Конспекти уроків української мови 2 класУсі уроки початкова школаФайли

Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень (2 клас. Українська мова)

Тема: Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченнях

Мета: дати учням уявлення  про питальні  речення; формувати  навички інтонування  питальних речень;  розвивати усне мовлення учнів;  виховувати бережливе ставлення до книги.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання (с. 97, вправа234)

—  Прочитайте текст з утворених речень.

—  Розкажіть, що ви дізналися про іній.

  1. Гра «Слова загубились»

—  Доповніть речення словами з довідки. Запишіть їх.

Прийшла зима.  Випало  …  снігу.  Діти надумали  …  гірку.  Вони взялися … до роботи.

Гірка … на славу. Як весело взимку!

(Багато, зробити, дружно, вийшла)

—  Скільки речень ви записали?

—  Доведіть, що це речення.

—  Прочитайте розповідні неокличні речення.

—  Прочитайте розповідні окличні речення.

—  Який  розділовий  знак  ставиться  в  кінці  розповідного  неокличного речення?

—  Який  розділовий  знак  ставиться  в  кінці  розповідного  окличного  речення?

III.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1. Робота над загадкою
  • Не кущ, а з листочками.

Не сорочка, а зшита. (Книга)

—  Складіть речення зі словом книга.

  1. Каліграфічна хвилинка

Бб біб л от ек ка

—  Яке слово можна утворити?

  1. Гра «Роз’єднай слова»

—  Утворіть речення і запишіть його.

Дітипідклеїликнигиушкільнійбібліотеці.

—  Яке це речення за метою висловлювання та інтонацією?

ІV.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні ми будемо вивчати питальні речення, навчимося правильно інтонувати їх.

V.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Виконання вправи 235 (с. 97-92)

1) Робота за малюнком.

—  Розгляньте малюнок у підручнику на с. 92.

—  Кого зображено на малюнку?

—  Що роблять діти в бібліотеці?

—  Хто видає школярам книги?

—  Як потрібно ставитись до книги? Чому?

2) Читання в особах розмови бібліотекаря з читачем.

—  Спробуйте продовжити цей діалог.

3) Вибіркове читання речень.

—  Прочитайте речення, в яких про щось запитується.

—  Як ви вважаєте, як такі речення можна назвати? (Питальними)

—  Який знак стоїть у кінці таких речень?

Загадка

  • Він після речення, цитати

Вмостився схожий на гачок,

Всіх нас примушує питати,

А сам ні пари з вуст — мовчок! (Знак питання)

Висновок. Речення,  в  якому  про  щось  запитується,  називається  питальним.У кінці питального речення ставиться знак питання.

—  Випишіть питальні речення.

  1. Ознайомлення з правилом (с. 92)

—  Яке речення називається питальним?

—  Що ставимо в кінці питального речення?

  1. Фізкультхвилинка
  2. Виконання вправи 236 (с. 92)

Робота в парах

—  Запитайте одне одного про те, що вас цікавить, і дайте одне одному відповідь

  1. Цікаво знати!

У розмові двох осіб речення-запитання і речення-відповіді називаються репліками.

VI.УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  1. Інтонування речень (с. 92, вправа 237)

—  Прочитайте вголос спочатку запитання, а потім — відповідь.

—  Вимовляйте з більшою силою голосу виділені слова.

—  Зверніть увагу на правопис слова дятел.

—  Спишіть перші два запитання і відповіді на них.

  1. Робота за таблицею
  2. Робота з дидактичним матеріалом

—  Спишіть. Поставте потрібні знаки в кінці речень. Визначте типи речень.

— Де це ти порвав штани__________

Лазив знов по кавуни_____________

— Кавуни не винні:

Лазив я по дині______________ (Г. Бойко)

  1. Самостійна робота

—  Прочитайте речення. Складіть запитання за зразком.

Де живе кішка?            Кішка живе в будинку.

… ?                                Вона ловить мишей.

…?                                 Собака живе у будці.

… ?                                Вона охороняє будинок.

—  Спишіть перші два запитання і відповіді до них.

VII.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—  З якими новими реченнями ви ознайомилися на сьогоднішньому уроці? (Питальними)

—  Чому ці речення називаються питальними?  (Бо в них про когось чи про щось запитується.)

—  Що ставимо в кінці питальних речень? (Знак питання.)

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 93, вправа 238; вивчити правило (с. 92).

Завантажити: Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень (2 клас. Українська мова) (Розмір: 27.9 KB, Завантажень: 93)
  
Back to top button