Лист Міністерства освіти і науки України від 03. 07. 2018 р. № 1/9-415 “Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році”

5-9 класи вже з 1 вересня наступного навчального року навчатимуться за новою програмою

Міністр освіти України Лілія Гриневич проанонсувала масштабну реформу шкільної освіти, яку планують розпочати у 2018-2019 роках.

Про це вона заявила у програмі “Лівий берег із Сонею Кошкіною” у прямому ефірі 24 Каналу.

“Основна глобальна реформа нової української школи на основі компетентнісного навчання в нас розпочинається у 2018-2019 навчальних роках. Це буде новий стандарт освіти, це потребує перепідготовки вчителів. Це буде новий спосіб навчання в початковій школі”, – зауважила Гриневич.

Разом з тим, міністр зазначила, що запропонований метод навчання є новим для України, але не є новим для освітніх систем світу.

За словами Гриневич, наразі відбулось публічне обговорення навчальних програм для 5-9 класів. Їх почнуть запроваджувати на основі компетентнісного підходу для 5-9 класів вже з 1 вересня наступного навчального року.

Це треба, бо ці діти не можуть чекати. З ними теж треба працювати саме зараз, – підкреслила очільниця міністерства освіти.

27 коментарі

  1. Вікторія

    В мене складається враження ,що вся нинішня система шкільної освіти спрямована на одибілювання нації!Який підручник не відкрий-жах!Який дурень їх пише і який затверджує? Хіба можна вчити біологію по підручнику 9 класу,коли там матеріали за 4 курс медуніверситету? Хто укладав і затверджував підручники з хімії для 9 класу? Ви самі хоч одне завдання розв’яжете з нього? Що це за дурня така,що дитина повинна ,окрім школи,ходити до 4 репетиторів?

  2. Реформа, котра впроваджується для трудового навчання та обслуговуючої праці , ефективна та хороша за плануванням та побудовою уроків. Вона дала можливість втілювати в життя багато цікавих проектів, творчо розвиватися, набувати практичних навиків та переносити сприйняте і набуте на уроках у повсякденне життя.
    Єдина проблема – це мала кількість годин! Адже учням потрібно дати можливість і час аби творчо та з користю відпочити від точних наук. Переключитись, так би мовити. Я вважаю що уроки творчої праці та мистецтва мають бути не по 1год. на навчальний тиждень а бодай по 2год. Це значно зменшить нервову напругу, стрес та депресію в учнів.! А ще, допоможе у виборі майбутньої робітничої професії, котрі в даний час є дефіцитом!

  3. Вікторія

    Я повнісю згодна. Мій син отак “вчив” німецьку мову з 5-го класу. Змінилося 2 вчительки, які навіть не вдавали, що вчать. Підручник справді жахливий. Ми самостійно трохи займалися по підручнику Басай, але, зрозумійте: це не єдиний в не основний предмет, а батьки працюють, а не лише виконують роль вчителів для своїх дітей. В результаті знання німецької у всього класу нульові. При цьому мій син до мов має схильність, і залюбки вчив би, якби німецька нормально викладалася. У 8-й клас перейшов до іншої школи, де друга іноземна не обов’язкова. Ми раді, бо це була профанація. В майбутньому піде на мовні курси та вивчить німецьку.

  4. Історія в 5 класі за оновленою програмою взагалі з підручником не співпадає, матеріал дуже важко сприймається учнями, предмет для дітей стає важким , нецікавим.

  5. Я дуже сподiваюс, що коментарi читають. Для кого написана iсторiя 6 клас? Для украiнцiв? Малоiмовiрно. Украiнцi мають сперш вчити свою власну iсторiю, а тодi вже Спарта, Грецiя i т.д. Або паралельно, як ми в свiй час. Кого ви хочете виховати?

    • Тетяна Доскач

      Історія стародавнього світу ніколи не вивчалася паралельно, тому що викладається з хронологічною закономірністю. Хочемо виховати адекватних людей, які розуміють, що Спарта і Греція (до речі, Спарта і є Греція) – це ази культурницької європейської цивілізації)))))

      • Світлана

        Підручник перенасичений, навіть переобтяжений інформацією: неймовірна кількість термінів, історичних осіб, дат географічних назв.

