Конспекти уроків зарубіжної літератури 10 класУсі уроки зарубіжної літературиФайли

Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-роздум за романом Ф. М. Достоєвського «Злочин і кара» (10 клас. Зарубіжна література)

Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-роздум за романом Ф. М. Достоєвського «Злочин і кара»

Мета: формування предметних компетентностей: систематизувати й узагальнити вивчене, виявити рівень розуміння змісту, ідейно-художніх особливостей твору; розвивати образне, аналітичне мислення, зв’язне писемне мовлення, уміння висловлювати свої судження й аргументувати їх; виховувати високі моральні якості, прагнення до самопізнання та самовдосконалення; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати навички оцінювання культурно-мистецьких явищ; комунікативної: розвивати навички роботи в групі; інформаційної: розвивати навички роботи із джерелами інформації; загальнокультурної: прищеплювати прагнення до літературної освіти, естетичний смак; розширювати світогляд школярів.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Обладнання: портрет письменника, видання його твору, ілюстрації до нього, художній текст.

Додатково:

Достоєвський Федір Михайлович біографія коротко

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Бесіда
  • Чи погоджуєтеся ви з думкою, що покарання Раскольникова почалося задовго до злочину?
  • Чи можна муки совісті героя вважати його головним покаранням?
  • Чому після зізнання Соні герой почувався більш нещасним? (Він не очікував такої любові від Соні.)
  • Про яку любов ідеться? (Християнську любов до ближнього)
  • Чи можна Свидригайлова вважати художнім антиподом Раскольникова? чому?
  • Чому Раскольников ставить поряд (за моральністю) Соню Мармеладову та свою сестру Дуню?
  • Якими є роль і місце автора в романі «Злочин і кара»?
  1. Робота з таблицею «Творча історія роману Ф. М. Достоєвського «Злочин і кара»» (у парах)
  • Розгляньте таблицю, зробіть висновки щодо творчої історії твору Достоєвського. Зробіть висновки.
ЖанрНазваКраїна, режисер (композитор)Рік
Короткометражний фільм«Раскольников»Німеччина1923
Художній фільм«Петербурзька ніч»СРСР1934
Художній фільм«Злочин і кара»США, Дж. фон Штернбер1935
Художній фільм«Злочин і кара»Франція, Ж. Ламлен1956
Художній фільм«Злочин і кара»СРСР, Л. Куліджанов1969
Художній фільм«Злочин і кара»СРСР1970
Художній фільм«Двадцять шість днів із життя ДостоєвськогоСРСР1981
Опера«Раскольников»Г. Зутермайстер1948
Опера«Раскольников»Е. Петрович
Вокальна симфоніяНа тексти Ф. Достоєвського і Ф. КафкиВ. Соммер
Музика до вистави«Злочин і кара»А. Онеггер

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

  1. Оголошення тем для написання творів
  2. Інструктаж; коментування вчителем тем твору
  3. Виконання роботи

Теми для творів

  1. Істинні й хибні мотиви злочину Раскольникова (за романом Ф. Достоєвського «Злочин і кара»).
  2. Суперечливість теорії «крові по совісті» та образу Родіона Раскольникова з роману Ф. Достоєвського «Злочин і кара».
  3. «Злочин і кара» Ф. Достоєвського як поліфонічний роман ідей.
  4. Специфіка образу Петербурга у романі Ф. Достоєвського «Злочин і кара».
  5. Світоглядно-естетичні позиції Ф. Достоєвського, їхнє новаторське втілення в його творчості.

План до твору «Суперечливість теорії «крові по совісті»
та образу Родіона Раскольникова
з роману Ф. Достоєвського «Злочин і кара»»

І. Вступ. Духовні шукання російського суспільства в 60-х роках XIX століття.

  1. Основна частина.
  2. Шлях Родіона Раскольникова від убивства до почуття « безкінечної любові»:

а) обставини життя головного героя;

б) шлях удосконалення світу в розумінні Раскольникова; теорія «надлюдини»;

в) покарання героя за вбивство від людей і від самого себе.

  1. Воскресіння «загиблої душі» головного героя роману, прихід до християнської моралі.

III. Висновок. Небезпека для людства індивідуалістичної свідомості; утвердження життя як вищої цінності людини.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Продовжте речення:

— З вивченої теми для мене найцікавішими були такі форми роботи, такі проблеми, як… .

— Я поділяю (не поділяю) думку митців і літературознавців про те, що… .

— Твір Ф. Достоєвського близький сьогоденню тим, що… .

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Дописати твір.

Індивідуальні завдання (див. випереджальне завдання до уроку № 36).

Завантажити: Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-роздум за романом Ф. М. Достоєвського «Злочин і кара» (10 клас. Зарубіжна література) (Розмір: 22.3 KB, Завантажень: 5)
  
Теґи
Back to top button
Close