Конспекти уроків української мови 6 класУсі уроки української мови та літературиФайли

Особові займенники. Зворотний займенник себе (6 клас. Українська мова)

Особові займенники. Зворотний займенник себе

Мета: формувати в учнів уміння правильно відмінювати та вживати у зв’язному мовленні особові та зворотний займенники; розвивати культуру усного й писемного мовлення школярів

Очікувані результати: учні знаходять займенники в тексті; визначають їх морфологічні ознаки й синтаксичну роль у реченні.

Обладнання: підручник, таблиця «Відмінювання особових займенників і зворотного займенника себе», дидактичний матеріал

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

  • Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

  • Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Лінгвістична вікторина.

— Які два особові займенники, злившись в одне слово, заважають дорожньому рухові? (Я, ми.)

— Які займенники потрібні підлозі, щоб вона стала чистою? (Ви, ми, ти.)

— Який займенник уживається тільки в непрямих відмінках? (Зворотний.) Навести приклади.

  • Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Слово вчителя.

План пояснення нового матеріалу

1)   Особові займенники, особливості їх відмінювання.

2)   Зворотний займенник себе, особливості відмінювання.

  1. Робота з підручником.

1)   Опрацювання теоретичного матеріалу

2)   Виконання вправ і завдань

  1. Опрацювання таблиці «Відмінювання особових займенників і зворотного займенника себе».
  2. Вибірковий диктант.

Випишіть особові займенники, визначте особу, число та відмінок кожного з них.

Мене ліси здоров’ям напували, коли бродив у їхній гущині, мені поля задумливо шептали свої ніким не співані пісні. Чужих країв ніколи я не бачив, принад не знаю їхніх і окрас. Ти знаєш, що ти — людина? Ти знаєш про це чи ні? Слів таких і треба небагато, та вони як весняні пісні… За тобою завше будуть мандрувати очі материнські і білява хата. (Із тв. В. Симоненка)

  1. Тренувальна вправа.

Перепишіть речення, ставлячи подані в дужках займенники в потрібну форму. Визначте їх особу, число та відмінок.

Ти не повернувся, а криниця за (ти) плакала. (М. Аронець) У (я) пісня є, і є у (я) мрія, із (вони) старості не буду знати я. (В. Сосюра) Нехай в лице (я) осінній вітер віє… (В. Сосюра) Гаряче полум’я століття щодня (ми) спалює лице. (Я. Савченко)

  • Закріплення знань, умінь і навичок
  1. Тренувальна вправа.

Вставте потрібні за змістом займенники. Визначте їх особу, число, відмінок.

Про … Семене, хай усі коло …, аби я зверху. Який … ґедзь напав? На … небоже, що … негоже.

Довідка: тобі, мені, мене, мене, тебе.

  1. Пояснювальний диктант.

Укажіть займенники. Зворотний займенник підкресліть, у кожному реченні визначте його відмінок.

Повертався пізно з косовиці, йшов собі, як і завжди ходив. Він дивився на мене тупо очицями, повними блекоти: «Дарма ти себе уявляєш пупом, на світі безліч таких, як ти». Він гримів одержимо і люто, і кривилося гнівом лице, він ладен був мене розіпнути за те, що я поважаю себе. (Із тв. В. Симоненка)

  • Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Вивчити теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

  • Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Яке завдання викликало труднощі?

Завантажити: Особові займенники. Зворотний займенник себе (6 клас. Українська мова) (Розмір: 7.7 KB, Завантажень: 180)
  
Back to top button