Нова українська школа (НУШ)

У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні, -п.Гриневич

Педагоги – це ключ до будь-якої освітньої реформи, незалежно від країни та інших обставин. Саме тому Україна працює над підвищенням зарплати вчителів, їхнім навчанням, над створенням простору, в якому вчитель матиме більше можливостей для групового навчання, що спонукає природню допитливість дитини. Зокрема, з 2019 року почнуть діяти нові інструменти заохочення педагогів – сертифікація та механізм «гроші ходять за вчителем» на підвищення кваліфікації, що відкриє більші можливості для самореалізації. Про це розповіла Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич на Світовому освітньому форумі в межах панелі «Емоційно-соціальна адаптація дітей через школу» сьогодні, 22 січня 2019 року, в Лондоні.

«Торік ми відзначали 100-річчя від дня народження всесвітньо відомого українського педагога Василя Сухомлинського, якого знають, зокрема, за створеним ним концептом «Школа радості». Понад півстоліття тому він сказав: «У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися». Ми відроджуємо цю ідею в Новій українській школі – ідея про те, що процес навчання є чимось більшим, ніж просто предметне знання. Це соціальне та емоційне навчання, яке має бути в основі шкільної освіти», – пояснила Лілія Гриневич.

Вона додала, що є три ключові напрями реформи – оновлення змісту освіти та стандартів, підтримка й навчання вчителів та створення нового освітнього простору.

«Проте, зрештою, усі ці три елементи сходяться на вчителеві, і саме від нього залежить як успіх реформи загалом, так і успіх кожної окремої дитини. Наше завдання – допомогти вчителю виконати норми затвердженого стандарту, дати знання методик, а також підтримку – фінансову й через освітній простір, який допомагає реалізувати нові амбітні освітні стандарти», – зазначила Міністр.

Лілія Гриневич підкреслила, що напередодні старту реформи Україна мала надзвичайно серйозні свідчення її необхідності. Зокрема, були дані, що в період навчання в школі у дітей на 40% зростає захворюваність системи травлення, на 70% – нервової системи та на 30% – серцево-судинної системи.

Нагадуємо, що наразі триває реєстрація на Сертифікацію, в межах якої вчителі початкових класів можуть підтвердити свій високий професійний рівень та отримати 20% надбавку до зарплати.

  
Теґи

Один коментар

  1. А для цього у наших школах не повинно бути нещасливих учителів, душу яких щось гнітить… Але допоки “вчитель має виконувати норми затвердженого стандарту”, ситуація залишатиметься сумною. Зокрема, для тих сімей, які покладаються на державну освіту.

Back to top button
Close