Тема: ЗВУКИ. ЗВУКОВІ МОДЕЛІ СЛІВ (2 клас. Українська мова)

Мета: закріплювати знання учнів про звуки; розвивати навички звукового аналізу слів, спостережливість; виховувати інтерес до навчання.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Ознайомлення з підручником «Українська мова»
—  Розгляньте підручник і скажіть, як він називається і хто його автор.
—  Які умовні позначення треба знати,  щоб правильно користуватися підручником?
—  Прочитайте вірш Г. Барадуліна. Яке побажання висловлює автор?
—  Прочитайте назву першого розділу. («Звуки і букви. Склад. Наголос»)
—  Що ми будемо вивчати у цьому розділі?
—  Про що дізнаємося?
—  Куди здійснимо подорож?

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні ми згадаємо, з чого утворюються слова.

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  2. Робота за підручником (г. 4-5)

Вправа 1. Учитель читає вірш JI. Костенко.

—  Про яку пору року говориться у вірші?

—  Що робила осінь?

—  Про що попросило листя в осені?

—  Назвіть звуки у слові осінь.

—  Яка осінь?

Вправа 2

—  Прочитайте і відгадайте загадку.

—  Виразно вимовте слово-відгадку.

—  Назвіть усі звуки в цьому слові.

—  Складіть звукову модель слова книга.

—  Перевірте правильність виконання завдання за підручником.

—  Що означають рисочки, кружечки?

— А на які дві частини поділене слово?

—  Отже, звуки ми чуємо і вимовляємо. З них утворюються слова.

Вправа 3. Учні читають вірш Ю. Федьковича.

—  Розгляньте звукові моделі слів.

—  Що означає кожен значок?

—  Знайдіть у  вірші  слова,  які  відповідають  поданим  звуковим  моделям. Чітко вимовте кожен звук у цих словах.

—  Отже,  звук  —  елемент людської мови,  утворений за допомогою органів мовлення.

Вправа 4

Учні складають слова з поданих звуків: школа, урок, учень.

—  Послідовно назвіть звуки в утворених словах.

Вправа 5 (робота в парах). Учні читають прислів’я і пояснюють одне одному їх зміст.

  • Земля багата — народ багатий. •  Земля — наша мати, усіх годує.

—  Вимовте звуки у записаних словах.

  1. Фізкультхвилинка
Раз! Два! Час вставати,

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у світлий клас.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутися до справ.

  1. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Гра-змагання між рядами «Хто більше?»

Учитель пропонує дітям розглянути малюнки на набірному полотні та відібрати лише ті, назви яких починаються з певного звука:

  • серед овочів — з [к];
  • серед меблів — з [с];
  • серед одягу — з [п].

—  Запишіть назви овочів.

—  Складіть звукові моделі записаних назв.

— Придумайте з одним зі слів речення.

Заслуховуються  відповіді  чотирьох-п’яти  учнів,  краще  речення  записується.

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—  Закінчіть речення:  «Звуки ми… і…» ; «З них утворюються…».

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 5 ,вправа 6.

Шкільне життя

Завантажити: Тема: ЗВУКИ. ЗВУКОВІ МОДЕЛІ СЛІВ (2 клас. Українська мова) (Розмір: 12.3 KB, Завантажень: 432)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*