  6. Певно відсіюються коментарі. Це третя спробависловити незадоволення підручниками німецької мови 8, 9 клас Сотникової, Гоголевої. Рівень 3 курсу університету, ане учня сільської школи. Репетитори скажуть: ” Спасибі за відпочинок на Мальдівах!”, а ми втратимо ціле покоління, яке так і не зможе інтегрувати в Євросоюз. Чому? Діти втрачапють інтерес до вивчення іноземної мови. Куди поділися підручники Басай? З ними дітям було цікаво, доступно. Діти з задоволенням опрацьовували вправи на розвиток діалогічного мовлення, письма. Прошу, не рубайте того, що може дати плоди!

    • Вікторія

      Підтримую все, що сказала Тетяна! В нас був підручник Сотникова. Він годиться лише на те, аби відбити бажання вчити німецьку мову. Басай – абсолютно нормальний підручник. Але по ньому не вчать.

  7. Люди добрі! Для кого написані підручники німецької мови Сотникова. Гоголева 8,9 клас? Для студентів 3 курсу університету? В сільській школі поглиблено іноземну мову не вивчають, батьки не мають матеріальної змони оплачувати репетитора, а Вчитель хватається за голову! Чому не використовуємо підручники Басай – доступно, цікаво, посильно? Чи це поле діяльності для репетиторів, щоб потім відпочити на Мальдівах? А що ж робити учневі з посередніми здібностями до вивчення іноземної мови? Схаменіться! Не відбивайте в дитини бажання вчитися! Зробіть підручники цікавими, доступними, а не перенасичиними молодіжним сленгом та іншими “зарозумілими речами”.

  8. А хто працює з підручниками німецької мови Сотникова, Гоголева, то розуміє, що це рівень 3-4 курсу університету. Люди добрі, ми працюємо з дітьми зі звичайної сільської сім’ї, яка не може найняти репетитора. А в дітей ще скільки завдань з інших предметів! Чим вам був підручник Басай не до вподоби? Чи ви рівняєте дітей з поглибленим вивченням іноземної мови до учня із слабкими задатками до вивчення цієї дисципліни? Чи це робиться навмисне, щоб репетитори могли їздити на Мальдіви відпочивати, а сільськийф вчитель до психіатра? Невже такою повинна бути НУШ?

  9. Хто взагалі пише шкільну програму!? Якщо заглянути в кожний предмет 8 го класу, важко що можна зрозуміти. Так дітям голову задурюють. Наприклад біологію вивчають так, немов дитина навчається в медичному університеті.Невже не можна вивчати більш поглиблено ці предмети тоді коли дитина вибере свою спеціальність і буде вже вивчати ці предмети в вищих учбових закладах. Навантаження на дітей йде дуже сильне. Невже не розуміють це наші освітяни.

    • Повністю з вами згідна. Я навчаюсь у 8 класі. Я є відмінниця і програма Дуже важка. З кожного предмету мені треба встигали навідмінно. А з такою прозраховані Дуже важко вчитися. Інколи приходжу додому, сил нема. Я знесилена цей програмою

    • Повністю з вами згідна. Я навчаюсь у 8 класі. Я є відмінниця і програма дуже важка. З кожного предмету мені треба встигати навідмінно. А з такою програмою дуже важко вчитися. Інколи приходжу додому, сил нема. Я знесилена цей програмою

    • Валентина

      Цю біологію вчили ще мої діти (початок 2000-х). Тоді ми (батьки) були ПРИГОЛОМШЕНІ. Збирались батьківські збори, писали листи у Міністерство освіти… В ЗМІ оприлюднили інформацію про те, що автор підручника… захистив на ньому дисертацію. Нікого не хвилювали ДІТИ (УЧНІ). І ось я читаю, що той пришелепкуватий підручник ще й досі “живе і здравствує”.

  10. Віталій

    А в підсумку- В УСЬОМУ ВИНЕН ЗВИЧАЙНИЙ УЧИТЕЛЬ!!!

