Тема: Яку роль відігравала наука, освіта і спорт в Афінському полісі (Всесвітня історія. Історія України 6 клас. Нова програма)

Мета: сформувати уявлення про досягнення грецької науки, освіти і спорту; визначити особливості формування культури; охарактеризувати наукові досягнення греків; визначити місце грецької культури в античній та світовій культурі; розвивати вміння порівнювати культурні досягнення різних народів, критично мислити, працювати в групах, висловлювати власну думку.
Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 – 256 с., наочність.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
Основні поняття: Олімпійські ігри.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
– характеризувати розвиток науки, культури Греції класичної доби;
– висловлювати судження про розвиток спорту в Стародавній Греції;
– оцінювати внесок античної грецької цивілізації в історію людства та України.

Хід уроку

І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда за питаннями

1. Поясніть, яку роль афіняни відводили праці; чому, за їх уявленнями, людина повинна була трудитися.
2. Розкажіть, яким було повсякденне життя афінян, де вони проводили дозвілля.
3. Які риси приваблюють вас у житті стародавніх афінян?
4. З якою метою афіняни відвідували агору?
5. Розкажіть про заняття стародавніх греків. Які заняття були у чоловіків і які — у жінок?
6. Які види ремесла були розвинені у Стародавній Греції?
7. Як харчувалися стародавні греки?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вправа «Коло ідей»

Пригадайте, першопочатками яких знань володіли первісні люди, жителі Давнього Сходу.

ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Розвиток науки

Самостійно учні опрацьовують відповідний параграф підручника та дають відповідь на питання:
– Які науки розвивались у Стародавній Греції?

2. Освіта та виховання
Гра «Ти мені, а я тобі»

Учні опрацьовують текст підручника та складають по три запитання. Після підготовки учні задають один одному запитання.

3. Перші Олімпійські ігри
Учні опрацьовують текст підручника та виконують завдання:

Раз у… (чотири) роки в Давній Греції відбувалися спортивні змагання — … (Олімпійські) ігри. Вони проходили в місті … (Олімпія), що розташоване на півострові … (Пелопоннес). Під час цих змагань у Греції припинялися всі … (війни).

Робота з джерелом
В історії Олімпійських ігор було чимало славних переможців. Але, мабуть, найбільше давні письменники любили розповідати про найсильнішого борця VI ст. до н. е. Мілона. От що вони переказують про цю дивовижну людину. Протягом 20 років Мілон шість разів перемагав на іграх в Олімпії й 25 разів — на загальногрецьких змаганнях в інших містах. Це була людина неймовірної сили. Одним ударом кулака він міг завалити бика. Уся Олімпія захоплено вітала Мілона, коли той після чергової перемоги брав на плечі величезного чотирирічного бика та без видимих зусиль переносив його через увесь стадіон. Але Мілон був не тільки видатним атлетом. Він прославився і як чудовий співак, і як учений, що написав наукову працю з фізики. Серед його друзів було багато найосвіченіших та наймудріших людей того часу. А громадяни рідного міста Мілона, цілком довіряючи своєму великому землякові, зробили його своїм полководцем.

– Як ви гадаєте, чому елліни вважали Мілона зразком людини?

V. Закріплення знань учнів
Запитання:

1. Кого в Давній Греції називали атлетами? Чому елліни любили влаштовувати різні змагання?
2. Давні греки казали: «Спочатку треба створити міцну посудину, а вже потім наповнювати її прекрасним вином знання». Як ви розумієте ці слова? Чому елліни високо цінували красу й силу людини?
3. Знайдіть на карті Олімпію. Згадайте, де розташована гора Олімп. Порівняйте й опишіть їхні місця розташування.
4. Покажіть на «лінії часу» дату проведення перших Олімпійських ігор. Як часто відбувалися ці змагання?
5. У яких видах спорту змагалися учасники ігор в Олімпії?
6. Як ви гадаєте, від якого давньогрецького слова походить сучасне слово «стадіон»?
7. Як ушановували в Давній Греції олімпіоніків?

VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати матеріал § 36

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Яку роль відігравала наука, освіта і спорт в Афінському полісі (Всесвітня історія. Історія України 6 клас. Нова програма) (Розмір: 15.3 KB, Завантажень: 1228)
Мета: сформувати уявлення про досягнення грецької науки, освіти і спорту; визначити особливості формування культури; охарактеризувати наукові досягнення греків; визначити місце грецької культури в античній та світовій культурі; розвивати вміння порівнювати культурні досягнення різних народів, критично мислити, працювати в групах, висловлювати власну думку. Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 - 256 с., наочність. Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь. Основні поняття: Олімпійські ігри. Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: - характеризувати розвиток науки, культури Греції класичної доби; - висловлювати судження про розвиток спорту в…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*