Вивчення творчості Івана Багряного (11 клас. Українська література)
Автор: Сєрова Тетяна Вікторівна
Навчальний заклад: Яковлівська загальноосвітня школа I -III ступенів Артемівського району Донецької області
Тема уроку: Життєвий і творчий шлях письменника Івана Багряного (Лозов’яги). Перші публікації віршів у журналах. Поема „Аве Марія”, збірка поезій „До меж заказаних”.
Мета уроку:
- познайомити старошокласників із життєвим і творчим шляхом Івана Багряного – письменника, патріота, політичного діяча, вірного сина України, твори якого повертаються в Україну, а з ними і сам автор;
- виховувати патріотизм, почуття гордості за видатного українця, який заслуговує на те, щоб увійти до пантеону найвидатніших людей нації;
- розвивати інтерес до полум’яного слова любові автора до України, спостережливість, пам’ять, мислення, мовлення, чуття слова.
Тема уроку: Пригодницький роман Івана Багряного „ Тигролови”. Сюжет і композиція.
Мета уроку:
- проаналізувати роман „Тигролови”, визначити основні ідеї, роль патріотичного мотиву в сюжеті, виробляти навички літературознавчого аналізу художнього твору, вміння визначати жанр твору, робити правильні висновки про те, що в будь-яких обставинах кожний найперше має бути Людиною;
- розвивати мислення, монологічне мовлення, виразність читання,
- виховувати високі патріотичні почуття.
Тема уроку: Образи роману „Тигролови”. Духовна перевага Григорія Многогрішного над своїми мучителями. Дружна родина Сірків – українців з діда-прадіда. Щире кохання Наталки і Григорія. Алегоричність назви роману.
Мета уроку:
- дати характеристику персонажів роману, їхніх дій та вчинків, користуючись текстом твору, вчити висловлювати власну думку щодо них;
- виховувати високі моральні якості;
- розвивати мовлення, мислення, виразність читання, артистичні дані.
Тема уроку: Публіцистика Івана Багряного. Покладання великих надій на молодь України. Лист „ Чому я не хочу вертатися до СРСР?” Емоційно напружений, експресивний, високохудожній стиль творів І.Багряного.
Мета уроку:
- Познайомити старшокласників із публіцистичними творами Івана Багряного, розкрити зміст листа „ Чому я не хочу вертатися до СРСР?”;
- Виховувати високі патріотичні почуття;
- розвивати вміння аналізувати публіцистичні твори, мовлення, мислення, виразність читання, увагу, спостережливість.