Тема: «Загальні уявлення про папір та його виробництво. Види паперу. Економне використання паперу». (1 клас. Трудове навчання)

Мета: ознайомити учнів з історією виникнення та властивостями паперу, його видами; розвивати увагу, мислення, виховувати бережне ставлення до речей зроблених з паперу
Обладнання: предметні малюнки, колекція «Види паперу», підручник.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи:розповідь, бесіда, пояснення, гра, робота з підручником, практична робота.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

  1. Привітання:
  • Дзвінко пролунав дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Тож сідайте всі в рядок —

Починається урок.

  1. Перевірка готовності до уроку.
  2. Упорядкування робочих місць.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:

  • Сьогодні на уроці ми дізнаємося звідки до нас з’явився папір, які є види паперу є, навіщо нам потрібний папір і що з нього можна зробити.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь учителя про історію виникнення паперу.
  • Папір вперше був винайдений у Китаї (ІІІ ст. н. е.). Перший папір виготовляли з молодих пагонів бамбука, подрібненого до волокон. Ці стебла розрізали, товкли в ступі, розводили водою, а потім зневоднювали, накладаючи на масу, що утворилась, сітку. Цю сітку трясли доти, поки вода стікала. Коли вода стекла, паперовий аркуш був готовий. Його залишилося лише спресувати і висушити. Проте всі свої винаходи китайці намагалися тримати в секреті. Не минув цієї участі й папір. Спосіб виготовлення паперу китайський уряд оголосив державною таємницею. Але з часом папір проник спочатку в Середню Азію, звідти до арабів, від арабів — до Іспанії, а з Іспанії — в усі інші країни Європи. До середини ХІХ ст. папір виготовляли з лляного або бавовняного ганчір’я. Згодом папір почали виготовляти з деревини різних порід дерев, соломи, ганчір’я, целюлози та макулатури.
  1. Розгляд таблиці із зображенням послідовності процесу виготовлення паперу.
  2. Гра «Що з чого зроблено?»

1) Речі зроблені з деревини.

  • Дві дощечки, дві сестри

Швидко мчать мене з гори. (Лижі)

  • Залюбки на допомогу я школярику прийду

І залишу слід помітний там, де носом проведу.

В дерев’яному кожусі я завжди вам прислужуся:

І дорослим, і малятам — всім, хто любить малювати. (Олівець)

2) Речі, зроблені з металу.

  • Голову залізну маю,

Нею цвяхи забиваю. (Молоток)

Вовк сталевий, гострий ніс,

Бавовняний має хвіст. (Голка з ниткою)

3) Речі, зроблені зі скла.

  • Груша не проста — скляна,

В темряві горить вона . (Лампочка)

4) Речі, зроблені з гуми.

  • Б’ють його, а він не плаче,

А все вище й вище скаче. (М’яч)

  • Не боїмось ми води,

Ходимо туди-сюди.

Коли дощ чи мокрий сніг,

Не промочиш з нами ніг! (Гумові чобітки)

  1. Ознайомлення з властивостями паперу.

1) Розповідь учителя.

2) Знайомство із статтею підручника (с. 20).

  1. Перегляд колекції «Види паперу».
  2. Фізкультхвилинка.
  3. Практична робота:
  4. Скручування трубочок.
  5. Розривання паперу на частини.
  6. Відривання смужки від аркуша.
  7. Складання паперу.
  8. Розгляд зразків виробу
  9. Відгадування загадки.
  • Із неба диво золоте

І світить нам, і гріє,
Ніщо без нього не росте,
І всяк йому радіє.
Радієш ти, радію я,
Радіють луки, поле, гай,
Радіє з краю в край земля.

А що за диво, відгадай! (Сонце)

  1. Технологія виготовлення виробу «Закладинка».
  2. Самостійна робота учнів:

Лунає тиха музика, діти працюють. За необхідності вчитель допомагає тим учням, які того потребують.

  • Що нового й цікавого вам запам’яталося?
  • Чи змінився ваш настрій наприкінці уроку?
  • Чи зігрівають наш клас сонечка, що зроблені вашими руками?

VІІ. Підсумок уроку

  1. Виставка дитячих робіт.
  2. Підсумкова бесіда:
  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Що навчилися робити?
  • Я вдячна вам за старання.

VIII. Прибирання робочих місць.

Шкільне життя

Завантажити: Тема: «Загальні уявлення про папір та його виробництво. Види паперу. Економне використання паперу». (1 клас. Трудове навчання) (Розмір: 13.5 KB, Завантажень: 79)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*