Конспекти уроків української мови 1 класУсі уроки початкова школаФайли

Закріплення вміння писати вивчені букви. Розвиток зв’язного мовлення (1 клас. Навчання грамоти)

Тема. Закріплення вміння писати вивчені букви. Розвиток зв’язного мовлення

Мета: закріпити знання учнів про букви; удосконалювати вміння учнів писати букви, склади та речення під диктовку; розвивати логічне мислення та мовлення учнів; виховувати уважність, охайність, бережливе ставлення до природи.

Обладнання: конверт із завданнями, каса букв, картка-зразок написання рукописної букви в, картки-анаграми.

Хід уроку

Організаційний момент

Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці я пропоную вам зіграти у гру «Що? Де? Коли?». Наш клас сьогодні гратиме проти жителів лісової долини, які хочуть перевірити ваші знання та вміння.

Робота над матеріалом уроку

Завдання 1. Гра «Буква заблукала».

— Перше завдання: ви маєте виправити помилки, яких припус­тилися учні лісової долини.

На магнітній дошці:

  • Букви, що позначають голосні звуки: О С У М А.
  • Букви, що позначають приголосні звуки: Л К І Р Т.

Учні виправляють помилки, вставляють букви на місце.

Завдання 2. Повторення гігієнічних правил письма.

Наступне завдання — від лікаря, який хоче дізнатися, чи пра­вильно ви сидите за партою: чи рівна у вас спинка, чи стоять ноги на підлозі? Чи правильно лежить зошит? Візьміть ручку. Скілько­ма пальцями ви її тримаєте?

Завдання 3. Каліграфічна хвилинка.

— Наступне завдання — від вчителя лісової школи. Воно таке: пропишіть букву, яка є спільною для слів: ставок, вікно і слива. (в)

— Рядкова буква в («ве») складається з двох елементів: верх­ньої петлі й овалу.

Алгоритм написання рядкової букви в («ве»)

— Пишемо під рахунок і-раз, і-два-і.

Завдання 4. Розгадування анаграм.

— Наступне завдання — від працівників друкарні, які надісла­ли нам анаграми. Здогадайтесь, які слова зашифровані.

(Літо, сітка, вікно, косар, просо, роса, ранок)

Завдання 5. Запис букв під диктовку.

— Ви довели, що вмієте розгадувати ребуси, писати букву в («ве») . Покажіть, що ви добре пишете й інші букви. Запишіть бук­ви: л, с, а, і, р, т, в, и, к.

Завдання 6. Гра «Хто більше?»

— Утворіть слова, використовуючи букви, які ви записали. (Стіл, лавка, віл, сітка, кіт, ліс, рис)

Фізкультхвилинка

Пугач хвалиться пінгвіну:

— Півень дав мені пір’їну.

Причеплю, причепурюся,

Потім паві покажуся.

Завдання 7. Письмо складів під диктовку.

— Наступне завдання — це незвичайні склади, які ви маєте за­писати під диктовку. Візьміть ручки. Починаємо писати: во ли сі но ра но.

— Якщо ви правильно все записали і не пропустили жодного складу, то ви зможете прочитати п’ять двоскладових слів, утворені з першого і другого складів, з другого і третього складів… Назвіть ці слова. (Воли, лисі, сіно, нора, рано)

Завдання 8. Відгадування загадок і запис слів-відгадок.

— Ще одне завдання — це загадки із загадкового будинку.

Відгадайте їх і запишіть слова-відгадки.

Він дрімучий та темний,

завжди ріс він і росте,

Не загляне тепле сонце

Крізь гілля його густе.

Що це? (Ліс)

  • Хоч бачить він погано,

Але копа старанно.

Під землею вирив хід

Сліпкуватий сірий… (кріт).

  • Відкриваються щоночі

Величезні її очі.

Землю темрява вкрива —

Полювать летить… (сова).

  • Здивувалась дітвора:

«Це тварина чи гора?

Як же їсть він, як він п’є?»

А для цього хобот є! (Слон)

— Прочитайте слова, які ви записали.

— Яке слово зайве? Чому?

Фізкультхвилинка

У ставку гусак стоїть,

Гусенята й гуска.

Гусенята плюскотять,

Гуска носом плюска.

Завдання 9. Письмо речення під диктовку.

— Наступне завдання — від садівника. Запишіть речення.

Тарас полив липку влітку.

— Чому ми мусимо дбати про дерева?

— Розкажіть, як ви дбаєте про рослини.

Підсумок уроку

— Згадайте, що робили сьогодні на уроці?

— Сьогодні ви добре впорались з усіма завданнями і продемон­стрували міцні знання і гарні вміння.

 

Завантажити: Закріплення вміння писати вивчені букви. Розвиток зв’язного мовлення (1 клас. Навчання грамоти) (Розмір: 12.4 KB, Завантажень: 253)
  
Теґи
Back to top button
Close