Конспекти уроків природознавства 3 класУсі уроки початкова школаФайли

Мозок і нерви. Як людина сприймає (3 клас. Природознавство)

Тема. Мозок і нерви. Як людина сприймає

Мета: формувати елементарні поняття: нервова система (головний і спинний мозок, нерви, їх значення в організмі), органи чуття людини (види органів чуття, подразники, що сприймаються кожним органом), уявлення про роботу нервової системи й органів чуття, про шляхи збереження органів чуття; учити розрізняти на своєму тілі ті місця, де знаходяться головний і спинний мозок, нерви, розрізняти органи чуття, дотримуватися режиму дня, чергувати розумову працю з фізичною працею та відпочинком; формувати вміння встановлювати взаємозв’язки між усіма органами тіла людини, доводити судження: «Організм —єдине ціле»; виховувати допитливість, пізнавальний інтерес до власного організму, прагнення берегти власне здоров’я, розуміння його цінності для людини, залежності життя людини від стану здоров’я.

Обладнання: таблиці попередніх тем; ілюстрації; таблиці: «Нервова система», «Органи чуття».

ХІД УРОКУ

І. Підсумок фенологічних спостережень

II. Перевірка домашнього завдання

1. Інтерактивна гра «Мікрофон»
— Яке значення має кров в організмі людини?

2. Тестова перевірка знань

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Використовується технологія «Мозковий штурм».
— Як реагує організм, якщо шкіра руки торкається гарячих, гострих предметів?
— Чому в роті виділяється слина, щойно згадаєш про лимон або уявиш його
під час їжі?
— Що відбувається за допомогою вух?

IV. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні ми дізнаємось не тільки про те, чому людина забирає руку від гарячого, а й про будову і значення нервової системи, її властивості й органи, різні способи зміцнення нервової системи.

V. Робота над новим матеріалом
Розповідь учителя за таблицею.
1) Будова нервової системи, її робота.
2) Спинний мозок.
3) Головний і спинний мозок реагують на різну інформацію за допомогою 75 кілометрів павутиння нервів — тонких і чутливих волокон. По одних йдуть сигнали від усіх органів і нервових закінчень на шкірі, а по інших — надсилається інформація від головного і спинного мозку до органів, «повідомляючи», як їм слід діяти.

VI. Робота з підручником

1. Читання різних статей (учні самостійно готують розповідь про значення одного з органів)

2. Словникова робота

Відповіді на запитання

VII. Закріплення та осмислення знань

Робота в групах.

Завдання за картками

І група
1.
З чого складається нервова система людини?
2. Яке значення вона має для організму людини?

II група
1.
Що шкодить нервовій системі?
2. Що необхідно робити для її зміцнення?

III група
1.
Які органи чуття в нас є?
2. Що ми сприймаємо ними з довкілля?

VІII. Вікторина «Органи чуттів»
1. Ця диня солодка, духмяна, смачна,
Велика і жовта. Дозріла вона! (Органи смаку, нюху, зору)
2. Травичка шовкова, зелена, м’якенька,
Така соковита, така молоденька! (Органи дотику і зору)
3. Розставивши крила, співець гребенястий
Кричить «Ку-ку-рі-ку!» — удався горластий! (Органи зору і слуху)
4. Курчаточка маленькі, жовтесенькі, рябенькі,
Пухнасті і м’якесенькі, голосочки тонесенькі. (Органи зору, дотику, слуху)
5. Ллються пахощі весняні всюди, всюди!
Я вдихаю їх весь день на повні груди. (Органи нюху)
6. Легенька і ніжна, неначе пушинка,
Торкнулась долоні холодна сніжинка. (Орган дотику)
В. Бутрім

IХ. Підсумок уроку
— Що найбільше запам’яталося?
— Що цікавого ви дізналися на уроці?

X. Домашнє завдання
1) Опрацювати статті з підручника.
2) Відповідати на запитання.

Завантажити: Мозок і нерви. Як людина сприймає (3 клас. Природознавство) (Розмір: 20.0 KB, Завантажень: 88)
  
Теґи
Back to top button
Close