Тема: Якими були природа і населення Стародавньої Греції (Всесвітня історія. Історія України 6 клас. Нова програма)

Мета: сформувати уявлення про природно-географічні й кліматичні умови Греції та її населення, основні заняття та повсякденне життя; розглянути міфи як історичні джерела; установити  зв’язок  між  природно-географічними  умовами  та  заняттями населення, географічними назвами та міфами; розвивати вміння порівнювати, висловлювати власну думку, критично мислити.

Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 – 256 с., наочність.

Тип уроку:  засвоєння нових знань та вмінь.

Основні поняття: елліни.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • показувати на карті Балканський півострів та острови Егейського моря;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «елліни»;
  • описувати спосіб життя людей Стародавньої Греції;
  • наводить приклади впливу природно – географічних умов Греції на розвиток цивілізації;

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда

  • Що ви знаєте про Давню Грецію?

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Завдання учням

За аналогією з відповідними темами, які розглядалися раніше, сформулюйте питання, з якими ми маємо познайомитися на цьому уроці. Запишіть їх у зошити.

учитель  відкриває  план  вивчення  нового  матеріалу  і  пропонує  порівняти його із записаним на дошці. Завдання, сформульовані учнями, учитель записує на дошці й зберігає до кінця уроку, що дасть можливість використати їх для підбиття підсумків уроку.

ПЛАН

  1. Якими були природа і населення Стародавньої Греції.
  2. Заняття населення Давньої Греції.
  3. Перекази про найдавнішу історію Греції.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Якими були природа і населення Стародавньої Греці

І – варіант – розповідь вчителя

Природно ­ кліматичні умови

  • Клімат м’який, зі спекотним сухим літом і короткою (1,5—2 місяці) теплою зимою;
  • Дощі випадають узимку, а в інші пори року бувають дуже рідко;
  • Великих повноводних і судноплавних річок немає, й тому зрошувальне землеробство неможливе через часті посухи;
  • Більша частина материкової Греції вкрита горами, земель, придатних для обробітку, мало;
  • Узбережжя Балканського півострова вкрито численними бухтами, поряд з ним розташовано багато островів. Усе це сприяло розвитку мореплавства;
  • Лісів було небагато. Там переважали чагарники і низькорослі дерева, непридатні для будівництва.

ІІ – варіант – самостійна робота

Прочитати текст підручника. Заповнити текстову таблицю.

Природне та географічне положення Греції

Півострів, на якому знаходиться Балканський півострів
Моря, що омивають Егейське, Іонічне, Критське, Середземне
Рельєф: річки, гори тощо Гір багато, але невисокі. Найвища гора — Олімп; річки бурхливі восени і взимку, а навесні пересихають; земля кам’яниста, неродюча
Клімат Спекотний, посушливий
Берегова смуга, острови Велика кількість великих і маленьких островів, найбільші: Крит, Родос. Берегова смуга створює безліч заток, бух, проток, зручних для стоянок кораблів
Корисні копалини Залізо, мідь, срібло та глина

Заняття населення Давньої Греції

До відповідного пункту підручника поставити три запитання. Після закінчення роботи учні обмінюються запитаннями.

Перекази про найдавнішу історію Греції

Коментоване читання. Після опрацювання учні дають відповідь на питання:

– Які міфі присвячено острову Кріт і його мешканцям?

V. Закріплення знань учнів

Історичний диктант

1)  На якому півострові розташована Греція? (Балканський півострів)

2)  Який великий острів розташований поряд із Грецією? (Крит)

3)  Яке море назване на честь царя Афін? (Егейське)

4)  Як греки називали Грецію? (Еллада)

5)  Як звали міфічного царя острова Крит? (Мінос)

6)  Як називається палац із заплутаними переходами? (Лабіринт)

7) Хто вбив Мінотавра? (Тесей)

8) Найвища горо Греції? (Олімп)

9) Які племена у ІІІ тис. до н.е. захопили Балкани? (Ахейці)

10) Хто потіснив ахейців у ІІ тис. до н.е.? (Дорійці)

VІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати матеріал § 25
  2. Знайти відомості про давньогрецькі міфи. Підготувати усний переказ одного з них.
Завантажити: Тема: Якими були природа і населення Стародавньої Греції (Всесвітня історія. Історія України 6 клас. Нова програма) (Розмір: 17.2 KB, Завантажень: 1099)
Мета: сформувати уявлення про природно-географічні й кліматичні умови Греції та її населення, основні заняття та повсякденне життя; розглянути міфи як історичні джерела; установити  зв’язок  між  природно-географічними  умовами  та  заняттями населення, географічними назвами та міфами; розвивати вміння порівнювати, висловлювати власну думку, критично мислити. Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 - 256 с., наочність. Тип уроку:  засвоєння нових знань та вмінь. Основні поняття: елліни. Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: показувати на карті Балканський півострів та острови Егейського моря; застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «елліни»;…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*