Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння у п’єсі Миколи Куліша «Мина Мазайло» (11 клас. Українська література)
Автор: Копоть Іванна Василівна
Навчальний заклад: Червоноградський професійний гірничо-будівельний ліцей
Тема уроку: Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння у п’єсі Миколи Куліша «Мина Мазайло».
Мета:
навчальна: розкрити актуальність п’єси у наш час, учити учнів коментувати текст твору, характеризувати образи-персонажі; проаналізувати позиції головних персонажів твору щодо українізації, їх ставлення до української мови; узагальнити і систематизувати знання учнів з теми „Життєвий і творчий шлях Миколи Куліша”;
розвивальна: розвивати культуру зв’язного мовлення, творчу уяву, надавати оцінку вчинкам героїв; розвивати навички виразного читання драматичного твору.
виховна: підвищувати в учнів зацікавленість українською мовою; виховувати любов до рідного слова, рідної землі, свого народу, виховувати патріотизм, негативне ставлення до проявів шовінізму.
Учні повинні знати: зміст п’єси «Мина Мазайло», її жанрові особливості; розуміти умовність у ній часу і місця дії; основні засоби творення комічного.
Учні повинні вміти: аналізувати п’єсу, визначати і коментувати проблеми, порушені у творі; характеризувати жанрові особливості комедії, засоби створення комічних ситуацій: обговорювати актуальність проблем, порушених у творі.
Тип уроку: комбінований із використанням ІКТ.
Форма проведення: урок- дослідження.
Методи і прийоми: інтерактивні технології – «Мозковий штурм», «Дерево рішень», «Коло ідей», «Дослідницький практикум», метод «Прес»,філологічне дослідження «Знову слово!?», евристична бесіда, робота в парах; бесіда з елементами розповіді, доповіді учнів,словникова робота.
Обладнання: презентація до уроку,портрет письменника, текст комедії «Мина Мазайло»,аудіозапис пісні В. Баранова «До українців», таблиця , словник-помічник, вислови про п’єсу «Мина Мазайло».
Методична мета: розвиток творчих здібностей учнів;виховання національної свідомості.
Міжпредметні зв’язки: українська мова, соціологія , зарубіжна література ,історія України, правознавство.