Прикметник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль (6 клас. Українська мова)
Автор: Голуб Валентина Дмитрівна
Навчальний заклад: Вигодська загальноосвітня школа I-III ступенів
Лінгвістична тема. Прикметник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Соціокультурна тема. Я і природа. Людина в природі.
Мета уроку: формування предметних компетентностей
навчальна: поглибити знання учнів про прикметник як частину мови; формувати загально пізнавальні вміння відрізняти прикметник від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки прикметника. Удосконалювати навички правильного й доречного використання прикметників в усному та писемному мовленні;
розвивальна: розвивати пам’ять, спостережливість, аналітичне та критичне мислення, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів, сприяти творчій активності школярів, розвивати естетичний смак, розвивати навички пошуково-дослідницької роботи;
виховна: за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати духовність, мовленнєву культуру учнів, бережливе ставлення до природи. Викликати інтерес до вивчення культури рідного краю.
Тип уроку: урок формування нових знань, умінь і навичок з елементами повторення.
Вид уроку: комбінований. Урок – подорож
Методи і методичні прийоми:
1.Інформаційно-рецептивний:
а) словесний: розповідь – пояснення, бесіда, робота з підручником, виразне
читання, «Мікрофон», Сенкан
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, папка «Довідкове бюро школяра».
Прийоми навчання:
виклад інформації, пояснення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2. Проблемно – пошуковий: елементи критичного мислення, постановка проблемного питання.
Прийоми: постановка проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
3.Сугестивний: застосування різних видів мистецтва: література, музика, живопис.
4.Релаксопедичний: психологічне розвантаження.
Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, квіти орхідеї, кольорові палички.