Тема: Як в Афінах утверджувалась демократія (Всесвітня історія. Історія України 6 клас. Нова програма)

Мета: ознайомити учнів з процесом розквіту афінської демократії; сформувати уявлення про утвердження демократії в Афінах за Перикла; охарактеризувати суспільно-політичний устрій Афін; розкрити причини, перебіг та наслідки Пелопоннеської війни; розвивати вміння характеризувати історичних осіб, порівнювати та висловлювати власну думку.
Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 – 256 с., наочність.
Тип уроку:  засвоєння нових знань та вмінь.
Основні поняття: стратег, «золота доба»
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:

  • називати хронологічні межі перебування Перикла на чолі афінської демократії;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: стратег, «золота доба»;
  • характеризувати діяльність Перикла;
  • висловлювати судження про важливість афінської демократії, прав та обов’язків громадян;

Хід уроку

І.  Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань
Самостійна робота, ключ – 1.Б  2.Г  3.А  4.Г  5.А  6.А  7.В  8.Б  9.В  10.Б

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності
Після перемог при Саламіні та Платеях елліни об’єдналися у великий Морський союз. Часом до його складу входило понад 200 полісів. Очолили Союз Афіни, проголосивши себе головним захисником еллінів від перських варварів. Тільки окремі союзні міста мали можливість будувати й споряджати необхідні для морських битв кораблі. Інші ж замість цього повинні були щорічно робити грошові внески до союзної скарбниці. Спочатку вона зберігалася на острові Делос. Згодом афіняни, запевняючи, що там її можуть захопити перси, перевезли скарбницю до свого міста. Із того часу вони розпоряджалися грішми союзників, як власними. Ті нарікали, але нічого зробити не могли — занадто сильним був афінський флот!

Перемоги грецького флоту дозволили найбіднішим громадянам Афін відчути свою силу — адже саме вони становили більшість моряків. Біднота все активніше втручається в життя держави. Зрештою це приводить до того, що в Афінах надовго встановлюються демократичні порядки. Свого розквіту Афінська демократія досягла невдовзі після закінчення війн із персами, коли її очолював Перикл.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Афіни за часів Перикла

– Чому часи правління Перикла вважають «золотою добою» Афінської держави? Для відповіді використайте ілюстрації на с. 174.
Робота з документом
Давньогрецький історик Фукідід про Перикла
Перикл був дуже красномовним. Коли він виступав на народних зборах, друзі порівнювали його із Зевсом, а його промови — з громами й блискавицями, що їх кидає бог Самого Перикла за його величний вигляд та розум називали Олімпійцем, Перикл умів переконувати людей у своїй правоті.

– На яку рису Перикла вказує Фукідід? Чи є вона важливою і для державного діяча в стародавньому світі? А в сучасному? Чому?

  1. Управління Афінською державою за часів Перикла

Самостійна робота
–  Які opгани влади були в Афінському полісі? Якими справами вони керували?
Робота в групах

І – група – Права й обов’язки громадянина Афінського поліса
ІІ – група – Права та обов’язки негромадянського населення Афін
ІІІ- група – Пелопоннеська війна

 V. Закріплення знань учнів
Зробіть підрахунки.
1)  У 444 році до н. е. афінським стратегом обрали Перикла. Із тих пір він був стратегом 15 разів. У якому році Перикла обрали стратегом в останній раз? (429 р. до н.е.

Історичний диктант.
1)  Як називали морський союз, де вирішальну роль відігравали Афіни? (Афінський)
2)  Кого обирали стратегом 15 разів? (Перикла)
3)  Як називався храм богині Афіни, побудований на афінському акрополі? (Парфенон)
4)  Що в перекладі означає слово «демократія»? (Влада народу)
5)  Як називають людину, що чудово вимовляє промови? (Оратор)
6)  Що таке екклесія? (Народні збори)
7)  Як називали союз держав на чолі зі Спартою? (Пелопоннеська ліга)
8)  Як обирали гелію (суд присяжних)? (Жеребкуванням)
9)  Як називалися війни між Афінами та Спартою? (Пелопоннеські)
10) Чим закінчилися війни між Афінами та Спартою? (Перемогою Спарти)

VІ. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал § 34

Завантажити: Тема: Як в Афінах утверджувалась демократія (Всесвітня історія. Історія України 6 клас. Нова програма) (Розмір: 61.7 KB, Завантажень: 1478)
Мета: ознайомити учнів з процесом розквіту афінської демократії; сформувати уявлення про утвердження демократії в Афінах за Перикла; охарактеризувати суспільно-політичний устрій Афін; розкрити причини, перебіг та наслідки Пелопоннеської війни; розвивати вміння характеризувати історичних осіб, порівнювати та висловлювати власну думку. Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 - 256 с., наочність. Тип уроку:  засвоєння нових знань та вмінь. Основні поняття: стратег, «золота доба» Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: називати хронологічні межі перебування Перикла на чолі афінської демократії; застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: стратег, «золота доба»;…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*