Конспекти уроків української мови 2 класУсі уроки початкова школаФайли

Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання записок, адресованих батькам, однокласникам, учителю, що вміщують якусь інформацію, прохання тощо (2 клас. Українська мова)

Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання записок, адресованих батькам, однокласникам, учителю, що вміщують якусь інформацію, прохання тощо

Мета: вчити складати текст з метою письмового спілкування з батьками, вчителем, однокласниками;  вчити  добирати  і  правильно  вживати  у  мовленні  формули  звертання,  подяки;  розвивати  і  збагачувати  мовлення  учнів;  формувати  практичне вміння писати записки; виховувати культуру спілкування.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Послухайте  тексти.  Визначте,  який  з  текстів  лист,  який  —  записка, а який — оголошення.

1) Шановні організатори конкурсу! Надсилаємо на конкурс «Податки очима дітей» роботи учнів нашого класу. З повагою, батьківський комітет класу

2)  15  вересня  2018  року  в  актовій  залі  школи  відбудеться  прослуховування учасників концерту до Дня вчителя.

3)  Сашко,  зустрінемось  на  перерві  на  нашому  місці.  Я  намалював  для  тебе коня. Петрик

— Прочитайте вголос записку. (Записка  складається  зі  звертання,  повідомлення  або  прохання,  підпису автора записки.)

— Назвіть у тексті записки звертання і підпис.

— Визначте, це записка-прохання чи повідомлення?

— Назвіть текст повідомлення.

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Пригадайте,  коли  ми  звертаємось  до  написання  записки?  (Коли  треба терміново  про  щось  повідомити  чи  попросити,  а  можливості  зробити  це вголос  немає;  коли  відсутній  той,  кому  адресується  прохання  чи  повідомлення.)

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати записку.

ІV.  РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

  1. Бесіда

— З  чого  починається  записка?  З  чого  складається?  Для  чого  потрібна? Кому може адресуватися?

— Які сучасні технічні засоби допомагають нам надсилати записки з повідомленням чи проханням?

— Як називаються записки, передані по мобільному телефону?

Пам’ятайте!

Звертання  може  складатися  з  одного  або  декількох  слів. Звертання виділяється на письмі комами або знаком оклику.

  1. Гра «Упіймай звертання»

— Прочитайте, розставте розділові знаки. Підкресліть звертання.

  • Що ти нам весно принесла?
  • Зимонько-снігуронько наша білогрудонько,

Не верти хвостом… (Л. Глібов)

  • Небо небонько мерщій посилай до нас дощі!
  • Рідна земле Волошковий стане

Як же не любити нам тебе?! (Д. Білоус)

  1. Робота в парах

— Прочитайте одне одному звертання із попереднього завдання. Поясніть, які розділові знаки виділяють звертання.

  1. Робота в групах

—  Перебудуйте  подані  речення  так,  щоб  перше  слово  було  у  формі  звертання. (Учитель роздає учням кожної групи картки).

1-ша група. Оленка поливає квіти.

2-га група. Сашко допомагає Петрикові розв’язати задачу.

3-тя група. Ластівка несе весну на крилах.

4-та група. Василь допомагає сестричці одягнутися.

5-та група. Півник пісню співає, день новий вітає.

6-та група. Бджілка збирає солодкий нектар.

  1. Аналіз роботи в групах

Заслуховування  перебудованих  речень.  Учні  кожної  групи  читають  перебудовані речення, називають звертання, пояснюють, як звертання виділяється на письмі.

  1. Фізкультхвилинка
  2. Робота в парах

— Складіть  усні  записки  зі  звертаннями  вчителеві,  однокласникам. Пам’ятайте про слова ввічливості.

  1. Гра «Добери звертання»

—  Назвіть  різні  варіанти  звертання  до  мами,  тата,  бабусі,  дідуся,  брата, сестри.

  1. Самостійна робота

Складання записки-прохання татові або мамі (письмово).

  1. Перевірка роботи

Враховується зміст і граматична правильність побудови речень.

Двоє-троє  учнів  зачитують  свої  записки.  Решта  аналізують  складені  записки за будовою, пояснюють, чи правильно вжите звертання, чи використані слова ввічливості.

  1. Робота в парах. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

V.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Які види записок ви вчилися писати?

— З чого складається записка?

— Для чого потрібна записка?

— Кому можна писати записки?

— Як часто ви пишете записки своїм батькам?

VI.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

— Складіть і запишіть записку-повідомлення батькам (другові).

Завантажити: Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання записок, адресованих батькам, однокласникам, учителю, що вміщують якусь інформацію, прохання тощо (2 клас. Українська мова) (Розмір: 21.1 KB, Завантажень: 54)
  
Back to top button