  11. Страшні не тільки підручники. Страшно те ,що нескінченні ” нові програми” є свідченням неспроможності міністерства виконати власні рекомендації щодо наступності. Яка наступність якщо в 5 класі одна “нова програма” в 6 і т.д. нова і нова . А потім пані Гриневич критикує вчителя за те, що його учні виявляють низький рівень знань на ЗНО. Виникає ще одне питання коли останній раз були в школі ( вчителями) ті хто складають питання для ЗНО?

  12. Добре, якщо підручники взагалі є1 Наприклад, з інформатики за оновленими програмами взагалі підручники відсутні. Як має дитина готуватись вдома до уроків? Чи може учень 5 класу занотувати повний конспект всього матеріалу, який вчителем викладається на уроці, щоб потім вдома підготуватись до наступного уроку за цим конспектом? І скільки часу на уроці займе занотування конспекту, якщо замість цього можна було б виконати з дітьми більш цікаві завдання? Як вчителю оцінювати відповідь учня, якщо не має можливості чітко визначити джерело підготовки до уроку7

  13. Людмила

    А як вам історія за 5 клас?!!! Хіба можна для дітей такого віку писати такими зарозумілими словами?!!! Я читаю вдома текст, а потім переказую дитині своїми доступними словами. А дитина каже, мамо, то історія ж цікава, а чому її так не пишуть в книжці?!!! Це добре, що сама за освітою історик, хоча в школі не працюю.

  14. Мама школярки якій вже надоїли ваші грьобані програми . А ТОЛКУ ноль

    Скільки можна нова і нова програма . Вже гидко . Всі Ваші реформи це деградація молоді. Себе міняйте… Під старі програми .

  15. А як щодо підручників? Як відбувається апробація? Хто працює над ними? Тому що враження погане. Особливо підручник географії для 8 класу. Ви самі прочитайте декілька параграфів, і чи він доступний для розуміння? Система відсутня. І так багато інших підручників.
    Люди, які пишуть ці підручники, чи знають психологічні особливості віку дитини, чи , взагалі мають відношення до школи, я не пишу про університет. Чому все так ускладнюють? Підручник має бути доступний дитині, а не батькам. Вона має визначити основний контекст .Прошу вас звернути особливу увагу на підручники. Це має бути доступно , і цікаво.

    • Шановні! Підручники – жах! Програми також нецікаві і жахливі. Не тільки з історії, географії, німецької мови. Хочеться, щоб хоч хтось з численних робітників міністерства прийшов до школи трішечки попрацювати по тим оновленим програмам, що ніби – то написані з ціллю піклування про дітей. Таке враження, що все написано прибульцями з інших світів .Щодо нової реформи, то судячи з того, як збирається впроваджувати цю нову реформу один з районних Департаментів освіти в Запоріжжі відносно однієї з кращих шкіл міста, ніяким покращенням це дійство назвати неможливо. Школа – одна з передових у районі і місті, має свої перемоги, вже давно дає дітям не тільки знання, а й вміння застосовувати іх у житті. В ній працюють талановиті та висококваліфіковані учителі. У школі протягом багатьох років склалися свої традиції, накопичений багатий досвід. І ось за новою “реформою”новоявлене начальство району збирається вщент все стерти з “лиця запорізької землі”. Цих людей ніщо не цікавить: ні перемоги, ні система роботи гімназії, ні традиції, ні діти, ні батьки, які протягом багатьох років існування закладу зробили вагомий внесок у роботу гімназії. Я вже не кажу про учителів, бо вони також люди. А діточки у нас розумні, їм все цікаво, і німецьку мову всупереч жахливим підручникам вони знають дуже добре! А крім німецької, ще добре володіють англійською, французькою, державною та російською мовами. Протягом багатьох років привозять своїй школі та району республіканські перемоги з права, їсторії….Але це зараз! Що буде потім, після реформування…. Доброго нічого, коли нами управляють кар єристи, яким цікавий лише піар типу приїхати до школи разом з телебаченням під час проведення якогось майстер – класу, попозувати перед телекамерами протягом 15 хвилин, і благополучно зникнути з заходу разом з тим же телебаченням. Ось така реформа і такі специ її роблять. Далеко підемо! Розвалимо, що було зроблено десятиліттями, “а после нас хоть потоп”!
      Це не наклеп, це біль душі!

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*