Конспекти уроків природознавства 3 класУсі уроки початкова школаФайли

Для чого людині органи кровообігу. Бережи органи кровообігу! (3 клас. Природознавство)

Тема. Для чого людині органи кровообігу. Бережи органи кровообігу!

Мета: формувати елементарні поняття: органи кровообігу (судини, серце, їх значення в організмі), пульс; уявлення про кругообіг крові в організмі, про шляхи збереження органів кровообігу здоровими; учити розрізняти на своєму тілі ті місця, де знаходиться серце і судини, визначити пульс, дотримуватися режиму дня; формувати вміння встановлювати взаємозв’язки між системами органів в організмі людини, моделювати ці зв’язки, робити висновки; виховувати розуміння необхідності берегти власне здоров’я, зокрема органи кровообігу, прагнення знати, як берегти серце, судини, і вміти це робити, доброзичливо ставитися до інших людей.

Обладнання: муляж «Серце»; таблиці: «Кровоносна система людини», «Органи дихання».

ХІД УРОКУ

І. Хвилинка спостережень
— Які зміни відбулися у природі?
— Яким сьогодні є день?
— Який стан неба?
— Чи падає дощ?

II. Перевірка домашнього завдання

1. Фронтальне опитування
— На таблиці покажіть і назвіть органи дихання.
— Розкажіть, що відбувається з повітрям у легенях.
— Чому потрібно дихати носом?
— Чому необхідно розвивати легені?
— Якої шкоди завдає паління?
— Чому найкраще дихати тільки свіжим повітрям?

2. Індивідуальне опитування
— Запишіть номери правильних відповідей.
Що відбувається у вашому організмі, коли ви вдихаєте повітря?
1) Грудна клітка опускається.
2) Грудна клітка піднімається.
3) Легені розширюються.
4) Легені звужуються.
5) Свіже повітря проникає у пухирці легень.
6) Кров віддає легеням непотрібний організму кисень.
7) Легені віддають у кров необхідний для організму вуглекислий газ.

III. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда.
— Що з’єднує дві системи органів — систему травлення і систему дихання людини?
— А чи замислювались ви, яке значення в житті людини має серце?
— Ви, мабуть, часто помічали: якщо порізати палець чи подряпатись, то з’являється кров. Чому?

IV. Повідомлення теми і завдань уроку
— На уроці ви дізнаєтесь про те, як рухається кров у нашому організмі, про будову і роботу серця, про засоби його розвитку і зміцнення.

V. Робота над новим матеріалом

1. Розповідь учителя про серце за муляжем
Під час пояснення ставляться такі запитання:
— Хто бачив серце тварини?
— Що воно нагадує?
— Який має вигляд?
(Учні відповідають, спираючись на знання про особливості м’язів.)
— Серце працює вдень і вночі протягом усього життя людини. Стінки серця складаються з м’язів. Скорочуючись і розслаблюючись, воно виштовхує кров у кровоносні судини, що нагадують трубки. У той час, коли серце виштовхує кров у кровоносні судини, ми відчуваємо пульс.

2. Практична робота
Щоб розкрити залежність ритму скорочення серця від фізичного навантаження на організм людини, дітям пропонують вийти з-за парт, у швидкому темпі кілька разів присісти і піднятися, сісти на місця. Пальці однієї руки притиснути до другої трохи вище долоні. У цьому місці судини розташовуються близько біля шкіри, тому добре чути поштовхи. (Діти визначають свій пульс.)

3. Розповідь учителя за таблицею
Демонстрація органів кровообігу.

4. Як зміцнювати серце?
Бесіда за малюнками.
— Чому у фізично міцних дітей пульс прискорився менше, ніж у дітей, слабших за фізичним розвитком? (Відповідь уточнюється вчителем.)
— Серце відіграє важливу роль в організмі людини. Дехто вважає, що йому потрібно давати менше навантаження. Але це неправильне твердження. Навпаки, люди, які не займаються спортом, мають слабке серце. У фізично розвинених учнів серце працює краще. Під час фізичного навантаження воно здатне вміщувати в собі більше крові і більше виштовхувати її у судини. У таких людей пульс спокійний, і вони менше задихаються. Отже, серце потрібно тренувати, а цьому сприяють фізична праця і спорт.

Фізкультхвилинка
5. Робота з підручником
1) Читання статті «Для чого людині органи кровообігу».
2) Розглядання й аналіз ілюстрацій.
3) Відповіді на запитання.

VI. Закріплення вивченого матеріалу
1. Складання на дошці схеми «Кровоносна система»
2. Бесіда (використовується інтерактивна модель «Акваріум»)
— Де знаходиться серце у людини?
— Яке значення має кров у нашому житті?
— Від чого залежить частота пульсу?
— Що сприяє зміцненню здоров’я?

VII. Підсумок уроку

VIII. Домашнє завдання
1) Опрацювати статті підручника.
2) Виконуючи ранкову гімнастику, перевірити частоту пульсу.

Завантажити: Для чого людині органи кровообігу. Бережи органи кровообігу! (3 клас. Природознавство) (Розмір: 19.7 KB, Завантажень: 21)
  
Теґи
Back to top button
Close