Тема: Усна народна творчість. «Народна мова»(3 клас. Літературне читання)

Мета: ознайомити учнів із колисковими піснями як жанром народної творчості; звер­нути увагу на вживання в них пестливих слів і висловлення побажань; розви­вати усне мовлення учнів, навчати виконувати колискові пісні; виховувати бе­режливе ставлення до усної народної творчості, музичний запис однієї з колискових пісень, презентація.

Обладнання: музичний запис однієї з колискових пісень, презентація.

Усі уроки літературного читання на сайті «Шкільне життя»

Хід уроку

І.МОТИВАЦІЙНА БЕСІДА

Розгляньте малюнок  на с. 4 підручника. Як ви вважаєте, який із народних творів виконує жінка? (Колискову піс­ню, колисанку.)

А якби вам довелося заколисувати молодших братиків чи сестричок, чи зуміли б ви це зробити? Чи знаєте ви укра­їнські колискові пісні? Як їх треба виконувати? Будьте уважними, і ви дізнаєтеся про це.

ІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

— Сьогодні ми продовжимо знайомитися з народними твора­ми, зокрема з колисковими піснями.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Робота  над  текстом «Колискова пісня» (за В. Скуратівським, с. 5 підручника).

а) Аудіювання тексту. (Текст читає вчитель.) Про що ви дізналися з почутого?

б) Словникова робота.

Перед читанням тексту вчитель має розповісти, що слова, значення яких учні можуть не знати, подані у словничку цісля тексту (показати, де саме). Крім того, слід пояснити значення слова бильця (показавши їх на малюнку на с. 4 підручника); колокільця — маленькі дзвоники; мальована — тут: красива; лагідний — ніжний.

в)      Самостійне читання учнями тексту (мовчки і вголос).

г)       Бесіда за змістом прочитаного і вибіркове читання тексту.

  • Що сказано в тексті про колискову пісню?
  • Хто виконував колискові пісні?
  • Про що в них співалося? Із яких рядків тексту ви про це дізналися? Прочитайте їх.
  • Які почуття пов’язані з маминою колисанкою? Прочитай­те рядки, у яких про це говориться
  • Яке значення має колискова пісня?
  1. Розвиток діалогічного мовлення.

—      Поставте запитання до тексту. Нехай один із вас запитує, а інший відповідає на це запитання.

  1. Робота над вивченням колискових пісень «Ой ходить сон коло вікон» та «По­вішу я колисочку» (с. 6 підручника).

Проводиться за запитаннями і завданнями підручника. Пе­ред читанням колисанок уголос слід звернути увагу на те, яким то­ном (спокійним чи радісним), з якою силою голосу (голосно чи ти­хо) слід читати колискові пісні й чому. Звернути увагу на вживання пестливих слів (вибрати і зачитати їх). Про що це свідчить?

4.Слухання музичного запису однієї з колискових пісень.

Звернути увагу учнів на особливості її виконання.

IV, ПІДСУМОК УРОКУ

Які народні твори вивчали?

Хто і коли їх виконував?

Чого ви навчилися?

  1. V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити одну з колискових пісень (за власним вибором) напам’ять; розпитати маму чи бабусю, які українські народні ко­лисанки вони знають.

Завантажити: Тема: Усна народна творчість. «Народна мова»(3 клас. Літературне читання) (Розмір: 12.8 KB, Завантажень: 33)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*