Тема: Яким був перебіг греко – перських війн (Всесвітня історія. Історія України 6 клас. Нова програма)

Мета: сформувати уявлення про греко-перські війни, стратегію й тактику воюючих держав; визначити причини та наслідки греко-перських війн; розглянути перебіг подій; розвивати вміння працювати в групах, виділяти головне, складати текстові таблиці; формувати негативне ставлення до будь-яких проявів насильства.
Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 – 256 с., наочність.
Тип уроку:  засвоєння нових знань та вмінь.
Основні поняття: Марафонська битва, «трієра», Перший афінський (делоський) морський союз, фаланга.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:

  • називати хронологічні межі та дати греко-перських воєн, Марафонської битви;
  • показувати на карті Перську державу і Грецію, перебіг греко – перських воєн та місця основних битв;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «фаланга»;
  • характеризувати діяльність видатних діячів;

Хід уроку

І.  Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань
Працюємо з картою

  1. Знайдіть на карті територію Перського царства на початку V ст. до н. е.
  2. Які народи були завойовані персами на початок V ст. до н. е.?

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності
Як вам уже відомо, у другій половині VI ст. до н. е. у світі не існувало сили, здатної протистояти військовій могутності Перської держави. Під її владу потрапили й грецькі міста Малої Азії. У 500 р. до н. е. вони підняли повстання проти персів. Однак після кількох років кровопролитної боротьби воно було жорстоко придушене.

Повстання грецьких полісів Малої Азії вважається початком греко-перських війн.

Греко-перські війни 500—449 рр. до н. е.— війни, які велися між Перською державою і грецькими містами­ державами, що захищали свою незалежність .

ІV. Вивчення нового матеріалу
Створити 4 групи. Кожна група має опрацювати питання й виконати завдання.

  • 1­а група. Марафонська битва.
  • 2­а група. Похід Ксеркса. Битва при Фермопілах.
  • 3­я група. Саламінська битва.
  • 4­а група. Остаточна перемога  греків  та  її  значення.  Перший Афінський  морський  союз.
  1. Прочитати відповідний текст підручника й скласти розповідь за темою.
  2. Результатом роботи в групах повинна стати заповнена текстова таблиця.
492р. до н.е. Початок перського походу проти греків Внаслідок опору фракійських племен та шторму на морі перська армія вимушена була повернути назад, так і не діставшись материкової Греції
490р. до н.е. Марафонська битва Використовуючи сильні фланги, греки затиснули персів з боків, і ті, побоюючись оточення, вимушені були відступити. Втрати: 6400 персів і 192 грецькі гопліти. Блискуча перемога греків
480р. до н.е. Битва при Фермопілах Героїчна оборона Фермопільського проходу спартанським царем Леонідом з 300 воїнами засвідчила стійкість грецьких воїнів. Загинули через зраду. Перська армія рушила через Фермопіли, зайняла Беотію та вступила до Аттики. Афіни опинилися під загрозою облоги
480р. до н.е. Саламінська битва Морська битва, в якій греки показали перевагу своїх кораблів. Перси повернули назад
479 р. до н.е. Битва під Платеями та біля мису Мікале Уперше елліни об’єдналися перед спільним ворогом і перемогли. Залишки перської армії відступили у Фессалію. Біля мису Мікале перський флот зазнав остаточної поразки
449р. до н.е. Закінчення греко- перських воєн Укладення «Калієвого миру». Егейське море стало вільним для грецької торгівлі. Налагодилися торгові зв’язки з колоніями

 V. Закріплення знань учнів

  1. Один афінянин приніс своїм співгромадянам звістку про перемогу, вигукнувши: «Радійте, афіняни, ми перемогли!»

а)  Про яку битву греко-перських воєн йдеться?
б)  Коли вона сталася?
в)  Яким було її значення?

  1. Марафонською битвою афіняни пишалися найбільше, вважаючи її найкращою своєю перемогою.

а)  Чи згодні ви з цією точкою зору?
б)  Чому цій битві греки надавали такого великого значення?

Дайте відповідь на запитання

1)  Яке місто стало приводом для початку греко – перських війн? (Мілет)
2) Хто був перським царем під час першого та другого походу персів на Грецію? (Дарій І)
3)  Де відбулася битва в 490 році до н. е.? (Біля міста Марафон)
4)  Коли розпочався третій похід персів на Грецію? (У 480 році до н. е.)
5) Хто був перським царем під час третього походу персів на Грецію? (Ксеркс)
6)  Де зустріли греки перську армію під час третього походу персів на Грецію? (У Фермопільській ущелині)
7)  Біля якого острова греки знищили перський флот? (Саламін)
8)  Як називалися грецькі бойові кораблі? (Трієри)
9)  Де була знищена перська армія в 479 році до н. е.? (Біля міста Платеї)
10) Чим закінчилися греко-перські війни? (Перемогою греків)

VІ. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал § 33

Завантажити: Тема: Яким був перебіг греко – перських війн (Всесвітня історія. Історія України 6 клас. Нова програма) (Розмір: 15.9 KB, Завантажень: 1278)
Мета: сформувати уявлення про греко-перські війни, стратегію й тактику воюючих держав; визначити причини та наслідки греко-перських війн; розглянути перебіг подій; розвивати вміння працювати в групах, виділяти головне, складати текстові таблиці; формувати негативне ставлення до будь-яких проявів насильства. Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 - 256 с., наочність. Тип уроку:  засвоєння нових знань та вмінь. Основні поняття: Марафонська битва, «трієра», Перший афінський (делоський) морський союз, фаланга. Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: називати хронологічні межі та дати греко-перських воєн, Марафонської битви; показувати на карті Перську…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*