Кристалічні гратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали (8 клас. Хімія)
Тема. Кристалічні гратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.
Мета:
- сформувати уявлення про кристалічну решітку та різні типи кристалічних решіток: атомну, йонну, молекулярну. З’ясувати залежність фізичних властивостей кристалу від характеру хімічного зв’язку в кристалі та типу кристалічної решітки, розширити уявлення про залежність застосування речовин від їх властивостей;
- розвивати логічне мислення школярів, продовжувати вчити робити висновки, узагальнювати, виділяти головне, порівнювати; удосконалювати вміння проводити дослідження та спостереження, сприяти профорієнтації учнів;
- виховувати любов до предмету, самостійність та творчий підхід.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів: Учень:
-називає типи кристалічних ґраток;
-наводить приклади сполук із атомними, молекулярними та йонними кристалічними ґратками;
-характеризує особливості кристалічної будови речовин з різними видами хімічного зв’язку;
-обґрунтовує фізичні властивості речовин залежно від їхньої будови;
-прогнозує властивості речовин залежно від виду хімічного зв’язку і типу кристалічних ґраток;
Обладнання та реактиви: таблиця “Шкала визначення твердості мінералів”, роздатковий матеріал колекції “Мінерали та гірські породи”, схема “Причинно-наслідкові зв’язки”, кристалічна сірка, йод, сильвініт, корунд (шліфувальний брусок, шліфувальний папір), виставка літератури, опрацьованої учнями до уроку.
Базові поняття і терміни:хімічний зв’язок, електронегативність, ковалентний зв’язок, йонний зв’язок, кристалічні гратки, атомна, молекулярна, йонна.
Тип уроку: урок формування нових знань.
Завантажити: Кристалічні гратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали (8 клас. Хімія) (Розмір: 26.3 KB, Завантажень: 46)