання минулого уроку.

ХІД УРОКУ

І. Перевірка домашнього завдання
1. Фронтальне опитування
— Що таке кругообіг води в природі?
— Як люди запобігають забрудненню природи?
— У яких трьох станах може перебувати вода?
— За якої умови вода з рідкого стану переходить у твердий?
— За якої умови вода з твердого стану переходить у рідкий?
— За якої умови вода з рідкого стану переходить у газоподібний?
— Для чого на Землі необхідна вода?
2. Індивідуальне опитування
Завдання 1. Назвати властивості води-рідини.
Завдання 2. Назвати властивості снігу і льоду.
Завдання 3. Назвати властивості водяної пари.
Завдання 4. Розповісти, як слід берегти воду.

II. Повідомлення теми і завдань уроку
1. Розповідь учителя з елементами бесіди і використанням таблиць про гірські породи
— Це природні тіла, що знаходяться в Землі або на її поверхні. Це гранітні гори та пісок, глина і вапняки, кухонна сіль тощо. Це наші природні скарби.
2. Проблемне запитання
— Чому гірські породи називають природними скарбами, якщо їх так багато?

III. Дискусія за проблемним питанням
Правила дискусії
1) Учні говорять по черзі, а не одночасно.
2) Не перебивайте того, хто говорить.
3) Критикуйте ідеї, а не учня, що їх висловлює.
4) Поважайте всі точки зору.
5) Не смійтеся, коли хтось говорить, за винятком, якщо хтось жартує.
6) Дотримуйтесь теми дискусії.
7) Заохочуйте до участі в дискусії інших.

Ознайомлення з трьома станами гірських порід
1) Тверді (глина, пісок, кам’яне вугілля, мармур, кухонна сіль);
2) рідкі (нафта);
3) газоподібні (природний газ).

V. Ознайомлення з різними видами корисних копалин
1. Робота за таблицею «Види копалин»
а) Горючі (торф, буре вугілля, кам’яне вугілля, природний газ, нафта);
б) рудні (різні руди, з яких виплавляють метали);
в) нерудні (видобувають і використовують без перероблення: кухонна сіль, глина, пісок, крейда).
2. Робота з малюнками підручника (С. 99). Розглядання колекції корисних копалин
3. Робота з текстами підручника: «Що таке гірські породи», «Що таке гірські копалини» (С. 98–100)
— Прочитайте і знайдіть відповіді на запитання до тексту.
4. Демонстрація колекцій «Продукти переробки корисних копалин». Обговорення окремих предметів
Фізкультхвилинка

VI. Робота з текстом підручника
«Гірські породи потребують охорони» (C. 100–101)
Прочитати текст, дати відповіді на поставлені питання.

VII. Закріплення та осмислення знань
1. Відгадування загадки
Глина в кого ожива?
Творить з неї хто дива?
З кого посуд ніби жар?
Ну звичайно ж, це… (гончар).

2. Читання ребусів

Бесіда
— Що таке корисні копалини?
— У якому стані можуть перебувати корисні копалини?
— З яких корисних копалин виготовляють будівельні матеріали?
— Які корисні копалини є у твоїй місцевості?
— Що таке гірські породи?
— Що називають родовищем корисних копалин?
— Чому гірські породи слід витрачати ощадливо?

VIIІ. Домашнє завдання
1) Опрацювати статті підручника: «Що таке гірські породи», «Що таке корисні копалини», «Гірські породи потребують охорони» (С. 98–101).
2) Розповісти, які речі, виготовлені з корисних копалин, є у вас удома.

Завантажити: Що таке гірські породи. Що таке корисні копалини. Гірські породи потребують охорони (3 клас. Природознавство) (Розмір: 254.0 KB, Завантажень: 70)
  
Back to top button