Тема: У чому сутність еллінізму й особливості елліністичних держав (Всесвітня історія. Історія України 6 клас. Нова програма)

Мета: сформувати уявлення про утворення, розквіт і занепад елліністичних держав; розкрити причини її досягнень; розвивати вміння порівнювати, працювати з текстом, аналізувати; виховувати почуття прекрасного.
Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 – 256 с., наочність.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
– називати хронологічні межі елліністичного етапу;
– показувати на карті основні центри елліністичної цивілізації;
– оцінювати внесок елліністичної цивілізації в історію людства.
Хід уроку
І. Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань
Визначте за описом, про які битви та епізоди з життя Александра

– «Тоді варвари пустили на Александра свої колісниці з косами, розраховуючи, у свою чергу, спричинити розлад у його фаланзі. Тут вони абсолютно помилилися. Одні колісниці… зустрічали градом дротиків, як тільки вони наближалися; на інших у візників виривали віжки, їх самих стягували вниз, а коней убивали. Деяким вдалося проскочити крізь ряди: солдати розступилися, як їм і було наказано, перед колісницями, що мчалися». (Битва при Ґавґамелах)

– « у Мазака, перса, якого Дарій поставив сатрапом, не було власного війська, і він, дізнавшись про результат битви при Іссі, проганебну втечу Дарія і захоплення Александром Сирії, Фінікії і значної частини Аравії, без перешкод впустив Александра до країни та її міст». (Вступ до Єгипту)

Історичний диктант
1) Із якою державою розпочав війну Александр Македонський? (Персією)
2) Коли Александр Македонський розпочав свій східний похід? (У 334 році до н.е.)
3) Де відбулася перша битва перської армії з македонською? (Біля річки Гранік)
4) Де відбулася битва в 333 році до н. е.? (Біля Ісса)
5) Яке місто заснував Александр в Єгипті? (Александрію)
6) Де відбулася вирішальна битва армій Александра та Дарія ІІІ? (Біля Гавгамел)
7) Куди вирушила армія Александра Македонського після походу до Середньої Азії? (До Індії)
8) Коли помер Александр Македонський? (У 323 році до н. е.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Метод «Мікрофон».

– Як, на ваш розсуд, яка доля спіткала новостворену імперію після раптової смерті Олександра?

ІV. Вивчення нового матеріалу
Історія ще не знала людини, яка б мала таку владу й багатство, як Александр Великий. Утім, він не витримав випробування владою й славою. Йому подобалося, коли його порівнювали з богами. І поводив він себе, як східний монарх: надягав корону перського царя, носив його розкішне вбрання й коштовності, щодня справляв бенкети й свята. Одного разу за наказом царя влаштували грандіозне весілля десяти тисяч македонських воїнів із персіянками. Здавалося, Александр забув звичаї Еллади: він вимагав, щоб наближені за східним звичаєм цілували його ноги, і жорстоко карав непокірливих.

Та нечувана могутність уже не влаштовувала царя. Він наказав готуватися до нових походів. Однак його могутній організм не впорався з тяжкою хворобою. У 323 р. до н.е., трохи не доживши до свого 33-ліття, Александр помер.

Імперія розпалася на окремі держави. Полководці Александра прагнули заволодіти якомога більшою частиною його спадщини. Кровопролитні війни між колишніми друзями й спільниками за владу, землі й багатства тривали майже п’ятдесят років.

Робота в групах

І –група – Яку роль відіграла грецька культура в становленні імперії Александра Великого?
ІІ – група – Якими були особливості управління та розвитку найбільших елліністичних держав?
ІІІ – група – Що таке еллінізм? У чому особливості цього періоду?
IV – група – експерти (2-3 учні) готують по одному запитанню для кожної групи.

V. Закріплення знань учнів
Перевірте засвоєне на уроці

1. Які держави називаються елліністичними?
2. Назвіть хронологічні межі елліністичного етапу в історії Стародавнього світу.
3. Чому імперія Александра Македонського швидко розпалася після його смерті?
4. Як зміни вся грецький світ у наслідок завоювань Александра ?
5. Розкрийте значення поняття «еллінізм» та охарактеризуйте цю добу.

VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати матеріал § 40

Конспекти уроків історії на сайті “Шкільне життя”

Завантажити: Тема: У чому сутність еллінізму й особливості елліністичних держав (Всесвітня історія. Історія України 6 клас. Нова програма) (Розмір: 15.5 KB, Завантажень: 1204)
Мета: сформувати уявлення про утворення, розквіт і занепад елліністичних держав; розкрити причини її досягнень; розвивати вміння порівнювати, працювати з текстом, аналізувати; виховувати почуття прекрасного. Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 - 256 с., наочність. Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь. Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: - називати хронологічні межі елліністичного етапу; - показувати на карті основні центри елліністичної цивілізації; - оцінювати внесок елліністичної цивілізації в історію людства. Хід уроку І. Організаційний момент Повідомлення теми та мети уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань Визначте…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*