Звук [е]. Позначення його літерами Е, е (1 клас. Навчання грамоти)

Тема. Звук [е]. Позначення його літерами Ее

Мета: ознайомити учнів з літерою е, її звуковим значенням; розвивати мислення, увагу інтелектуальні здібності учнів; виховувати гуманні почуття.

Обладнання: картки для індивідуальної роботи, фішки для звукової моделі слів, каса букв.

Хід уроку

Організаційний момент

Актуалізація опорних знань

1 Гра «Чарівні квадрати»

— Діти, поки я роздавала вам картки з чарівними квадратами, букви зникли. Вставте їх назад так, щоб можна було прочитати слова: сом, мак, оса; не лише рядочком, а й у стовпчик.

2 Гра «Спільний звук»

Учитель називає 4–8 слів, а учні — спільний звук.

  • Порт, поле, липа, перо, лапа. ([п])
  • Урок, туман, рука, курка, суп. ([у])
  • Кіт, лист, тигр, торт. ([т])
  • Екран, село, море, лелека. ([е])

Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми вивчимо ще один голосний звук [е], що позначається буквою е. (Демонстрування букви.)

  1. Вивчення нового матеріалу

1 Гра «Впіймай звук»

В такі яскраві ночі

Щось джерело шепоче

Й до ранку не засне.

Невтомне, наче серце,

Дзвени, брини, джерельце,

Та не забудь мене.

2 Утворення складів типу злиття

— Я називатиму вам приголосні звуки, а ви утворіть можливі склади зі звуком [е] та названим звуком.

[т], [р], [м], [с], [т′], [л], [л′], [в]

3 Звуковий аналіз слова Еверест

— Діти, чи знаєте ви, як називається одна з найвищих гір на Землі? (Еверест) (Учитель записує на дошці.)

— Що цікавого у назві? (Три букви е)

— Складіть звукову модель слова Еверест.

Фізкультхвилинка

На стрункій високій ніжці,

Біля річки на лужку,

У хустинці-білосніжці

Стрів я квіточку таку:

Ясним оком жовтуватим

Усміхалася мені.

Я хотів її зірвати,

А бджола сказала: «Ні».

  1. Робота за Букварем

1 Читання складів

— Які букви в рожевому кружечку? (Голосні: е, и, і, о)

— А у блакитному? (Приголосні: л, п, т)

— Прочитайте склади з буквами: л, п, т, е, и, і, о.

2 Читання слів «синтетичним» способом (Олена, Оленка)

3 Добирання слів з буквою е

— У яких ще іменах є буква е? (Семен, Тетяна, Катерина, Олексій, Едуард, Олександр, Ельвіра та ін.)

4 Читання стовпчиків слів

Словникова робота

  • Імена — (ім’я) особиста назва людини, яка дається їй після на­родження.
  • Іменини — річниця від дня народження.

5 Читання назв розділових знаків

— Де ставиться крапка? (У кінці речення)

— А тире? (У середині слова)

— А кома? (У середині слова)

6 Читання слів мореокеанвесло

— Знайдіть зайве слово. (Весло) Чому воно зайве?

— Які букви спільні у цих словах? (е, о)

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть,

А тепер їх опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз, —

За роботу, все гаразд.

7 Читання тексту «Мамині іменини»

1) Бесіда за змістом тексту

— У кого було свято? (У мами)

— Яке? (Іменини)

— Хто привітав маму? (Тато, Семенко і Оленка)

2) Вибіркове читання

— Прочитайте речення, у якому написано:

  • Що подарував тато.
  • Хто приніс цукерки.
  • Хто спік торт.
  • Прочитайте останнє речення.

3) Розповіді учнів

— А ви вітаєте маму з днем народження?

— Як ви святкуєте мамині іменини?

— Що ви їй даруєте?

4) Читання стовпчиків слів

Словникова робота: веселка — райдуга.

5) Складання речень зі словом веселка

— Складіть речення про веселку за поданою схемою:

(Після дощу з’явилась гарна веселка. У небі була різнокольорова веселка.)

6) Читання слів-антонімів

— Ці слова мають протилежне значення.

Підсумок уроку

— Яку букву ви сьогодні вивчали?

— Який звук вона позначає на письмі?

— Який знак може стояти в кінці речення?

— А у середині?

Завантажити: Звук [е]. Позначення його літерами Е, е (1 клас. Навчання грамоти) (Розмір: 12.5 KB, Завантажень: 3)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*