Тема: У чому особливості цивілізації Стародавньої Індії (Всесвітня історія. Історія України 6 клас. Нова програма)

Мета: познайомити учнів з природно-кліматичними умовами та географічним положенням Індії; дати уявлення про найдавніші цивілізації долини річки Інд; встановити зв’язок між природно-кліматичними умовами та заняттям населення; формувати в учнів навички самостійної роботи та сприяти розвиткові у них критичного мислення.
Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 – 256 с., наочність.
Тип уроку: комбінований.
Основні поняття: «веди».
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
– називати хронологічні межі утворення та розквіту цивілізацій Індії;
– показувати на карті долини Інду і Гангу, територіальні межі й основні центри давньої Індії;
– застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «веди»;
– описувати спосіб життя людей стародавньої Індії;
– наводити приклади впливу природно – географічних умов Індії на зародження держави і цивілізації;

Хід уроку

І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань
Питання на повторення
1. Що таке цивілізація?
2. Де виникли перші цивілізації? З чим це було пов’язано?
3. Назвіть найдавніші міста. Як вони виникли?

Вчитель підбиває підсумки бесіди: перші цивілізації виникали зазвичай у долинах річок. Життя на березі ріки означало наявність родючого ґрунту, який легко зрошувати й обробляти. Річкою легше, ніж сушею, перевозити вантажі. Саме тому в Єгипті люди селилися на березі Нілу, в Месопотамії — на берегах Тигру та Євфрату і, в Індії — в долині Інду.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Завдання
Спираючись на досвід вивчення історії інших країн Стародавнього світу, поставте запитання до теми сьогоднішнього уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Природно – географічні умови Стародавньої Індії
Працюємо з картою
1. За допомогою історичного атласа назвіть моря, що омивають береги півострова Індостан.
2. Назвіть найбільші річки Індії.
3. Який гірський хребет міститься на півночі Індії?

Спираючись на текст, зображення і карту, поміркуйте, як природні умови впливали на спосіб життя населення Стародавньої Індії.

Вчитель
За природними умовами землі Індії можна поділити на три райони. Індська область (північно-західна частина півострова) з долиною річки Інд і сусідніми гірськими районами. Тут переважно сухий клімат, дощі випадають рідко, але Інд широко розливається і несе разом із своїми водами на поля родючий мул.

Гангська область (північно-східна частина півострова) простягається вздовж долини річки Ганг. У цій області з червня до вересня йдуть дощі. розливами гангу наноситься родючий мул. Жаркий та вологий клімат сприяє розвиткові рослинності: ця область була вкрита джунглями — густими лісами та чагарниками, в яких жили слони, тигри, пантери, велика кількість птахів та змій.

Декан (Південна Індія) має складний рельєф, тут нерегулярно випадають дощі й немає великих річок.

Бажаний результат: розуміння учнями того, що до появи залізних знарядь найбільш сприятливими для життя була Індська область за умови розвитку іригаційного землеробства.

2. Індійська цивілізація
Самостійна робота за завданням
Опрацювати текст параграфа і скласти до нього 5 питань, що починаються словами «хто», «де», «коли», «чому». Наприклад: Коли виникли перші землеробські поселення в гірських районах Індської долини? Де виникла Індська цивілізація? та ін.

3. Ведійська цивілізація та держава Маур’їв
Опрацювати текст підручника та скласти план із 4 пунктів та переказати прочитане.

Додатковий матеріал
Характерні риси Стародавньої Індії
– Головні заняття — землеробство та скотарство. Вирощували пшеницю, ячмінь, горох, дині, рис, бавовник .Урожай збирали двічі на рік. Розводили овець, кіз, буйволів, слонів
– Ремісники вміли виплавляти бронзу, виготовляти скло, за допомогою гончарного кола робили глиняний і фаянсовий посуд, виготовляли ювелірні прикраси, тканини з бавовни. Високий розвиток будівельної справи: використовували у будівництві випалену цеглу
– У центрі Мохенджо­Даро розташовувалася фортеця, де були будинки знаті, адміністративні споруди і величезне зерносховище. Вулиці міста були прямими і широкими .Уздовж них стояли дво­ і триповерхові цегляні будинки. На перехрестях вулиць кути будинків були заокругленими, щоб не заважати руху людей. Був великий плавальний басейн із численними приміщеннями для відпочинку
– Відкрито понад 500 поселень. Основний будівельний матеріал- обпалена цегла з глини .У житлових будинках були ванні кімнати й туалети, існувала система каналізації. Дахи будинків були пласкими і в спекотні ночі використовувалися як спальні. Майже в кожному будинку була криниця
– Розвинута торгівля. Знайдені предмети з написами мовою шумерів, а в Стародавньому Шумері — предмети з берегів Інду
– Існувала писемність. У письмі було близько 400 знаків для позначення слів і складів. Знайдені тисячі надписів, які прочитати досі не вдалося

V. Закріплення знань учнів
Самостійна робота (додаток), ключ – 1.Б 2.В 3.Г 4.Б 5.В 6.Г 7.А 8.А 9.Б 10.Б

VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати матеріал § 20
2. Письмово: домашнє завдання на с. 96.

Шкільне життя

Завантажити: Тема: У чому особливості цивілізації Стародавньої Індії (Всесвітня історія. Історія України 6 клас. Нова програма) (Розмір: 62.9 KB, Завантажень: 869)
Мета: познайомити учнів з природно-кліматичними умовами та географічним положенням Індії; дати уявлення про найдавніші цивілізації долини річки Інд; встановити зв’язок між природно-кліматичними умовами та заняттям населення; формувати в учнів навички самостійної роботи та сприяти розвиткові у них критичного мислення. Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 - 256 с., наочність. Тип уроку: комбінований. Основні поняття: «веди». Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: - називати хронологічні межі утворення та розквіту цивілізацій Індії; - показувати на карті долини Інду і Гангу, територіальні межі й основні центри давньої…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*