Людина-митець та науковець у круговороті прогресивного світосприйняття (11 клас. Зарубіжна література)
Автор: Рущинська Алла Дмитрівна
Навчальний заклад: Краматорська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 10 з профільним навчанням Краматорської міської ради Донецької області
Тема. Людина-митець та науковець у круговороті прогресивного світосприйняття
(Життєвий і творчий шлях Бертольда Брехта. Еволюція світогляду й творчості письменника. Рання поезія і драматургія, їх співвідношення з експресіонізмом. Світоглядний перелам другої половини 1920-х рр., прихід до комуністичної партії. Політична ангажованість творчості Брехта та її авангардистський характер. «Епічний театр» та його теоретичні принципи, спрямовані на пробудження активного ставлення глядача до зображуваного. Реалізація цих принципів у драмі «Життя Галілея». Новаторство Брехта-драматурга; його вплив на світову літературу й театр)
Мета:
- Ознайомити учнів з життям і творчими здобутками Бертольда Брехта.
- Визначити особливості його «епічного» театру, творчого доробку.
- Розвивати вміння працювати з додатковою літературою.
- Удосконалювати вміння старшокласників створювати власне зв’язне висловлювання, підсумовувати й узагальнювати;
- Виховувати інтерес до здобутків світової культури.
- Навчати учнів бути духовно сильними людьми із чіткою власною позицією яскравої особистості.
- Культивувати застереження про нерозважливість вчених і їх безвідповідальність за долю власних винаходів, що можуть привести до трагедії (в роки ІІ Світової війни – ядерне бомбардування Хіросімі та Нагасакі в Японії; у 1986 році – в Україні вибух атомного реактора в Чорнобилі).
Форма уроку. Нестандартний урок вільного спілкування (з інноваціями)
Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу
Навчально-методичне забезпечення:
Портрет Б. Брехта; творчі проекти учнів: мультимедійна презентація, буктрейлер за кінофільмом «Життя Галілея»; роздатковий матеріал, повідомлення учнів, оцінювальна картка.
Методи і прийоми:
Слово вчителя, робота «каруселі»; метод рефлексії; діалогічна (полілогічна) бесіда; Саsе-метод; інфографіка, міні-проекти, мікрофон; робота в групах; таблиця Елвермана; діаграма Вена; навіювання, «мозковий штурм», «Ти мені – я тобі», «Бліц-опитування».
Завантажити: Людина-митець та науковець у круговороті прогресивного світосприйняття (11 клас. Зарубіжна література) + Сертифікат (Розмір: 362.2 KB, Завантажень: 110)