Тема: «Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні правила безпеки життя на уроках трудового навчання». (1 клас. Трудове навчання)

Мета: ознайомити учнів з різноманітністю професій та місцем праці в житті людини; з правилами організації робочого місця на уроці, правилами безпеки життя; формувати елементарні вміння безпечної роботи з інструментами та пристосуваннями; виховувати охайність, поважне ставлення до праці, до людей праці.
Обладнання: предметні малюнки, роздатковий матеріал.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи: бесіда, пояснення, гра, робота на картках, робота в парі.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

  1. Привітання:
  • Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться
За щасливий день вчорашній.
Всі до сонця потягніться,
Вліво, вправо нахиліться,
Веретенцем покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.

  1. Перевірка готовності до уроку.
  2. Упорядкування робочих місць.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • На уроках трудового навчання ми будемо знайомитися з матеріалами та інструментами, дізнаємось їх властивості, будемо засвоювати найпростіші технологічні прийоми праці. Навчимося працювати самостійно та колективно, бути охайними, уважними, чемними.
  • На уроках трудового навчання ви дізнаєтеся: з яких матеріалів людина робить необхідні речі, будинки, машини; які властивості притаманні цим, матеріалам; чому для виготовлення різних предметів використовують різні матеріали; як сконструйовані деякі речі, предмети, машини.

ІІІ. Засвоєння нових знань, умінь, навичок.

  1. Вступна бесіда:
  • Наш будинок у Всесвіті – це планета Земля. З усіх планет Сонячної системи тільки Земля стала придатною для життя. Людина пристосовувалася, щоб вижити у складних умовах. Люди опанували земний, водний та повітряний простір, брали у природи все, що вона пропанувала — їжу, матеріали для одягу та будівництва помешкань.
  • Усі оточуючі нас речі зроблені з матеріалів за допомогою інструментів. Усе необхідне для життя люди виготовляють, змінюючи та перероблюючи те, що дає нам Природа, за допомогою праці — технології. Технології постійно розвиваються та вдосконалюються. Сучасна людина може зробити різноманітні речі. Подивіться навколо себе.
  • Що у нас в класі зроблено людиною?
  • Що зроблено природою?
  1. Бесіда про професії людини. Робота над загадками:

На дошці — малюнки із зображенням людей різних професій.

  • Відгадайте, про кого йдеться? Додайте словечко!
  • Знань чимало в нього є,

Дітлахам їх віддає.

Міста Знань постійний житель —

Носить горде ймення… (вчитель).

  • В трубах дірочки латає,

В них несправність виправляє.

  • Труб і кранів чудо-технік Добрий дядечко… (сантехнік).
  • Слоненяті чи качаті,

Котеняті чи курчаті

Дасть пігулку чи відвар Друг тварин… (ветеринар).

  • Рідний край охороняти,

Від чужих обороняти

День і ніч завжди готовий

Мужній захисник.,, (військовий).

  • Каменяр і покрівельник

Носять назву… (будівельник).

  • Шторм його не налякає,

Адже він штурвал тримає.

Через море й океан

Водить судно… (капітан).

  • Вміє справно рахувати

І товар пропонувати.

Зошит, книгу, олівець

Видає нам… (продавець).

  • Квіточки попідливає,

Кущики попідстригає…

Для рослинок — чарівник,

Любить землю… (садівник).

  • Судно, скарб, людей, печери…

В мулі залишки галери…

Відшукає все це враз

Під водою… (водолаз).

  1. Гра «Знайди пару».

Робота у парах: перед дітьми лежать малюнки із зображенням професій: учителя, перукаря, продавця, водія, лікаря, кухаря, швачки і малюнки із зображенням інструментів та приладдя: ножиці, указка, ваги, голка, нитки, ніж, руль. Учні мають знайти пари малюнків: перукар – ножиці і т. д.

  1. Фізкультхвилинка:
  • Всі піднесли руки — раз!

На носках стоїть весь клас,
Два присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! — і вгору,
Два! — і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз присіли, два – піднялись.
Хай мужніє ваше тіло.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.

  1. Ознайомлення з правилами безпеки на уроках трудового навчання:
  • Кожен учень зобов’язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці на уроках трудового навчання.
  • Переходити на інше робоче місце без дозволу вчителя забороняється;
  • Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж.
  • Перевірити справність інструментів особистого користування, наявність матеріалів.
  • Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя;
  • Не можна працювати несправним і тупим інструментом.
  • Використовувати інструмент лише за призначенням.
  • Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.
  1. Бесіда про організацію робочого місця учнів:
  • Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його: скласти відповідне обладнання, вимити руки з милом і витерти їх рушником.

ІV. Узагальнення і систематизація отриманих знань:

  1. Розгляд виставки дитячих виробів:
  • Розгляньте вироби учнів початкових класів.
  1. Зарядка для очей.
  2. Гра «Що з чого?»:

– З’єднайте стрілочками предмети та матеріали, з яких вони зроблені:

VII.    Підсумок уроку:

  • Про що дізналися на уроці?
  • Які професії запам’ятали?
  • Чому праця дуже важлива в житті кожної людини?
  • Що можна зробити на уроках трудового навчання?
  • Які речі потрібні нам на уроці?
  • Ви молодці, дуже добре працювали!

Шкільне життя

Завантажити: Тема: «Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні правила безпеки життя на уроках трудового навчання». (1 клас. Трудове навчання) (Розмір: 123.1 KB, Завантажень: 155)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*